Vanavond verder gegaan. Op het menu stond de radiateur en fan.
Immers, de voorkant van de Polo 1 is toch wel iets korter dan van de 2F, en dus kon de onderste KVS-slang niet op de 2F-dieselradiateur (uit de donor), omdat er dan een hoekverbinding met de chassisbalk in de weg zit. Ook zat de fan zodanig strak ingebouwd tussen thermostaathuis en uitlaatspruitstuk, dat ik niet eens durfde te kuchen, laat staan de motor starten (er was geen mm speling voor ook maar de minste kanteling van de motor, en aangezien de 1W best wil kantelen/trillen...).
Hier mag het allemaal tussengepast worden:
Aangezien de radiateurkap van een typ86-fan/radiateur er überhaupt al niet tussen paste, moest er een alternatief verzonnen worden. Maar eerst de radiateur zelf:
De bovenste is de radiateur uit de donor-2F, die dus de slang-aansluitingen teveel op de hoek heeft zitten. Hij is echter nogal wat breder tov de standaard 1-radiateur. Gelukkig had ik ook nog een bredere radiateur uit een 2 (GK?). Die paste er mooi in.
Afgelopen week ook beetje opgeruimd en de laatste BX-spullen verkocht cq weggegooid. Behalve de (dubbele) fan uit mijn Turbodiesel... Daar een kap van gepakt en gepast:
Leverde alleen nog een beetje ruimtegebrek op bij het uitlaatspruitstuk, maar zo te zien zat er genoeg speelruimte om daar mee om te gaan.
Dus beugeltjes bij elkaar gezocht/gemaakt om fan en radiateur in de echt te verbinden, thermoschakelaar gewisseld met die uit de 2F zodat-ie mooi op de kabelboom past, en de zaag ter hand genomen om de benodigde speelruimte te benutten:
Ook de pootjes er onder uit gezaagd, en toen opnieuw passen:
Wel tevreden dus, en maar gestopt omdat we vannacht toch al een uur minder hebben, en ik de kinderen morgen alleen mag vermaken...
Enige punt waar ik nog naar moet kijken is dat de originele fan van de 2F-diesel een aansluiting/aansturing met 3 connectoren heeft, en de BX-fan alleen massa en plus. Even uitzoeken wat de derde aansluiting is/doet en kijken of die evt door te verbinden is? Iemand een idee hoe de drie aansluitingen werken cq intern verbonden zijn?