Auteur Topic: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981  (gelezen 16047 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #60 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 15:35:08 »
 -goodjob- (en anders komen we ze wel ff halen  -uitlachen-)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #61 Gepost op: ma, 23 jan 2012, 10:00:56 »
-goodjob- (en anders komen we ze wel ff halen  -uitlachen-)
Altijd welkom hier zenne  -welkom-  -nana- :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #62 Gepost op: ma, 23 jan 2012, 12:28:02 »
Pas op wat je zegt  -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #63 Gepost op: vr, 03 feb 2012, 20:35:37 »
Polo in de sneeuw. Wetende dat hij niet waterdicht is...

De motor start zonder probleem en draait soepel. Zelfs bij temp. van -8 tot -10 °C. Nog een weekje 2 à 3 weken een maand ofzo  en hij kan in de garage. Vermoedelijk wordt het een sloper, vermits vocht lelijke schade heeft aangericht binnenin.[/color]Verder wel al veel plezier aan gehad met ritjes maken. Maar wagen is niet helemaal goed. Achterruitwisser is niet goed afgesteld, achterruitverwarming werkt niet, uitlaat is helemaal aan vervanging toe. Hemeltje heeft helemaal geleden onder vocht en water. Motor heeft al veel km op zijn teller maar bolt nog prima.

Ene Mr de Agent achtte het beter de auto van de openbare weg te houden tot alles in orde gebracht is. Helaas werkt zo'n auto op de hellende oprit als een magneet op oud-ijzer opkopers. Auw.
De auto heeft echter ook veel goeie en wisselstukken zonder barsten ofzo voor de andere polo die wordt opgemaakt. Zoals de plastic stuuromhulsels van het stuur of aan de gordels, stoelrails, enz.
« Laatst bewerkt op: do, 01 mrt 2012, 01:31:58 door PoloSimba »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #64 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 16:14:27 »
22-02-12 Gespot: een Regatta blauwe 1f in winters zonnetje, te Antwerpen + nog zo één achter de garagedeur.    
Ook gespot: de vrolijke eigenaar  :)  -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #65 Gepost op: wo, 22 feb 2012, 17:12:16 »
Ik heb een Deja Vú, maar die ging over een G40  :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #66 Gepost op: do, 23 feb 2012, 14:59:14 »
 -nana-  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #67 Gepost op: do, 23 feb 2012, 15:01:35 »
Project staat even op pauze  -dots-


Project stond even op pauze  -dots-

Project loopt weer  :) Er wordt door een kennis aan de auto gewerkt (laswerk, motor, controle).
En de donor-Lx wordt deels uiteen gehaald voor reserve-wissel-stukken. Wat overblijft van de wagen   :(  zal worden verkocht. Jammer dat ik de 3 polo's niet kan behouden/opmaken/stallen  -boehoe-
Hopenlijk wordt die ene polo wat ik ervan verwacht  :)

Later meer over dit alles...
« Laatst bewerkt op: di, 20 mrt 2012, 22:49:15 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #68 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:08:07 »
Kan iemand me een link doorsturen of laten weten hoe ik een raam en rubber het best vervang of verwijder? Ik heb gezocht met de zoek-functie, maar vond het niet meteen terug. Ik wil de voorruit en achter-zij-raampjes van de polo 1f eruit halen.  -klus-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #69 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:18:00 »
er zijn meer wegen naar rome maar zo doe ik het:

rits houten wasknijpers kopen
De helften uit mekaar halen (metalen veer weggooien)
Aan de binnenkant het rubber opzij duwen en de knijper tussen het rubber en het metaal (!) duwen.
Zo aflopen en in ieder geval twee kanten doen (bijvoorbeeld een zijkant en de bovenkant)
De afstand van de knijpers zo doen dat het rubber niet er tussen tegen het plaatmateriaal blijft liggen.
Dan in de hoek die vrij is vanuit binnen beginnen te duwen en dan komt langzaam het rubber vrij.
(Bij voorkeur niet een klein oppervlak. Ik gebruik de hele hand.)
Dat gaat steeds makkelijker tot je ruit loskomt.
Het lijkt moeilijker dan het is.
Gewoon beginnen en NIET haasten. Dan komt het vast goed.
« Laatst bewerkt op: wo, 28 mrt 2012, 12:23:25 door RoelG »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #70 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:21:17 »
 withstupid
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #71 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:22:14 »
rits houten wasknijpers kopen
De helften uit mekaar halen (metalen veer weggooien)
Aan de binnenkant het rubber opzij duwen en de knijper tussen het rubber en het metaal (!) duwen.
Zo aflopen en in ieder geval twee kanten doen (bijvoorbeeld een zijkant en de bovenkant)
De afstand van de knijpers zo doen dat het rubber niet er tussen tegen het plaatmateriaal blijft liggen.
Dan in de hoek die vrij is beginnen te duwen en dan komt langzaam het rubber vrij.
Dat gaat steeds makkelijker tot je ruit loskomt.
Het lijkt moeilijker dan het is.
Gewoon beginnen en NIET haasten. Dan komt het vast goed.
Oké, dank je wel.    -thumbsup-  Ja ik lees verschillende varianten, maar met die wasknijpers wil ik wel eens proberen; eerst nog aankopen dan :)
Maar zeker toch dat aan de binnenkant (van de wagen) wordt gestart hé? Of speelt dat geen rol?
« Laatst bewerkt op: wo, 28 mrt 2012, 12:25:23 door PoloSimba »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #72 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:23:46 »
ik jat ze altijd van mijn vrouw  -dunno-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #73 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:25:40 »
 -uitlachen- en idd de binnenkant.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #74 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 12:26:51 »
ik jat ze altijd van mijn vrouw  -dunno-
Ik doe thuis zelf onze was  -nana- maar met plastic knijpers  
-off-
« Laatst bewerkt op: wo, 28 mrt 2012, 12:30:06 door PoloSimba »