Auteur Topic: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981  (gelezen 16117 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #90 Gepost op: zo, 01 apr 2012, 18:17:31 »
 :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Polo Lx 1981
« Reactie #91 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 11:43:25 »
Moet ik verwarming/ventilatiesysteem helemaal loskoppelen van het dashboard om dit zo los te krijgen? Zijn dat die ijzeren klemmetjes en 2 moeren?
Voorruit is eruit, onderste vijsjes van dash zijn eruit, stuur en schakelaars zijn eruit. Maar wat moet ik nog loskoppelen om het dash er goed uit te krijgen? Choke is ook nog los te maken.


Zou het kunnen dat door een overvloed aan tectyl rond en tussen een voorscherm en wielkas, het voorscherm dan moeilijk loskomt? Alle vijzen zijn los, maar het ding wil niet lossen.   -gert-
Verwarmen om los te krijgen? En als je dan geen verfbrander hebt? Is een haardroger een alternatief?
« Laatst bewerkt op: di, 03 apr 2012, 07:59:31 door PoloSimba »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #92 Gepost op: di, 03 apr 2012, 22:58:25 »
Voorscherm lossnijden, zit kit langs...

Dashboard: weet niet meer precies hoe het bij de 1F zit. Bij de 1 zit er bovenop het dash in de luchtroosters ook een schroef. Zo ook links en rechts boven.
En heb je al onder de paravan gekeken? Bij de 2 zit het dash daar met 2 moertjes vast.

1F zal of het systeem hebben van de 1, of van de 2, vermoed ik....? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #93 Gepost op: wo, 04 apr 2012, 06:38:36 »
dashboard zit met 2 moertjes vast onder bij de ruitenwisser motor (parafanbak waar ook je accu in staat), verder de 2 parkertjes die aan de binnen kant van elke A stijl zitten eruit, kabels van de kachel binnen zijde los en je pakt hem er zo uit.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #94 Gepost op: wo, 04 apr 2012, 10:31:12 »
Dankjewel. Ik probeer het eerstdaags nog wel eens. Eerst andere klussen in huis  -klus-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Polo Lx 1981
« Reactie #95 Gepost op: za, 21 apr 2012, 14:58:00 »
Momenteel ligt alles jammer genoeg even stil wegens absolute verplichte rust wat niet gemakkelijk is met klussen in huis, klussen aan de polo's en een huishouden. Maar de gekneusde ribben hebben het voorlopig gehaald  -boehoe-

p.s. eff op z'n facebook's: TAG ik mezelf op de foto links naast de eigenaars van de derby  -thumbsup- vind ik leuk
« Laatst bewerkt op: za, 21 apr 2012, 14:59:32 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #96 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 22:14:11 »
Met heeeeeel wat weken vertraging komt mn Polo'tje hopenlijk binnenkort naar huis. Dan zal er een update komen. Wat eraan hersteld is en wat er nog dient te gebeuren. Hopenlijk snel dan naar de keuring (APK), verzekeren en dan  -sturen- !!! Maar ik zal nog ietsjes meer geduld moeten hebben...  -koffiedrinken- Ben afhankelijk van een garagist en VW-ofiel, die wa met vanalles bezig is. Hij is op zijn beurt dan weer afhankelijk van anderen w.b. carrosserie. Een sterfgeval in zijn familie en een defecte auto-ambulance hebben voor vertraging gezorgd.
Hij ging de remmen nog controleren en herstellen, maar zou dus vrij snel naar huis kunnen, waarna ik het interieur en exterieur verder kan afwerken en opbouwen.

Ik op mijn beurt ook pech gehad: gekneusde ribben ( -boehoe- ) en zoektocht naar verfbrander om nog een scherm van de donor te verwijderen, schiet ook niet op. Maar er is licht aan het einde van de tunnel   -naughty-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #97 Gepost op: do, 10 mei 2012, 15:14:22 »
Wat je zelf doet, doe je meestal beter. Ik wou dat ik het allemaal wat meer zelf kon doen  :( -dots-

edit
Polo blijft voorlopig nog gekaapt door mn garagist die auto's die ingeschreven zijn en keuring (APK) hebben, laat voorgaan. Hij is blijkbaar op zijn beurt afhankelijk van een carrossier die het beetje laswerk voor zijn rekening nam. Ook deze man geeft voorkeur aan verzekeringskwesties en duurdere wagens. En zo blijf ik al weeeeeeeken wachten. Ik bel hem elke week en steeds hetzelfde liedje: "Jaja, ik denk dat ik hem volgende week terug heb, maar ik wacht nog op de carrossier." Of: "Ja, ik ben nu bij de keuring met een nieuwere auto, bel volgende week eens terug." Ik ben dat echt méér dan spuugzat!!!!!!!!!!!!!! Ik wil mijn polo terug!!!! Bovendien heeft hij nog niks over de prijs gezegd, terwijl ik hem vooraf duidelijk heb gevraagd een schatting van de prijs te maken en nu antwoord hij steeds ontwijkend. Ik begin ten einde raad te komen. Vroeger was ik (en nog VW-bezitters in mijn omgeving) zò tevreden over hem, maar nu dit.  -fu- Eens ik de polo terug heb, zal ik hem niet meer om hulp vragen.  -moon-

En dan te zeggen dat ik daar van de week nog een supermooie gifgroene Sirocco heb zien staan, ook in opmaak en een oud golfje 1 diesel.

Wat meer kan ik doen dan hem wekelijks opbellen??? Het kan nu toch echt niet lang meer duren, toch? Of is hij hem ergens verloren  -zz-

Wat kan ik nog meer doen?
« Laatst bewerkt op: do, 17 mei 2012, 18:30:19 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #98 Gepost op: do, 17 mei 2012, 18:37:45 »
Vandaag eindelijk, met behulp van een verfbrander, het rechter-scherm van de donor kunnen halen. Het heeft me wel veel tijd gekost. Het zat gedomme goed vast met de tectyl en mn verfstripper werd niet echt superwarm. Gelukkig is dit toch goed gelukt en heb ik weer wat bijgeleerd  -thumbsup-

Ook vandaag voor het eerst kennis gemaakt met mister Meguiar's. Ik had met Kerst een pakketje gekregen van mijn verloofde. Ik heb dus maar eens wat geoefend hoe je dat best gebruikt die flesjes, sponzen en doeken. Ik heb het getest op 1 van de reserve-schermen. Amaai wat een resultaat  -cool-   :) Kan niet wachten het toe te passen op mn eigen polo. Oh ja, ik zal nog wel MOETEN wachten...  doh  ... zie berichje hierboven.

De bumper wat opfrissen is nog niet zo goed gelukt omdat de verfstripper niet warm genoeg meer wordt. Ook met de producten van Meguiar's ging het niet. (Toch niet die die ik in mijn bezit nu heb) Deze zijn vooral voor de lak zelf bedoeld. Toch verder een leuke dag gehad met deze kleine werkjes.
En om toch het evenwicht te bewaren heb ik gelijk maar het terras geschuurd (met mister Propper). Zo is de vriendin ook weer tevreden.  -hug- Maar ik ook hoor  :)
« Laatst bewerkt op: do, 17 mei 2012, 18:39:35 door PoloSimba »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #99 Gepost op: ma, 21 mei 2012, 23:29:38 »
Ophalen en afrekenen, voor die tijd een ander zoeken die er gelijk aan kan beginnen of die je meer duidelijkheid geeft. Langs gaan met een paar potigen (brede bodybuilders) laat bij hem ook geen indruk achter........
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #100 Gepost op: di, 22 mei 2012, 00:24:24 »
Morgen (vandaag dus eigenlijk al) meer nieuws. En neen, geen potige makkers meenemen, ga ik niet doen. Ik sta mijn mannetje wel, al hou ik meer van overleg, dialoog, de gentle approach. maar genoeg is genoeg.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #101 Gepost op: di, 22 mei 2012, 10:45:15 »
 -boehoe-  -boehoe-  -boehoe-  -boehoe-
Ik kreeg een sms: "Bel me. Mvg." Ik bel hem en ik kreeg een inzinking.  -boehoe-

De carrossier was er aan begonnen, maar liet weten dat het accuwak helemaal was doorgetrokken tot onder het dashboard. Minstens een week werk en nog meer rottigheid. Dat zou me veel geld kunnen kosten, als ik het al zou laten uitvoeren. WAT NU? Kan misschien uiteindelijk nog beter de sloop-polo (laten) opmaken, maar dan door een ander, door kennissen via het forum.
Ik zie het even niet meer zitten en wil het opgeven.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #102 Gepost op: di, 22 mei 2012, 10:51:21 »
Zomer komt er aan, tentje in je tuin zodat iemand die kan lassen een weekje belgie kan doen? (Helaas kan ik niet lassen.)
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #103 Gepost op: di, 22 mei 2012, 11:06:19 »
geen idee wat je bedoelt. accuwak zit achter je dash (als je in de auto zit) Dus dat je daar roest ziet lijkt me logisch.
Zoalng het niet bij je raamstijl of andere balken komt is er niets aan de hand enhoeft het vooral niet erg netjes te zijn (zit tenslotte achter je accu)
Daarbij is het nogal 'rechtoe'rechtaan'  plaatwerk.

Ik zou eerst maar eens gaan kijken, plaatjes schieten en praten....

voor hetzelfde geld:
- denkt hij dat het twee platen dik is, heeft hij onder je dash gekeken en ook daar roest gezien om dan te concluderen dat er nog veel meer rottigheid is...
Is maar één plaat dik hè
- heeft hij er gewoon geen zin in....(hij schoof het tenslotte al behoorlijk voor zich uit)

Samenvattend: je wilde toch al even stevig met hem praten.
Als het mijn lichaam was zou ik om een second opinion vragen en snel naar een ander ziekenhuis gaan (bij voorkeur met een kortere wachttijd)  :)

« Laatst bewerkt op: di, 22 mei 2012, 12:03:49 door RoelG »

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Polo Ls 1978 vs Polo Lx 1981
« Reactie #104 Gepost op: di, 22 mei 2012, 12:01:57 »
Jammer Mark, maar onthoud...: http://www.youtube.com/watch?v=e-VMTIPwk74
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on