Auteur Topic: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981  (gelezen 16092 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #105 Gepost op: di, 22 mei 2012, 12:34:13 »
Heb hem terug ge-smst dat het zo geen zin meer heeft en dat ik er geen zin meer in heb. Dat ik de polo deze week terug kom ophalen.
Ik moet alles nogmaals goed op een rijtje zetten. Heb er vandaag al menig  -boehoe- voor gelaten.
Oorspronkelijk afspraak was eerst nazicht+offerte. Dan hadden we dit 2 maanden geleden al verder kunnen bespreken. Nu was ik in de waan dat het wel goed kwam.
Moet ik nu de donor verder opmaken? Die is helemaal kaal, kan dus geschuurd worden, geplamuurd en in de lak gezet. Want mijn eigen polo zal waarschijnlijk nog "verborgen gebreken" hebben onder de schermen enz. Als ik deze dan helemaal tegoei laat opmaken? 1001 vragen dus.

Ik denk dat ik zelf maar eens een paar dagjes ertussen uit trek. Proberen te ontspannen. Naast deze tegenslag, komen er ook nog onverwachte rekeningen binnen, zitten we een trouw te plannen (waarvoor ik dus een oldtimer-stoet wilde plannen, met mijn polo voorop), wachten er nog klusjes in huis om op te lossen, probeer ik de kat en hond geen kat-en-hond te laten zijn, enzovoort enzoverder.
« Laatst bewerkt op: di, 22 mei 2012, 12:38:15 door PoloSimba »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #106 Gepost op: di, 22 mei 2012, 12:49:39 »
sterkte!

Neem geen overhaaste beslissing.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was er vast wel iemand die met je op zoek wilde gaan naar de verborgen gebreken....

persoonlijk denk ik toch: eerst even naar een tweede brengen die er wel zin in heeft.
mogelijk kom je voor positieve verrassingen te staan.
Nakijken en een offerte moet men toch zo kunnen doen?  -dunno-
Nogmaals: als je al een accuwak hebt. Wat moet dan de verrassing zijn die hij nu tegenkwam? Hij wist toch dat die daar zat....
Heb helaas niet nog ergens een dagje of wat vrij.
Moiddagje schroeven, kloppen en proefschuren en je weet de meeste roest wel te vinden hoor. Weet je meteen hoe het er voor staat.
 


Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #107 Gepost op: di, 22 mei 2012, 12:52:20 »
het is wel een hobby he, daar moet je niet van wakker liggen snachts  :)  Het is voor mij een ontspanning als ik met de 1f bezig ben.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #108 Gepost op: di, 22 mei 2012, 13:00:14 »
 withstupid

Laat je niet gek maken, Mark, en vooral: breng focus aan. Het lijkt er eerlijk gezegd een beetje op alsof je alles wil, liefst tegelijk, en ook zelf alles in de hand moet/wil houden. Zet zaken op een rijtje en maak een prioritering.
Zet daarbij vooral jezelf niet op de laatste plaats (of erger: helemaal niet op de lijst).

Je hebt mijn nummer, aarzel niet als ik iets kan betekenen!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #109 Gepost op: di, 22 mei 2012, 13:52:20 »
Oké mannen dankjewel!!! Ondertussen is het al een beetje bekoeld (ondanks het mooie warme weertje -thumbsup-)

En GG, je komt aardig in de buurt hoor: ben een beetje controlefreak  -naughty-
Roel: ik zal idd voor een 2de opinie gaan. Heb onlangs via Bennie (Bendg) van het forum gehoord dat ik mogelijks door iemand in zijn omgeving laswerk enzo kan doen. Zal hem eens aanspreken om te zien wat ze voor me kunnen betekenen. Maar eerst de polo maar eens terughalen. Ik begrijp zo ook niet goed wat hij bedoeld met het accuwak, wat verder doorloopt zodat ook dashboard eruit moet. Maar ik wil het niet meer verder laten doen door hun.

Pieter: Momenteel ook even moeilijk hobby te noemen, ik weet bijna niet meer hoe mijn polo eruit ziet. Het is lastig als je echt afhankelijk bent van anderen. De kleine dingen kan ik wel zelf, maar het grotere werk zoals laswerk is echt niet mijne winkel.

Wou alleen dat dit alles 2 maanden geleden al was aan het licht gekomen. Maar goed, hoofd omhoog, schouders rechtop en stap voor stap opnieuw beginnen (zucht).

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #110 Gepost op: di, 22 mei 2012, 14:00:30 »
als trouwauto kun je misschien best iemand hier zo gek krijgen dat hij dat voor je regelt.
(er zijn hier op het forum op de een of andere manier nogal wat mensen te vinden die zo'n ding hebben)  :)
Je eigen was natuurlijk mooier geweest maar soms is even meebuigen eenvoudiger dan barsten  -sturen-.

De mijne mag je wel lenen maar is:
- niet echt in concoursstaat;
- flink verlaagd;
- niet echt origineel interieur.
verder wel een lx in dezelfde kleur als jouw blauwe  :) (hij kan er zo voor door)
« Laatst bewerkt op: di, 22 mei 2012, 14:02:35 door RoelG »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #111 Gepost op: di, 22 mei 2012, 14:36:31 »
Ja ik weet het Roel.  -hug- Ik heb ook jouw fotoos bewonderd met je trouwpolo, en Arno ook met z'n Audi 50 zeker.  -kewl- Misschien halen we dat nogwel hoor, is gepland voor 24 november. Ook al is het dan hersft. Het kan sneeuwen, regenen, grijs zijn, maar evengoed een stralend zonnetje. Ik ga er toch nog (of weer) vanuit dat ik in een eigen polo'tje kan trouwen, nu ja, niet letterlijk erin, maar wel ermee rijden  :)

Indien ik zelf geen polo kan rijden dan, dan wil ik nog een oldtimerstoet organiseren van het stadhuis naar de kerk en daarna feestzaal. Een oproep hiervoor zal nog wel komen. Ook op dit forum uiteraard. -thumbsup- Iedereen welkom, zeker de 1tjes (!) waaronder natuurlijk ook die van jou hé Roel. Daarnaast mogen er ook natuurlijk andere merken mee, zo heeft mijn neef een BMW en nonkel-peter van Anja heeft ook een BMW. Hoe meer oldtimers, hoe liever. Zal uiteraard van het weer afhangen. Als er sneeuw of ijzel is die dag, tja dan zal er minder stoet zijn, maar daarom niet minder geluk. In ieder geval, oproep hiervoor volgt later in de aankondigingen. Wie alvast wil noteren in de agenda: 24-11-12  :) :)

Offline bendg

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
  • Bennie De Groof
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #112 Gepost op: di, 22 mei 2012, 15:05:36 »
Oké mannen dankjewel!!! Ondertussen is het al een beetje bekoeld (ondanks het mooie warme weertje -thumbsup-)

En GG, je komt aardig in de buurt hoor: ben een beetje controlefreak  -naughty-
Roel: ik zal idd voor een 2de opinie gaan. Heb onlangs via Bennie (Bendg) van het forum gehoord dat ik mogelijks door iemand in zijn omgeving laswerk enzo kan doen. Zal hem eens aanspreken om te zien wat ze voor me kunnen betekenen. Maar eerst de polo maar eens terughalen. Ik begrijp zo ook niet goed wat hij bedoeld met het accuwak, wat verder doorloopt zodat ook dashboard eruit moet. Maar ik wil het niet meer verder laten doen door hun.

Pieter: Momenteel ook even moeilijk hobby te noemen, ik weet bijna niet meer hoe mijn polo eruit ziet. Het is lastig als je echt afhankelijk bent van anderen. De kleine dingen kan ik wel zelf, maar het grotere werk zoals laswerk is echt niet mijne winkel.

Wou alleen dat dit alles 2 maanden geleden al was aan het licht gekomen. Maar goed, hoofd omhoog, schouders rechtop en stap voor stap opnieuw beginnen (zucht).


Mark,
Je weet wat ik gezegd heb over het lassen en dergelijke .....
ik heb het ook net met moeder de vrouw besproken ,, je kan eventueel je wagen hier verder afwerken ....
Bvb in de tuin plaats genoeg,(stuk beton van 5x5m) tent erover en je staat droog ;-)

Mvgr
Bennie


Offline bendg

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
  • Bennie De Groof
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #113 Gepost op: di, 22 mei 2012, 15:08:32 »
Euh Mark ,,, da stuk beton ligt er al he .....nu de tent nog  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #114 Gepost op: di, 22 mei 2012, 22:44:21 »
Dankjewel Bennie voor het aanbod.  -hug- Ik neem enkele dagen vrijaf vanaf morgen en contacteer je graag daarna om eens concreter af te spreken. Kans zit er wel in dat ik richting het Mechelse trek met de polo  :) Maar eerst dan even persoonlijk contact per telefoon enzo natuurlijk. Ik bel je wel binnen enkele dagen. Ik weet dat je ook over opmaak en laswerk sprak, dat vrienden/kennissen van je kunnen, dus daar valt wel wat beters te regelen dan nu veronderstel ik.  -klus-  -thumbsup-

 -dots- en voor de tent in de tuin zorg ik dan wel zenne.

Tot binnenkort!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #115 Gepost op: di, 22 mei 2012, 22:56:48 »
Mooi dat er toch weer ene gered kan worden. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #116 Gepost op: di, 22 mei 2012, 23:00:43 »
Heb je het dan over de polo of over mezelf ?  :)

Offline bendg

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
  • Bennie De Groof
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #117 Gepost op: wo, 23 mei 2012, 20:18:06 »
Door het redden van Mark's polo .......red je Mark ook,, anders werd hij -gert-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #118 Gepost op: wo, 23 mei 2012, 20:26:09 »
werd als in 'verleden tijd'

de polo is dus al gered -naughty-

zonder gekheid:
Iemand is de dag voor mijn huwelijk in mijn polo gereden, enkele dagen nadat hij terug was van de spuiter.
(zag je op de trouwdag niets meer van)
Denk dat je je ongeveer zo voelde  :)

Wijsheid achteraf: het is maar blik en het gaat weer over  -thumbsup-

Offline Ghertel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
  • Geert U.
    • Polo86c
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #119 Gepost op: do, 14 jun 2012, 22:47:15 »
mooi polo, wel wat werk aan percies. Meer -foto-
Old VW's don't DIE, they just get LOWER!