Auteur Topic: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel  (gelezen 105379 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #525 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 19:00:08 »
Thnx 4 looking anyway, Anton -hug-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #526 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 19:51:16 »
Ik heb vorige week van een sloperij  motoren gesponsord gekregen voor de speedway!!. Daar zitten wel pijpen op maar zijn onder het blok afgezaagd.

Is maar een idee....lassen of een nieuwe pijp kopen. Volgens mij niet duur toch?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #527 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 19:52:56 »
Ik ga morgen nog ff op beide zolders kijken,
kinderen liggen nu op bed
misschien dat ik toch nog wat kan vinden.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #528 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 20:26:08 »
Mwoah, anders koop ik de downpipe nieuw. Rest van de uitlaat neem ik voor een klein prijsje over van Berend. Is van een NZ, dus volgens mij dezelfde diameter, alleen met dubbele downpipe...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #529 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 21:54:03 »
Dat kan een voordeel zijn een dubbele downpipe,of zie ik dat verkeerd ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #530 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 23:57:41 »
Tja, maar als het spruitstuk een enkele aansluiting heeft (en ik geen zin heb dat te wisselen)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #531 Gepost op: wo, 27 mrt 2013, 06:53:54 »
Daar heb je ook weer gelijk in. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #532 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 16:52:43 »
Eerst naar de SportKlassiek-loods gereden voor de uitlaat van Berend, die mij verkeerd begrepen had en juist een uitlaatspruitstuk + downpipe met dubbele pijp klaar had liggen. Dus alleen een middendempertje meegenomen.
Vandaag toch nog maar eens even langs de oude stalling gereden "nee hoor, dat is allemaal al weg", maar wat stond daar nog rechtop in het hoekje van mijn oude sleutelplek? Een mooie volledige uitlaatlijn, nagenoeg nieuw ook, want heel makkelijk te delen zodat ik 'm mee kon nemen! Me happy! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #533 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 21:25:44 »
Geluk is met de .....  :D
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #534 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 22:21:23 »
Geluk is met de.....Gekke :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #535 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 00:35:36 »
Vanavond verder gegaan. Op het menu stond de radiateur en fan.
Immers, de voorkant van de Polo 1 is toch wel iets korter dan van de 2F, en dus kon de onderste KVS-slang niet op de 2F-dieselradiateur (uit de donor), omdat er dan een hoekverbinding met de chassisbalk in de weg zit. Ook zat de fan zodanig strak ingebouwd tussen thermostaathuis en uitlaatspruitstuk, dat ik niet eens durfde te kuchen, laat staan de motor starten (er was geen mm speling voor ook maar de minste kanteling van de motor, en aangezien de 1W best wil kantelen/trillen...).

Hier mag het allemaal tussengepast worden:


Aangezien de radiateurkap van een typ86-fan/radiateur er überhaupt al niet tussen paste, moest er een alternatief verzonnen worden. Maar eerst de radiateur zelf:


De bovenste is de radiateur uit de donor-2F, die dus de slang-aansluitingen teveel op de hoek heeft zitten. Hij is echter nogal wat breder tov de standaard 1-radiateur. Gelukkig had ik ook nog een bredere radiateur uit een 2 (GK?). Die paste er mooi in.

Afgelopen week ook beetje opgeruimd en de laatste BX-spullen verkocht cq weggegooid. Behalve de (dubbele) fan uit mijn Turbodiesel... Daar een kap van gepakt en gepast:


Leverde alleen nog een beetje ruimtegebrek op bij het uitlaatspruitstuk, maar zo te zien zat er genoeg speelruimte om daar mee om te gaan.


Dus beugeltjes bij elkaar gezocht/gemaakt om fan en radiateur in de echt te verbinden, thermoschakelaar gewisseld met die uit de 2F zodat-ie mooi op de kabelboom past, en de zaag ter hand genomen om de benodigde speelruimte te benutten:



Ook de pootjes er onder uit gezaagd, en toen opnieuw passen:



Wel tevreden dus, en maar gestopt omdat we vannacht toch al een uur minder hebben, en ik de kinderen morgen alleen mag vermaken...

Enige punt waar ik nog naar moet kijken is dat de originele fan van de 2F-diesel een aansluiting/aansturing met 3 connectoren heeft, en de BX-fan alleen massa en plus. Even uitzoeken wat de derde aansluiting is/doet en kijken of die evt door te verbinden is? Iemand een idee hoe de drie aansluitingen werken cq intern verbonden zijn? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #536 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 04:28:50 »
2 standen fan. Gewoon de stand/kabel pakken die het hardste blaast. En die kabel op de bx fan aansluiten. Ik zou ook de temperatuurschakelaar 2 polig nemen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #537 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 10:29:28 »
Ik zou zeggen juist de laagste.
Is toch beide plus?
De lage stand springt toch eerder aan?

Dit: ik bedoel: als je geen tweepolige sensor pakt
(Wel goed lezen Roel)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #538 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 11:03:57 »
Maar hoe werkt zo'n 2-standenschakeling in de motor dan? Zit geen versnellingsbak in, dus lijkt me dan met stroom/weerstand geregeld? Zo'n schakeling zou ik dan toch ook op de BX-fan moeten kunnen maken? Sterker nog, deze had een externe schakeling, want stand 1 was rustig draaien, stand 2 was vol vermogen. En dan beide fans...

EDIT: ik kan het misschien inderdaad beter simpel (2-polig) houden, dan heb ik ook de 3-standenswitch nog bij de 3-standen-fan... In de kabelboom moet ik toch al knippen omdat de switch aan de andere kant van de radiateur zit en ik daar de kabellengte niet voor heb.
« Laatst bewerkt op: zo, 31 mrt 2013, 11:35:16 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JK-25-PS ] Polo 1 Diesel
« Reactie #539 Gepost op: zo, 31 mrt 2013, 12:17:35 »
(Theoretische) meevaller: volgens de JHIMS heeft de 2F diesel weliswaar geen toerenteller, maar zit er wel al een W-aansluiting op de dynamo?! Vanavond maar eens even checken... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!