Auteur Topic: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye  (gelezen 5281 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
[23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Gepost op: zo, 23 okt 2011, 22:54:41 »
Vorige week tijdens de 86c-meeting even overlegd met Sjon, en besloten dat we gezamenlijk vandaag een duo zouden vormen tijdens de SportKlassiek-rallye. SportKlassiek is een ander (kleinschalig youngtimer)forum waar Sjon en ik ook rondhangen...
Hoewel het dus niet direct een activiteit van dit forum betrof, heb ik me ontzettend vermaakt, en aangezien we de rit hebben gedaan in Sjon's Classic, dacht ik dat het toch wel leuk was om ook hier het verslag neer te zetten?

Het werd een topdag, mede door het weer, maar ook door het gezelschap en de ongedwongen sfeer! Alleen een beetje balen dat we aan het einde ontdekten dat we één opgave volledig over het hoofd hadden gezien....:D  doh

Maar gelukkig hebben we de foto's nog:

Voor de start bij de McDonalds van Rosmalen:


Old Volvo's don't leak, they just mark their spot?! Nadat team 1 vertrokken is zag de parkeerplaats er zo uit:


De enige echte juiste rotonde van de cryptische omschrijving (Deze dollemansrit eindigt op een rotonde):

Waarom? Niet alleen "de Wildeman" op het bord van de rotonde, maar de weg waar de kont van de auto naar wijst is de Wildemansweg, en die eindigt op deze rotonde...

Sfeerplaatje van onze mobiel voor vandaag tijdens een tussenstopje:


"Het is kil aan het eind van de Gemeenteweg"... Waarschijnlijk omdat je er uiteindelijk net niet helemaal met de auto kunt komen? Wij zijn zelfs een tiental meters eerder gestopt, want daar was toch echt te weinig bodemvrijheid voor de tunnelversteviging van de Polo... :D


Als je op Google.nl de cryptische omschrijving intoetst ("Het is kil aan het eind van de Gemeenteweg") krijg je een Flickr-foto van het watermolentje dat je hier tussen de struiken door nog net ziet staan:


De hele dag zonder radio, we hadden genoeg gespreksstof, en bovendien heerlijk achtergrondgeluid van deze jongens:


Lokatieshot bij Alem, conform de foto van de opgave... Wel met wat tegenlicht:


Toen naar Nuland, voor een foto van auto, coureur, navigator én kerkklok... Dank @Berend:


De avonturen van de Gemeenteweg hebben hun sporen nagelaten (tja, we rijden toch rallye?!):


Na de lunch-stop in Nuland weer verder naar de volgende opgave: het huis op de kruising van de Oijense Bovendijk en de Hamstrastraat:


En op naar de bewegwijzering van de volgende opgave:


Om daarna de foto van de kerk van Neerlangel te reproduceren:


Vervolgens naar de bushalte en drempel bij de Koolwijksestraat net buiten Herpen:


Op het grind 'gelegd' :D voor het kasteel van Hernen (bij het electriciteitshuisje):


En daarna voor de molen van/net buiten Batenburg:

De inmiddels opgedroogde modder geven mij het vertrouwen dat het uitgezochte RAL1001 een hele leuke kleur gaat zijn op de diesel-Polo1... :D

Na de terugkomst bij Café de Sport in Empel (pfff, de grootste bevalling van de dag vanwege Belgische taferelen in de bewegwijzering en een afgesloten spoorwegovergang) bracht Sjon me nog even terug naar mijn eigen PoloGT. Op de weg terug naar huis iets minder enthousiast bezig geweest met hypermilen/zo zuinig mogelijk rijden... -naughty-


Was echt een tópdag! Thnx @Sjon!

Ook nog een klein filmpje gemaakt... :D
« Laatst bewerkt op: zo, 23 okt 2011, 22:57:37 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #1 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 23:22:19 »
Super dag gehad: weer es wat anders -sturen-
Mooiste was nog wel die Gemeenteweg door de blub heen proberen uit te rijden naar 't einde....
....(reeds voorbij dat flut molentje)....laatste stukkie toch maar gestopt.....werd ff iets teveel 'rallye' voor zo'n laag gebakje,
maar aan de auto was wel goed te zien dat we met een rallye/puzzelrit bezig waren -naughty-
GG ook bedankt  -thumbsup- (kan je aan iedereen aanbevelen als navigator)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 23:48:24 »
Oké, toppie, blijft leuk puzzelritten -thumbsup-. Berend de dag wel goed volbracht? Of veroorzaker van het missen van de opdracht? :) Dat sportklassiek forum had ik al bekeken en heb daar al heel wat gelezen (en ben jullie namen tegengekomen natuurlijk)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 23:57:04 »
Berend ook de dag prima volbracht, hoor!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 23:58:42 »
 -thumbsup- is hij jullie gevolgd? (foto)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #5 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 00:08:08 »
Nope, Berend was teamlid van de lekkende Volvo, maar was ook ter plaatse in Nuland (was een lunch-stop-lokatie waar je tussen 13h30 en 14h00 diende te zijn). Hij was zo aardig van ons het plaatje te knippen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #6 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 09:05:07 »
Jullie ook bedankt voor het meedoen! was erg gezellig, en het gebied was verassend mooi en uitdagend naar mijn idee.

algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #7 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 09:59:03 »
Leuk initiatief! Ook geschikt om een 86c vervolg aan te geven?! Ik weet niet hoeveel werk Berend en kornuiten eraan gehad hebben, maar zou best leuk zijn om met een groepje polo's in midden NL een toerrit/puzzelrit te rijden in het voorjaar van 2012.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #8 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 11:18:34 »
Het idee is eenvoudig

de organisatie stelt vast waar de rallye plaatsvind, bijv een provincie of zoals in ons geval tussen de A59, A50, A2 en de Waal.
De organisatie stelt de puntentelling vast, in ons geval eerst de ranking op aantal gehaalde routepunten, en daarna heeft degene die daar de kortste afstand voor nodig heeft gewonnen.
uiteraard ook nog een start en een eindpunt waarbij de laatste voorzien van deadline en cryptische omschrijving.

iedere deelnemer neemt vervolgens een routeomschrijving mee naar de start, puzzeltje, plaatje van google maps oid, gebruik je fantasie.
de aanwijzingen worden bij de start met iedereen gedeeld en vervolgens ga je puzzelen zoeken en rijden. Iedereen plant zijn eigen route en je komt elkaar dus ook zo af en toe tegen, of je staat samen op het pontje.

Voordeel voor de organisatie is dat je niet alle punten zelf hoeft te bedenken en dat je geen voordeel hebt tov de anderen, hoe moeilijker het punt is wat je inbrengt hoe langer de anderen moeten zoeken. Daarom is het dus een uitdaging om een mooie puzzel te maken. Door van tevoren bij de start de punten kort door te nemen met zijn allen en te kijken of het niet onmogelijk is, voorkom je dat punten niet te vinden blijken.

Dit was een eerste keer dat we het zo deden, en het is goed bevallen, eerdere sportklassiek rallyes hebben we zelf uitgezet en dat was erg veel werk inclusief de route al eens van tevoren rijden en vervolgens kan je niet meedoen aan de competitie omdat je al weet wat de route is. Volgende keer zou ik de punten her en der nog wat moeilijker maken, maar er zaten al een aantal uitdagende punten tussen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #9 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 15:20:32 »
Het idee is eenvoudig

de organisatie stelt vast waar de rallye plaatsvind, bijv een provincie of zoals in ons geval tussen de A59, A50, A2 en de Waal.
De organisatie stelt de puntentelling vast, in ons geval eerst de ranking op aantal gehaalde routepunten, en daarna heeft degene die daar de kortste afstand voor nodig heeft gewonnen.
uiteraard ook nog een start en een eindpunt waarbij de laatste voorzien van deadline en cryptische omschrijving.

iedere deelnemer neemt vervolgens een routeomschrijving mee naar de start, puzzeltje, plaatje van google maps oid, gebruik je fantasie.
de aanwijzingen worden bij de start met iedereen gedeeld en vervolgens ga je puzzelen zoeken en rijden. Iedereen plant zijn eigen route en je komt elkaar dus ook zo af en toe tegen, of je staat samen op het pontje.

Voordeel voor de organisatie is dat je niet alle punten zelf hoeft te bedenken en dat je geen voordeel hebt tov de anderen, hoe moeilijker het punt is wat je inbrengt hoe langer de anderen moeten zoeken. Daarom is het dus een uitdaging om een mooie puzzel te maken. Door van tevoren bij de start de punten kort door te nemen met zijn allen en te kijken of het niet onmogelijk is, voorkom je dat punten niet te vinden blijken.

Dit was een eerste keer dat we het zo deden, en het is goed bevallen, eerdere sportklassiek rallyes hebben we zelf uitgezet en dat was erg veel werk inclusief de route al eens van tevoren rijden en vervolgens kan je niet meedoen aan de competitie omdat je al weet wat de route is. Volgende keer zou ik de punten her en der nog wat moeilijker maken, maar er zaten al een aantal uitdagende punten tussen.
-thumbsup-

Als ik het dus goed begrijp, nemen de deelnemers ZELF elk minimaal één zoeklocatie mee.
't idee van het maken van foto's 'ter beoordeling achteraf'  is helemaal goed: Iedereen heeft tenslotte wel een digicam (of kan er ergens 1 lenen),. en je hebt daarmee meteen een leuke herinnering van de dag veiliggesteld. 

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #10 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 19:19:51 »
Ja, top-uitvoering, met name omdat je zo zelf ook nog een leuke dag hebt doordat je mee kunt doen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #11 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 20:23:18 »
Erg leuk jongens... En het was redelijk dicht bij mij in de buurt. Lijkt mij ook al lange tijd leuk om aan zoiets mee te doen.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #12 Gepost op: di, 25 okt 2011, 12:45:45 »
idd jaap, zelf meedoen is tenslotte het leukste!

en door de kortste route leidend te maken is het zowel voor bestuurder als navigator leuk om te doen en wordt te hard rijden niet gestimuleerd zodat het veilig blijft.
« Laatst bewerkt op: di, 25 okt 2011, 12:50:44 door berendd »
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #13 Gepost op: di, 25 okt 2011, 19:54:40 »
Maar dat was dan ook het enige nadeel... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: [23 -10 - 2011] SportKlassiek Rallye
« Reactie #14 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 08:36:31 »
Geldt er een minimum leeftijd voor de auto?
« Laatst bewerkt op: vr, 18 nov 2011, 08:39:17 door KoenG40 »