Auteur Topic: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40  (gelezen 14287 keer)

Offline jobwilp

  • L86C-0197
  • Non-Register lid
  • Berichten: 81
  • Geslacht: Man
  • job leussink
Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40
« Gepost op: wo, 25 jan 2012, 19:32:24 »
zoo maar is even verslag even kevin-wilp zijn audi 50

hiervoor had die een golf 2 met orginele bbs bumpers en 1.8 webers. ding op marktplaats omdat die er vanaf wou kwam er niet vanaf. toen maar mailtje gestuurd naar de jonge die de audi 50 toen had. naar beetje mailen tog maar besloten om hem te ruilen.

week 5 2011 ophalen.
audi 50 opgehaalt op een autoambulance. zoals somige weten was er al hele hoop gedaan(denk je) de auto was helemaal tot op het metaal kaal geweest. en heel netjes overgespoten(echt niks over te zeggen) -thumbsup- er was al een g40 motortje in gelegd. hier paar foto's toen we hem ophaalden.





nou toch echt heel leuk autotje dacht ik zo. allen we kwamen al snel tot de conclusie dat er nog veel moest gebeuren. en ook dat er nog heel veel onderdelen miste. de auto is ook van 5 mensen geweest ong naardat die gespoten is. dus in de loop der tijd zijn er wel wat onderdelen verloren zo hier en daar. dus als snel besloten dat er een polo g40 bij moest komen voor onderdelen.

week 7 2011 g40 ophalen

nou wat had kevin en mazel hij was jarig en wat had die nodig een polo g40. zijn broer en ik op zoek naar polo g40 voor onderdelen en gevonden (niet lopend). maarja we overhandigen niet zomaar een sleutel van een auto. we hebben echt goeie grap bedacht om hem vlink in de zeik te nemen. zijn broer en ik zijn met zen 2e in diepste geheim een polo opgehaalt. kevin was natuurlijk al vlink aan het zoeken naar een polo. maar wij zeiden de hele tijd dat die al verkocht was enzo.

de grap!

we hadden de auto ergens in het dorp neer gezet. op zen verjaardag had de vriendin van zen broer zogenaamd een polo tekoop gezien in het dorp. tjaa en dan kun je het natuurlijk niet laten om der een te gaan kijken of het wat is. nou wij erheen lopen om te kijken en daar stond de polo g40 met een tekoop bordje erop. maarja kevin wist nog van niks dat we die al gekocht hadden. zijn broer trekt de deur open van de polo en die stond toevallig los. nou hup motorkap open om te kijken of het een g40 was. en kevin vond het allemaal niks dat we zo motorkap open deden. jaa was g40 jaa duuh dat wisten we al -nana-. en er zat powerfilter op dus begonden we daar aan te trekken. en hij vond het allemaal maar niks kevin niet doen kun je niet maken. en toen de sleutels voor zen neus gehangen!  -uitlachen-. zoo hadden we je mooi beet!! -uitlachen- -uitlachen-. hier filmpje http://www.youtube.com/watch?v=ABlnmakMqz0

nou en dan begin je natuurlijk direct met strippen van de polo. alles eruit gehaalt kabelboom goed gelabelt. paar onderdelen van de polo verkocht. en natuurlijk de onderdelen die die nodig had gehouden en de rest naar de sloop, paar fototjes.




week 8 2011 onderdelen opknappen

naar deze week paar onderdelen weer netjes gemaakt. remklauwtje en trommels zandstralen en spuiten. kilometer teller weer op nul gezet.





week 10 2011 dashboard verbouwing!

Er zaten helaas geen originele tellers meer bij de Audi en dus moest hier iets anders voor in de plaats komen. Bovendien zat in de oude tellers niet de functionaliteit die wel in die van een Polo G40 zit. En omdat we de draadboom van een G40 gaan gebruiken is het natuurlijk wel net zo makkelijk om dan ook de tellers te gebruiken. Uiteraard passen de tellers uit een Nieuwere Polo niet direct in de Audi 50 dus moet dit allemaal pas gemaakt worden. We zijn aan de slag gegaan met polyester matjes en een zaag om alles pas te maken. hier onder de foto's van het eerste ruwe resultaat. Als alles straks goed uitgehard is gaan we schuren, plamuren en vijlen om er een mooi geheel van te maken.





hij is nou ook al strak en licht klaar te wachten op geld om hem te laten flocken.

week 11 2011 paar onderdeeltjes gekocht.

aantal metertjes gekocht die ook nog in het dashboard moeten komen. het is een oliedruk meter, olietemperatuur meter, watertemperatuur meter, volt meter en een ampère meter. en natuurlijk spaghetti uitlaatje die erop moet komen!




week 12 t/m 15 body en achterbrug.

De complete boddy is in de bodyshoot gezet, inclusie spatborden. De hele onderkant is nu klaar om de andere onderdelen op te monteren. Het was een behoorlijke klus om alles netjes te krijgen, hier en daar moest nog wat gelast worden maar gelukkig niet te veel.

Ook hebben we de achterbrug verstevigd, alle naden zijn nu dubbel door gelast en ook hebben we een extra plaat aangebracht voor meer stevigheid en een strakkere wegligging. De Koni schokbrekers voor achter zijn ook binnengekomen en we hebben ook hardere bussen gekocht voor de voorwielophanging zodat ook de Audi straks lekker strak stuurt.








weel 19 t/m 21 2011 bijna weer op de wielen

Aan de buitenkant is niet heel veel te zien maar aan de onderkant van de auto zijn grote stappen gemaakt. Zowel de voor en achterophanging zijn gemonteerd inclusie alle veren en hubs enz. Alle lagers zijn vervangen en ook zijn de Koni veren in elkaar gezet en bevestigd. Ook zijn de remleidingen en de benzine leidingen zijn aangesloten (+ nieuwe benzine pomp en filter). Nu nog de laatste puntje op de i zetten en dan kan hij terug op zijn wielen. Een gebeurtenis waar Kevin erg naar uit keek want, hoe hoog of laag staat hij?




week 22 t/m 25 2011 op de wielen

Het moment is daar, eindelijk kon de Audi weer terug op zijn wielen. Alles remleidingen zijn aangesloten en ook de ophanging is helemaal klaar. voor proflex rubers gemonteerd voor de betere wegliching. Het volgende waar we mee bezig zijn gegaamn is het motorblok. We hebben de kop er alvast afgehaald. Dit zodat we konden kijken hoe de kleppen er aan toe zijn en hoe de staat van de kop en aanverwante onderdelen is. Tot nu toe leek alles goed, hopelijk komen we verder niets tegen.






week 26 t/m 30 van 2011 kop erop en spaghetti uitlaat


De cilinderkop heeft zijn weg inmiddels weer teruggevonden op het motorblok. Alles aan de kop was in goede staat behalve één stukje draadeind, (afgebroken bij het uitlaatspruitstuk) maar gelukkig was dit snel verholpen. We weten nu ook 100% zeker dat het motorblok optijd staat, dat was voorheen niet helemaal duidelijk omdat er enkele kappen met markeringenstekens ontbraken op het motorblok. Na deze gemonteerd te hebben (van de donor Polo G40) kon hij dus echt goed afgesteld worden.
 
Toen de kop er weer opzat zijn we begonnen met het uitlaatspruitstuk. Deze moest uiteraard vervangen worden door een RVS exemplaar voor meer PK's. Nu het probleem dat deze standart niet verkocht worden, tenminste, het zou wel moeten passen zeggen zij bij de verkoop. Alleen zijn ze vergeten dat er op een Polo G40 (daar komt de motor uit) ook nog een G-lader zit. Hij pas dus wel op een gewone Polo motor, maar niet op een G40 motor. Het probleem was dat de G-lader in de weg zat. U bent dus gewaarschuwd!
 
De oplossing.
 Na enig slijp (stukje van de G-lader steun af) en laswerk hebben we de eerste twee bochten een flink stuk ingekort en dichter naar het motorblok toe gezet. Daardoor hebben we nu enkele millimeters speling tussen de uitlaatbochten en de G-lader zelf. Uiteraard heeft de Lambadasonde ook weer een plekje gekregen in het uitlaatsysteem.
 
Het spruitstuk zit dus nu inmiddels ook onder de auto gemonteerd. De volgende stap is om de rest van de uitlaat te gaan maken. Er ligt hier al een nieuw RVS systeem voor een VW golf 1 (schuine pijp omhoog aan het eind, 60mm), deze gaan we pas maken onder de Audi. Dit omdat er geen kant en klaar systeem is voor een Audi 50. De volgende keer hier meer over.






week 32 t/m 36 2011 uitlaat en draadboom

Zoals eerder gezegd zijn we verder gegaan met de RVS uitlaat. Dit bleek nog een hele klus (wat niet als alles aangepast moet worden). Officieel was het gekochte systeem voor een Golf I dus moet het één en ander natuurlijk ingekort worden en enkele beugels moesten verplaatst of nieuw gemaakt worden. Na een dag harde arbeid zit de uitlaat er heel mooi onder en is nog verstelbaar ook (zelf gemaakt), binnenkort foto's hier van.

Ook hebben we al een heel groot deel van de draadboom onder de motorkap uitgezocht en aangesloten. Hier en daar moest een sensor verplaatst worden, of een stekker er opnieuw aangezet worden maar dat liep gelukkig allemaal soepel (draadboom hoor ook bij dit blok).

Het meeste werk moet nu in de auto gebeuren. Alles moet daar aangepast worden, stuurkolom (te groot), hendels, remsensor enz. enz.. Niets past gewoon plug en play (stekkers wel). Omdat we de draadboom gebruiken van de G40 was dit ook wel een beetje te verwachten. Waarom dan niet de draadboom van de Audi gebruiken? Hier zit geen computer aan kan voor het motormanagement en injectie, en aangezien we ook alles opties van het G40 dashboard willen behouden is dit de koste route. We gaan dus alle sensoren, stekkers, kabels, kachel enz. van de G40 ombouwen zodat ze in de Audi passen.

week 37 t/m 40 doet die of doet die het niet

De kabelboom die nu in de audi zit is van de sloop G40. Dat wil echter niet zeggen dat alles in één keer past. Veel stekker passen natuurlijk zo (klik) op de goede plek, maar b.v. de zekeringskast moest aangepast worden en ook moesten er nieuwe stroom en massakabels gemaakt worden die wel mooi in deze Audi paste (oude waren ook niet best meer). Al met al nog een best werkje.
 
Toen we er zeker van waren dat alle draden om de motor (heel even maar, koste test) te kunnen laten lopen aangesloten waren kijken of we een vonk hadden.... Maar helaas was dit niet het geval. Na een Volle dag gezocht te hebben en één multimeter gebraden te hebben kwamen we er achter dan er een relais kapot was, en een ander relais op de verkeerde plek zat (moest een 5 polige zijn en hij was 4 polig). Daar kan je lange naar zoeken zeg!
 
Toen weer geprobeerd of we vonk hadden en deze keer hadden we wel vonk, THANK GOD! Vervolgens doppen er op en duimen, en toen.... ja.... zie het filmpje hieronder maar.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EBHsXI1KhJU

NIEUWNIEUWNIEUW

week 40 t/m 47 wijnig

eigenlijk wijnig gedaan in deze weken aan de audi. kevin heeft toen net een nieuwe auto erbij gekocht golf 1! daar moest nog 1 en ander aan gebeuren. dus daar heel druk mee geweest, en het was ook eigenlijk te koud om buiten bezig te gaan. de auto van kevin zijn vader (wofsley restauratie project) stond ook bij zijn broer in de schuur, en veder kon der niks meer bij. kevin heeft overlegt met zijn vader of deze winter zijn audi in de schuur mocht staan en de wofsley ergens anders in een staling, dat was goed dus de audi stond binnen. eerst nog even de golf en mijn polo klaar gemaakt en daarnaar de audi binnen gezet.

week 47 t/m 52 intercooler en bedrading.

zoo de audi staat lekker warm in de schuur dus we kunnen weer veder. we hebben nieuwe onderdelen besteld, zoals slangen om de intercooler aan te sluiten. dit was nog een vlink gedoe omdat de aansluiting van de intercooler niet echt heel fijn zat, maar hij zit nou!

zoo zit de intercooler er nou op ziet er wel dik uit!

ondertussen ook druk met de bedrading bezig geweest. omdat het orginele dashboard erin komt en de kabelboom van een g40 moet daar ook nog iets aan aangepast worden. de bedrading die naar de knipperlicht en ruitenwisser schakelaar bij de kabelboom van de g40 is natuurlijk heel anders dan bij de audi 50. dus heel veel uitpuzelen en schema's kijken en zolderen en prutsen, maar wil nog niet echt lukken. maar komt vast wel goed!!!


week 1 t/m 3 2012 radiateur.

zoo leuke jaarwisseling gehad, flink aan carbit schieten geweest natuurlijk! ook even op zoek naar een radiateur. tjaa zie die maar is aan te komen aan radiateur die genoeg volume heeft. opmaat laten maken beetje duur toch even veder zoeken. omdat we vrij veel doen met mini's en in mini's ook soms veel vermogen word gepompt en wijnig ruimte is hebben ze daar een dikke radieteur voor. nou die maar besteld en dat moest hem maar worden. het is een zo geheten duel core radiateur dit zijn eigenlijk 2 raditeurs achter elkaar. wat hem intotaal een totale dikte van 50mm geeft. en nou maar hopen dat die genoeg koeling heeft.


boven kant zat een vul dop op, en omdat we een expansie vaatje hebben kon die gewoon dicht want anders paste de radiateur ook niet. deze dicht laten maken en extra aansluiting voor dunne slangetje naar het expansie vatje erop laten lassen.

natuurlijk niks past direct. dus we moesten een bakje maken waar de onderkant van de radiateur in kan komen, deze hebben we in de balk van het front gemaakt dat de radiateur wat dieper erin valt. de radiateur past er nou mooi in moet allen nog even slangen halen en aansluiten.



ook hebben we bij biesheuvel motorsport een fan besteld een hi proformence fan die warschijnlijk iets harder moet zuigen -naughty-



week 4 2012 kleine dingetjes.

ook nog aantal kleine dingentjes gedaan somigen al gedaan en somige in deze week gedaan. waaronder de kapjes gespoten die op het achterscherm van de auto komen deze in een beetje antracite kleur gespoten waar de velgen ook in moeten komen.

spuitbusje tog netjes dacht ik zo!

kapje op de glader gemaakt om 1 kant van de aanzuigkant van de glader af te sluiten deze ook in kleur gespoten



dat was het dan wel

dat was het dan wel zoon beetje tot nu toe. we hebben natuurlijk nog een hele planning wat er aan gedaan moet worden:
bedrading moet af gemaakt worden.
dashboard deurpannelen en hemel moet geflockt worden.
intrieur erin bouwen.
velgjes aanschaffen en spuiten (smoor velgen).
luchtfilter bestelen en monteren.
en ben vast nog het 1 en andere vergeten.

nog 1 fototje om het af te leren dan -nana-
zo staat die er nou bij!


als we weer wat gedaan hebben zal ik hem zo snel mogelijk weer update!!

gr kevin,arthur en job
« Laatst bewerkt op: di, 28 feb 2012, 23:36:51 door Mark »
polo 2 steilhok! ratlook , golf 1 annoying orange! , peugeot 106 g3tje , www.gominigo.nl

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: [ 21-NT-51 ] - [ Audi 50 GL ] G40 Project
« Reactie #1 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 22:09:23 »
zullen hem binnekort even bij projecten zetten

Alstublieft! :) (verplaatst vanuit het register)
« Laatst bewerkt op: do, 26 jan 2012, 15:52:57 door Gerard »

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: [ 21-NT-51 ] - [ Audi 50 GL ] G40 Project
« Reactie #2 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 22:25:51 »
De zwart rode audi?

Ene Timo. Kan wel eens zoeken of ik hem nog ergens terug kan vinden.

Offline jobwilp

  • L86C-0197
  • Non-Register lid
  • Berichten: 81
  • Geslacht: Man
  • job leussink
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 jan 2012, 14:30:15 »
Zal fijn zijn!! Gaa straks wel even bezig met verhaaltje type als kevin dat goed vind
polo 2 steilhok! ratlook , golf 1 annoying orange! , peugeot 106 g3tje , www.gominigo.nl

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 jan 2012, 18:59:28 »
 -hitit-, heb je dat zelf getypt of knippe plakke  :)
Nu al een mooi project, die verdiend het om ermee te rijden.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 jan 2012, 19:38:42 »
volgens mij knippe plakke  -nana-

heb het verhaal al eens ergens gelezen haha , maar desalniettemin een hele gave polo !

ben benieuwt naar de verdere verhalen en foto`s 

Offline jobwilp

  • L86C-0197
  • Non-Register lid
  • Berichten: 81
  • Geslacht: Man
  • job leussink
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 jan 2012, 21:42:57 »
Haha grotendeels knippen plakken nieuwe verhaal word helemaal nieuw van de week even fotos maken
polo 2 steilhok! ratlook , golf 1 annoying orange! , peugeot 106 g3tje , www.gominigo.nl

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #7 Gepost op: do, 26 jan 2012, 22:13:20 »
 -thumbsup- mooi verhaal. :) en mooie  -foto-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #8 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 05:49:25 »
 -thumbsup- -thumbsup-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #9 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 08:08:36 »
-klappen-

mooi project zo!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #10 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 09:49:13 »
gaaf ding!  -hitit-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #11 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 10:24:20 »
Nais!!!  :) -thumbsup-

geweldige grap ook  -nana-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 12:04:07 »
Ziet er goed uit!  -thumbsup-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 jan 2012, 20:22:41 »
Gaaf ding  -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 21-NT-51 ] Audi 50 GL G40 updatje!
« Reactie #14 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 11:49:11 »
Heel gaaf ding zo -thumbsup-



is er hier dan ineens niemand die over de wielranden begint?

dat was wel anders toen die in het interesante marktplaats topic stond!!!

keep up the good work -klus-