Auteur Topic: rubberslang van de kleppendeksel  (gelezen 1170 keer)

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
rubberslang van de kleppendeksel
« Gepost op: za, 22 feb 2003, 22:13:24 »
Ik heb mijn polo een beurtje gegeven.

Toen ik de bougietjes ging vervangen merkte ik dat de rubberen slang die aan het kleppendeksel vast zit aan het andere eind nergens aan vast zit.
Nou wilde ik graag wetenof dit enigszins kwaad kan en of waar ik dat andere eind kan vastzetten.

Verder moet ik ook nog de olie nog verversen met de oliefilter maar ben er vandaag niet echt aan toe gekomen.
Hiervan wilde ik nog weten of ik een nieuw koperen ringetje moet aanschaffen voor de olieaftapplug

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
rubberslang van de kleppendeksel
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 feb 2003, 19:12:59 »
die rubber slang is e carterontluchting en hoort gewoon los te zitten. Volgens mij hoef je voor olieverversen geen andere onderdelen te halen dan het filter, dus die ring kun je hergebruiken dacht ik.

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
rubberslang van de kleppendeksel
« Reactie #2 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 09:59:09 »
Het is inderdaad carter ontluchting, maar die hoort niet los te zitten volgens mij. Hij hoort namelijk vast te zitten aan de dikkere carterontluchtingsslang die naar het luchtfilter loopt.
is een voorgevormde slang met een aftakking naar je kleppendeksel. Nieuwe slang: EUR 64,-
dus.....

Waarschijnlijk ruikt het binnen in je auto als je goed gas geeft een kleinbeetje naar olie ?
grz
Jeroen

  • Gast
rubberslang van de kleppendeksel
« Reactie #3 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 10:54:48 »
Ik zou op die ring niet gaan bezuinigen aangezien dat een potentieel lekkage punt wordt als je gaat hergebruiken...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
rubberslang van de kleppendeksel
« Reactie #4 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 21:43:57 »
Carterplug-ringetje altijd vervangen: Kost geen drol, en zit er bij een bosch olie filter standaard bij..


carterontluchting zit aan je klepdekselontluchting vast. Nieuwe slang kost heeel veel euro's dus fabriek zelf iets, of dop m af (klepdeksel), en zorg dat de carterontluchtingsslang ook dicht zit (gaffa/duct tape)

Sommigen hebben wel en sommigen hebben geen klepdekselontluchting.. echt heel veel kwaad zal een dichte dus wel niet kunnen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken