Ok duidelijk nu, maar ik heb denk ik geen antwoord op je vraag wat dat betreft.. mijn gedachten:
Mijn eigen Polo Coupe (die je hebt gezien.. 1.3 NZ, 1989) heeft juist een koelprobleem in de andere richting. Als ik te lang 140 tuf op de snelweg wordt de auto eigenlijk net even te warm
heb zelfs al een keer gehad dat ik een stuk volgas reed en dat de temperatuurmeter helemaal naar rechts stond en de oliedruksensor begon te knipperen
.. Het probleem bij mij: die koel lamellen van de radiateur, daar eeh.. "ontbreken er nogal een aantal van"
, subtiel gezegd. Daarnaast duurt het bij de Coupe wel langer voor deze op temperatuur is dan de Sedan (1.0 HZ), en die laatste heeft dan ook een kleinere radiateur.
Zou het dus kunnen zijn dat de radiateur die in jouw auto hangt misschien "te groot" is ten opzichte van wat er origineel in hoort te hangen? dat het daarom zo lang duurt voor de auto op temperatuur is? Ik zou namelijk zeggen: tijdens het rijden wordt de auto nauwelijks warm, (veel koelwind op de radiateur?) maar bij stationair draaien (dus geen koelwind) wel?