Auteur Topic: carterpan 1300 op 1400  (gelezen 1129 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
carterpan 1300 op 1400
« Gepost op: ma, 05 dec 2011, 17:46:13 »
Gisteren heb ik de inrij olie van de aex laten lopen en er verse 5w30 in gedaan, maar..

Het viel mij op dat ik er nu iets meer dan 4L in heb moeten doen en nog staat ie niet aan het max. (3/4 tussen min/max)

Op de aex heb ik een 1300 aav carterpan+pijlstok geplaatst, alleen de pijlstokhouder is nog wel van aex omdat deze knettervast zit.
Ik heb wel de pijlstokhouder iets moeten in korten omdat deze anders tegen de carterpan aan kwam.
aex heeft ook een langer plastic gedeelte waar je de pijlstok in klikt die bovenop de pijlstokhouder zit.
Het is al weer een tijd geleden dat ik dit heb gedaan dus zeker weten doe ik het niet meer. Vandaar dat ik het hier eens vraag.
Kan het zijn dat ik een te lange pijlstokhouder heb en er nou dus te veel olie in heb zitten?
zoja, is een krukas die in de olie slaat hoorbaar?

Ik denk dat het wel goed zit en dat deze extra olie uit de oliekoeler is gelopen (heeft het dus toch geholpen om hem bovenaan te hangen)
gezien ik al 1500km heb gereden en de keerringen er nog netjes in zitten/geen olie lekkages.
Maar wil het wel ff zeker weten :)

Na het eten ga ik ff kijken of ik nog een 1300 pijlstok kan vinden om te vergelijken..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen