Auteur Topic: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981  (gelezen 16140 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #120 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 16:36:28 »
Als alles goed gaat, komt de polo morgen terug thuis. Wat eraan gebeurd is: remmen hersteld, motor werkt terug. Wat er nog niet aan gebeurd is: laswerk. Vreselijk lang heeft het geduurd. Ik weet zelf niet goed in welke staat hij zich nu bevindt. Hopenlijk toch in zodanig redelijke staat dat ik update-foto's durf maken. Laswerk wordt dan hopenlijk via via wel goed afgewerkt zodat ik de binnenkant en buitenkant zelf verder kan afwerken. Geluk bij ongeluk dat het nu slecht weer is en hopenlijk een rijdende, gelaste, gekeurde en verzekerde polo tegen dat het wél mooi weer is  -sturen-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #121 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 16:48:18 »
 -foto- zijn altijd goed Mark  :)
Ben zowiezo benieuwd hoe die er nu bijstaat .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #122 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 16:52:31 »
 -dots- ik ook  ??

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #123 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 19:08:54 »
heb bijna de neiging om die kant op te tuffen en te kijken wat er nu waar is van die roest en hoe erg het nu is.......

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #124 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 21:08:07 »
Nog even geduld... morgen weten we meer  :)
Maar morgen ben je welkom hoor Roel. Bakje koffie, frisse pint  of 7up ?  -koffiedrinken-  -prut-  -up-
« Laatst bewerkt op: za, 16 jun 2012, 17:42:48 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #125 Gepost op: vr, 15 jun 2012, 21:14:52 »
Maar vergeet je schuurmachiene en lasapparaat dan niet hé  -uitlachen-
Ik hoop dat de polo een zeil ofzo over hem heen heeft gekregen, want echt waterdicht was hij niet: de lichten zijn eruit en de rubbers waren verduurd. Het regent hier al bijna dagelijks tig liters. Polo staat nu op de auto-ambulance... vermoedelijk buiten dus... en hopenlijk niet nog meer roestvorming dan.  -dunno-
« Laatst bewerkt op: za, 16 jun 2012, 17:42:36 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #126 Gepost op: za, 16 jun 2012, 17:37:12 »
Eindelijk, na 3 maanden verwaarloosd te zijn is hij terug: mijn polo'tje  :) Die pipo van een garagist had veel  te veel -blabla- "Uitvluchten hier, mijne carrossier daar, dit en dat bla bla bla" Enfin. Hoe erg om vast te stellen dat de polo onder water stond!! Het raampje naar beneden gevallen, de enige voorzetel zeiknat, de vloerbodem nog iets roestiger dan ervoor, oppervlakkig weliswaar. Remmen bleken dan toch niet te zijn gemaakt. De motor liep wel, maar leek me als snel weer (te?) warm te lopen. De polo zonder remmen, dus enkel met handrem van de ambulance gereden (gegleden). Ik heb hem later ook zo achterwaarts in mijn garage moeten plaatsen, wat gelukkig wel gelukt is met mijn stuurkunsten  -thumbsup- De buitenkant onder spatten van opspattende regen en vuil.
Bij een bezoekje van Materne (kennis) stelden we bovendien nog vast dat er van het rechtervoorwiel dan nog maar 1 (één) moer van de 4 leek vast te zitten!!  -gert- Heb ik die zo binnen gereden. Man man man.

Enfin, mijn moed bij elkaar geraapt en eraan begonnen. En eigenlijk vind ik dat allemaal nog wel meevallen zenne. Oké, er is een groot accuwak, wat te vervangen is door ander plaatwerk. Verder naar onder is er een klein gaatje ter grote van enkele cm's. Verder oppervlakkig roestvorming over het hele voorste schutbord. Valt op te lossen, me dunkt. Natuurlijk is er ook een gat t.h.v rechtse krikpunt. Van binnenuit. Denk ik ook op te lossen met nieuw krikpunt (zijn deze niet nog te verkijgen, dacht toch van wel hé?).
Binnenkant vloerbodem is overal wat roestig, mede dankzij de oneerbiedige behandeling van die pipo zelf. Maar dit kan ik zelf wel opschuren en behandelen. Heel het schutbord heeft wel iets hardnekkerige roestvorming, van achter de pedalen naar omhoog en onder accuwak. Deze roestvorming bevindt zich wel ook onder zo die extra laagjes die er bij fabricage werden aangesmeerd. Nergens elders echt rot. Maar ik denk ook door opschuren te kunnen behandelen.
Dan heb ik nog een rot reservewielbak. Ook op te lossen. Ik had hem nog zo gezegd dat ik daarvoor nog slooppolo had staan, en nu komt hij zelf af met: als je daar nu een ander model van had hé.  doh -gumuz-

Maar al bij al maak ik me niet al te grote zorgen en eigenlijk terug met goeie moed begonnen. Ga zijschermen en dashboard verwijderen, ruitenwisser-motor, kachel en dan zien we wel. Dan samen met Bendg en zijn makkers zien of die dat zien zitten om op te lassen. Ondertussen heb ik al wat gesleuteld (ruitenwissermotor, stukje dash losgemaakt enz.) en de doorweekte isolatiematten verwijderd, vochtvreter erbij gezet. Ziet er al pak beter uit. En morgen: morgen een nieuwe dag!  -thumbsup-

Heb foto's voor jullie klaarstaan, maar eerst even andere dingen dan die foto's zelf te bekijken en verkleinen e.d. Dan graag jullie raadgevingen e.d. In afwachting nu slechts 1 fotooke  -nana- Moet ook nog wat aandacht schenken aan mn lege maag, mn huishouden, huisdieren en mijne lieve schat, die me erg begripvol heeft ondersteund in deze moelijke tijden  -hug- -notworthy-
« Laatst bewerkt op: za, 16 jun 2012, 17:41:26 door PoloSimba »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #127 Gepost op: za, 16 jun 2012, 21:31:24 »
M.a.w. er is dus weinig gedaan door die pipo.
succes verder met -klus- en we blijven je volgen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #128 Gepost op: za, 16 jun 2012, 21:40:24 »
Nog werk genoeg zo te horen .
Voor je opervlakkige roest is dit trouwens een mooi product .
Gelijk het eerste product in de link  :)

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_produkten.htm

Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #129 Gepost op: za, 16 jun 2012, 21:43:41 »
M.a.w. er is dus weinig gedaan door die pipo.
Weinig tot niets idd!! Enige verschil is dat de motor draait; hij zou er aan gesleuteld hebben, maar er lijkt niets aan veranderd. En hem dan in deze staat afleveren (vuil, doorweekt en moeren van banden die los staan). Denk erover om hem niet de volle pot te betalen die hij vraagt: 200  -2cents- voor vervoer, beetje sleutelwerk aan motor, stalling in de buitenlucht en "drinkgeld" aan zijn bevriend carrossier.  -gert- Hij kan ook even wachten op zijn geld  -moon- Of de helft ervan misschien  :P

Maar hoop doet leven. Dankjewel voor de "steunbetuigingen"  :)
Raymon, aandelen in dit product of werkt het gewoon zo goed zoals het is? Alvast bedankt voor de tip.  -thumbsup-


TOPIC GAAT VERDER MET NIEUWE START: Project: Polo LX 1981  -klus-  -thumbsup-   -foto- !!
« Laatst bewerkt op: za, 16 jun 2012, 23:30:52 door PoloSimba »

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #130 Gepost op: za, 16 jun 2012, 21:44:58 »
Geen aandelen gewoon een goed produkt  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Lx 1981
« Reactie #131 Gepost op: za, 16 jun 2012, 22:00:00 »
Zoals bij het kaartspel wiezen: "Proberen gaat mee."  -naughty- Ik wil het wel een kans geven, maar eerst de grotere werken  -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #132 Gepost op: za, 16 jun 2012, 23:05:38 »
@Raymon: tussen 2 jaar geleden en nu heb ik eigenlijk alleen maar teleurgestelde mensen gesproken over Fertan... En dan praat ik over aantallen van >10.
Vanwaar jouw "heiligverklaring"? Heb je goede ervaringen? Vertel!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #133 Gepost op: za, 16 jun 2012, 23:12:42 »
 withstupid

mijn polo helaas ook.
en de manta a van mijn broer moet ook deels opnieuw.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: FERTAN
« Reactie #134 Gepost op: za, 16 jun 2012, 23:26:33 »
 :(
Meningen verschillen blijkbaar. Stof tot discussie dus. Laat maar horen; kunnen we alleen maar uit leren.