Auteur Topic: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?  (gelezen 19882 keer)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #45 Gepost op: za, 01 okt 2011, 21:36:49 »
Arno, Wij hebben nu een nieuw systeem om uit te deuken, ben ff de naam kwijt, maar met die klemmetjes opzetten en met een grote klem zeg ma terugtrekken.
 wat heb jij liever? een achterscherm dat uitgedeukt is op de goede manier dan he? of hetzelfde achterscherm vernieuwen?
Bij het uitdeuken blijven ALLE originele kitnaden en puntlassen zitten de plaat blijft verzinkt tussen de puntlassen.
In veel gevallen kies ik dus voor uitdeuken, en dat veel plamuren valt in de meeste gevallen.
Een achterscherm doorhalen bij de achterklep kan een hele grote afstand zijn, ook al las je het met koper-silicium dam 'trekt' de plaat nog en moet er in veel gevallen nog veel plamuur op.
Vernieuwen is kwalitatief niet altijd beter, alles valt of staat natuurlijk bij het vakmanschap :)
miracle puller -dunno- Of je hebt het over echt iets nieuws? Mijn baas probeert ook vaak nieuw te ijn met gereedschappen. We hebben het ook vaak meteen. Hij koopt het vaak zodra er hi-teck op staat. Zo worden ook peper dure gereedschappen gekocht terwijl er niet getest is en dus in een hoek verdwijnen en nooit meer aangekeken worden. We krijgen ook vaak te horen dat mijn baas wel erg veel doet aan nieuwe technieken en gereedschappen. Wel leuk maar soms zit daar ook een mindere kant aan omdat er da verwacht word dat we wonderen kunnen verrichten wat nogwel eens tegen valt. Maargoed veel gereedschappen maken het werk wel makkelijker.


Wat je zegt met het achterscherm: dit is idd een punt wat goed overwogen moet worden. Een nieuw achterscherm hoeft zeker niet beter te zijn. Als je de originele puntlassen kunt laten zitten moet je dat doen.

Laatst hadden wij een auto met een plat achterscherm. Moest er uit getrokken worden. Scheur op de naad. Gaten door de spotter. Uiteindelijk nog niet goed te krijgen met het achterlicht, deuk was te scherp en de vouw kwam er niet uit. Toch een nieuw scherm gevraagd. Kreeg ik niet en ik moest een deel er uit zagen, in model kloppen en terug er in lassen.
Zo las je dus het uitgezagen stuk, de schuur op de naad en de gaten van de spotter. Daarna nog als een stukadoor aan het werk om het een beetje aardig te maken …….. In die gevallen denk ik dat een nieuw achterscherm toch beter was en ook sneller klaar was.

Dit soort dingen zijn ook wel een uitdaging natuurlijk en ik vind het niet altijd erg maar bij platte toyota deuren of voor schermen die 150 nieuwe kosten denk ik : Loop toch niet te beunen en hang er nieuw spul aan.

Ah geen probleem, alleen interesseer ik me voor het werk en niet voor de corupte wereld met verzekeringen en criminelen in stropdas die de centen opstrijken........ik denk dat dit topic beter is om mede-hobbyisten kennis mee te geven over het voorbewerken of aflakken van auto's.

trouwens zeg maar gewoon Ramon

Klopt! Het is een rare wereld tegenwoordig. Sommige vinden het wel prettig zo en andere hebben de broek op de enkels hangen van wat er allemaal gebeurd en hoe het gebeurd.

We gaan over op het tips geven aan mede forumers

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #46 Gepost op: za, 01 okt 2011, 21:43:54 »
Yep Miracle system!!
Maar dat verhaal met dat achterscherm..........dat heb ik nog nooit meegemaakt en komt bij ons niet voor. Bij twijfel met de schade opname wordt er met mij overleg gevoerd of wel of niet vernieuwen, ook met de plaatwerkers heb ik overleg. Stuk eruit halen in de vorm kloppen? en opnieuw erin lassen? hmmm bestel ik alsnog een nieuw achterscherm, is per saldo nog goedkoper,en ga in gesprek met diegene die de schade heeft opgenomen...nieuwe bril misschien? -nana-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #47 Gepost op: za, 01 okt 2011, 21:51:38 »
ach ken het nog van toen, bazen die zich een dikke doen met high tech shit, willen voorop lopen. Zit hem in de persoonlijkheid, narcisme heet zoiets. Mijn vorige baas was ook zon gast en de werklui ergerden zich eraan kapot. Zij zouden allen liever 5tientjes of een honderd euro erbij willen hebben, maar een nieuwe bus of gereedschap is toch ff belangrijker dan gemotiveerd personeel dat aan de geng is.

Maar goed , deze discussie roept weer een reactie op...............laten we nu maar echt overgaan naar de leuke kant van ons beroep/ exberoep.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #48 Gepost op: za, 01 okt 2011, 21:57:19 »
Jah Ramon laten we dat maar doen, jammer dat je die ervaring hebt gehad, ik zie het gelukkig nog positief :)
vanaf nu : back to topic -thumbsup-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #49 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:00:30 »
Jah Ramon laten we dat maar doen, jammer dat je die ervaring hebt gehad, ik zie het gelukkig nog positief :)
vanaf nu : back to topic -thumbsup-

Ik zie het nu ook positief. Heb trouwens ook een leuke tijd gehad hoor, zeker als jongens onder elkaar.......

back on-topic....

ik heb geen vragen :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #50 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:01:51 »
zo ramon jij beschrijft even gauw mijn baas. wij hebben alles t nieuwste + nieuwe caddy, transporter en crafter.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #51 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:09:23 »
Gelukkig Ramon want negativieteit brengt je niks, wij keeten ook heel wat af hoor, me and the boys uitlachen2
Shit ik zou on topic blijven, ik kan het ook niet laten -oops-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #52 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:13:59 »
Gelukkig Ramon want negativieteit brengt je niks, wij keeten ook heel wat af hoor, me and the boys uitlachen2

Ja dat ken ik ook zeker. Vrijdag middag radio NL middag en polonaise door de tent. Soms is het groot feest en word er zelf te veel geouwehoerd. Dat houd het zeker leuk.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #53 Gepost op: za, 01 okt 2011, 22:27:24 »
Ik werk voor te leven , ik leef niet voor te werken :)
Ik wil op de eerste plaats praktijkbegeleider zijn, daar ligt mijn voldoening/passie. Autoschade : automatische piloot vaak.

Offline EveG40

  • L86C-0178
  • Non-Register lid
  • Berichten: 319
  • Geslacht: Vrouw
  • Evelien
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #54 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 12:52:25 »
Kan ook in eigen topic, maar hier stonden al foto's van mijn 'schade' ;)

Ik kon het niet laten en heb het logo er aan de achterkant afgehaald. Na eerst te zijn geschrokken, heb ik het schoongemaakt en ziehier het resultaat:



Logo was dus ook al overgeschilderd, eerst was het zwart groen geschilderd, erna weer zwart. Schoonmaken gaat moeilijk en wil het logo ook eigenlijk niet terug plaatsen...
Wat is de meest snelle oplossing om dit weer toonbaar te maken? (of gewoon even de winter door?)


hmm?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #55 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 13:01:58 »
Is het verroest staal rondom dat plastic dopje? Het lijkt haast wel polyester op de foto?

Offline EveG40

  • L86C-0178
  • Non-Register lid
  • Berichten: 319
  • Geslacht: Vrouw
  • Evelien
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #56 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 13:15:31 »
Het is een of ander dik zwart goedje rondom het plastic dopje  -dunno- Het is keihard en zou het er alleen af kunnen bikken...Daaronder zit roest...
hmm?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #57 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 13:31:32 »
Grote kans dat je na het schoonmaken een groot gat in de klep overhoudt...

Het snelste is in dat geval een ander kapje vinden in de juiste kleur. Anders wordt het dichtlassen en overspuiten.

Offline EveG40

  • L86C-0178
  • Non-Register lid
  • Berichten: 319
  • Geslacht: Vrouw
  • Evelien
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #58 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 13:36:13 »
 ??
Wat voor kapje bedoel je?
hmm?

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Autoschade herstellen, voorbewerken en spuiten?
« Reactie #59 Gepost op: wo, 12 okt 2011, 13:49:05 »
??
Wat voor kapje bedoel je?
achterklep ben ik bang  -dunno-
86 2 GT