Auteur Topic: Sander-ja  (gelezen 2001 keer)

Offline sander-ja

  • Non-Register lid
  • Berichten: 182
  • Sander Everts
Sander-ja
« Gepost op: za, 10 sep 2011, 21:00:20 »
Ik heb nog maar ruim twee jaar mijn rijbewijs, dus niet zo'n indrukwekkend wagenpark maar het begin is er  -naughty-.

’91 Citroen AX 1.4 GT. Verkocht (rijd nog)


Mn eerste auto. Ik was, en ben nooit een liefhebber van franse auto's geweest, maar de vader van één van mn beste vrienden heeft een citroen handel/sloop. Een citroen leek me dus wel een veilige keus...
Niets bleek minder waar, ondanks de km-stand van 108dkm en maar drie voorgaande eigenaren heb ik er enorm veel ellende mee gehad. Er was altijd wat met dat kreng.

’90 Citroen AX 1.4 GT. Verkocht (rijd nog, ondertussen voorzien van GTI motor)

Geruild tegen m’n eerste AX die ik aan de straat stenen niet kwijt kon worden. Ook bij deze auto weer veel gedoe met de elektronica. Maar hij reed heerlijk, stuurde goed en was  snel. In Oktober 2010 werd ik dan ook met 97km/h staande gehouden in de bebouwde kom. Gevolg was een punt op m’n rijbewijs en een flinke bekeuring. Vanaf dat moment besloot ik geen snelle daily’s meer te gaan rijden. Ook deze AX mocht het veld ruimen.

’83 Polo GT 1.3GK. Verkocht (rijd nog, en staat ondertussen te koop op Volksforum)

De auto stond in Hoogeveen te koop, ik was spontaan verliefd en kocht de auto impulsief. Achteraf bleek er toch wat teveel werk aan te zitten (veel bijgewerkte roest). Vervolgens een half jaar achter het huis laten staan en uiteindelijk verkocht. Iets waar ik eigenlijk nog altijd wel spijt van heb.

’96 Daihatsu Cuore 850i. Verkocht (rijd nog)

Ik moest door m’n nieuwe stageadres 300km per week gaan rijden. Teveel voor de Jetta, met name door het verbruik. Dus besloot ik een zo zuinig mogelijke auto te kopen. Een Daihatsu Cuore bleek de oplossing. Heb er in een half jaar tijd bijna 10000km mee gereden. En dat alles probleemloos. Al met al een goede aankoop. Maar heb hem na mn stage wel zo snel mogelijk weer verkocht.

’92 Volvo 850 GLT. Nog in bezit, maar te koop.

Afgelopen zomer met vier vrienden naar Frankrijk geweest. Aangezien we alle vier niet over een geschikte vakantieauto beschikken heb ik maar een Volvo 850 gekocht die bij mn broertje op het werk was ingeruild. Heb er in een maand tijd ruim 4000km mee gereden. Heerlijke auto, met een heeeerlijke motor (2.5 5cil 20v met 170pk). De maandlasten zijn voor mij als student natuurlijk veel te hoog. Ik heb de auto na de vakantie direct geschorst en te koop gezet.

’83 VW Jetta 1.5 automaat. Nog in bezit.

Gekocht als reserve-auto voor wanneer mn eerste AX het niet deed. De Jetta bleek een betrouwbardere reisgenoot dan de AX met als gevolg dat de AX na enige tijd vrijwel werkloos achter het huis stond  :). Ik heb de auto zelf voorzien van schroefset en verbreed staal. Zodra ik mn studie afgerond heb zal de auto verder opgeknapt worden.

’84 Polo Classic 1.3. Nog in bezit

Door zn vorige eigenaar slecht behandeld, maar voor een prikkie over kunnen nemen. De auto wordt de komende tijd opgeknapt. Wat ik er daarna mee doe zien we dan wel.

’92 Polo 2f 1.3 coupé. Nog in bezit

Sinds kort in mijn bezit als daily. Met de 287.000 km de nodige ervaring en schoonheidsfoutjes. Maar het rijd, en ik probeer hem rijdend te houden tot het eind van mijn studie (februari 2012).
« Laatst bewerkt op: za, 10 sep 2011, 21:09:37 door sander-ja »
'83 Jetta MK1
'84 Polo Classic
'92 Polo 2f Coupé