De lak (en de garage) wordt wel (voor)verwarmd. De epoxy trouwens ook.
Heb in het begin een beetje lopen kloten met de instellingen, en had duidelijk teveel verfopbrengst ingesteld. Ook heb ik het idee dat de epoxy te dik was/bleef, daardoor pas als het reservoir 60% leeg was echt mooie spray.
Maar dit zijn mooie vingeroefeningen voor straks, de kleurlagen. Dan ga ik ook gewoon voor meer lagen/dunner opbrengen. In eerste instantie wil je toch gewoon te snel en ga je nog eens terug omdat je nog een doorschijnend effect ziet.
De nevel viel me bij de epoxy in ieder geval 1000% mee, het apparaat schijnt ook ontworpen te zijn om nevel te minimaliseren, maar als ik Ramon mag geloven wordt dat straks nog wel erger (al spuit ik natuurlijk niet met echte autolak).
Wat me het meest is tegengevallen is het afplakken. Enorm veel werk, en als je met de spuit eroverheen gaat spuit je het op sommige plekken weer los...
. Wie weet plak ik wel helemaal niet meer af, tenslotte is de auto binnen leeg en is de binnenkant al niet optimaal gespoten.
Hoewel de epoxy wel een lekkere dikte heeft meegekregen, denk ik wel dat er nog een laag overheen moet. Volgens de voorschriften moet je minimaal 3 lagen aanbrengen op staal. Wat ik me alleen afvraag in verband met de lopers/druipers: moet ik die vlakschuren vóór ik een volgende laag epoxy aanbreng? Of kan ik een extra laag aanbrengen en dan pas schuren na de volledige epoxy/vóór de kleurlagen?
Het masker werkt in ieder geval goed, want toen ik me later omkleedde merkte ik toch wel een iets sterkere verflucht dan toen ik bezig was/net klaar was.