Auteur Topic: wagenpark van bobrosco  (gelezen 4247 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
wagenpark van bobrosco
« Gepost op: wo, 08 feb 2012, 23:17:19 »
tja ik heb al heel wat auto's gehad door de jaren heen.

Mijn eerste project auto was deze morris 1300(glider), maar omdat ik er eigenlijk een snelle motor in wou bouwen ging het allemaal te lang duren en toen ging ik ook nog werken en had ik nog minder tijd, dus toen is hij uiteindelijk weg gegaan.


toen kwam er deze c kadett coupe 1.2n op lpg, moest mijn eerste daily worden.

alleen omdat ik de 1200 niet snel genoeg vond en hij apk afgekeurd werd op roest is hij een tijdje in de garage blijven staan en toen kon ik goedkoop een volvo turbo motor kopen dus heb ik dat gedaan, dus dat is nu een project.

Toen moest er dus weer een nieuwe daily komen en nu iets wat meteen al snel was. En dat werd dus een clio 16v.

helaas plofte de koppakking en liep er een drijfstang lager kapot, dus die motor was dood. Maar omdat ik het zo leuk vond rijden en het zo hard ging heb ik dus nog een keer zo'n ding gekocht, dit keer een blauwe die er uiterlijk veel minder uit zag maar wel goedkoop was.

Veel lol mee gehad en eigenlijk nooit wat stuk aan gehad, maar omdat ik ondertussen die groen aan het opbouwen was ook niks aan gedaan. En toen ik dus de koppakking vervangen had van die groen en er een drijfstang lager kapot ging na 18km rijden had ik het gehad met die renault meuk dus alles verkocht.

toen had ik inmiddels voor de lol er een 106 turbo bij gekocht, heb ik nu nog, maar de ontstekings driver op de vrij programeerbare ecu is op dit moment dood, maar hij ligt al bij mijn oom die dat even zal repareren.


En na die clio's moest er dus weer een andere daily driver komen, en omdat ik bij een volvo sloper werk was de logische keuze dus een volvo, dus die kwam er ook.
En wel een volvo 850 2.5 20v

Maar omdat zo'n ding voor een 19 jarige nogal duur is in de verzekering en belasting(was samen een 140 euro per maand) moest deze ook maar weer weg na hem bijna een half jaar te hebben gehad. Was toch wel leuk, want zelfs met een lekkende uitlaat en veel toeren was er voor de politie nog niet genoeg reden om mij aan de kant te zetten. En met die clio was ik al aan de beurt als ik gewoon maar aan kwam rijden, dus zo'n oude lullenbak is dan ideaal.

En nu rij ik dus in de polo g40 genesis als daily


Dit was het volgens mij wel. En volgens mij is dit lang geen slechte score voor iemand van mijn leeftijd toch? zeker als je bedenkt dat er geen 1 is afgevoerd omdat ik hem plat gereden heb ofzo.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #1 Gepost op: do, 09 feb 2012, 01:12:53 »
 -uitlachen-, helemaal mee eens ( al kocht ik mijn eerste auto op mijn 15e en had er op jouw leeftijd al wat meer gehad)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #2 Gepost op: do, 09 feb 2012, 18:55:38 »
-uitlachen-, helemaal mee eens ( al kocht ik mijn eerste auto op mijn 15e en had er op jouw leeftijd al wat meer gehad)
ik kocht mijn eerste auto toen ik denk ik net 16 was geworden. En ik heb de crossauto's en brommobielen die ik gehad heb niet mee gerekend omdat dat niks met op de weg te maken heeft.

Maar ik bedenk me net dat ik mijn c kadett sedan nog ben vergeten te noemen. Ik heb ook nog een c kadett sedan met een 1200n staan, die heb ik toen voor weinig gekocht en die wil mijn broer nu overnemen maar op dit moment is hij nogsteeds van mij.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #3 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 00:31:51 »
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #4 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 20:07:30 »
Het staat niet op volgorde maar.....http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11368.msg337217.html#msg337217
Maar dat is ook een leeftijd verschil van 15 jaar he, ik ben pas 19 en zit nu al op 8 auto's die voor de weg bedoeld waren en 2 crossauto's die niet vermeld zijn.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #5 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 20:23:48 »
Was niet negatief bedoeld  -hug- Respect voor je ombouw en ik hoop dat we hier van je kennis wat gaan merken  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #6 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 21:42:08 »
ik zie het ook niet als negatief hoor. De kans is goed aanwezig dat ik tegen die tijd ook zoveel autos heb gehad. Als ik mijn kadett klaar heb zal er wel weer een nieuw project komen, of ik ga die peugeot ombouwen voor slalom.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #7 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 22:17:28 »
Lekker  -foto- blijven plaatsen  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #8 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 19:52:46 »
tja ik heb al heel wat auto's gehad door de jaren heen.

Mijn eerste project auto was deze morris 1300(glider), maar omdat ik er eigenlijk een snelle motor in wou bouwen ging het allemaal te lang duren en toen ging ik ook nog werken en had ik nog minder tijd, dus toen is hij uiteindelijk weg gegaan.




volgens mij heb ik hier op zolder er nog een voorruit of achterruit van liggen  van zo'n glider
mijn pa heeft er een aantal gehad en gesloopt  :)
« Laatst bewerkt op: wo, 15 feb 2012, 19:57:41 door Pierre »
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #9 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 12:20:58 »
deze ook maar eens updaten. Inmiddels is er een passat vr6 geweest

En ook alweer verkocht.
En toen kocht ik er een manta cc bij voor het driften enz

Alleen dat ging te traag dus de motor maar verkocht en moet ook maar een volvo turbo motor in.

En toen opeens stonden al mijn auto's kapot te zijn dus moest er even een tijdelijke daily bij komen. Dus ik zei voor de grap ik wil weer een volvo hebben, want die doen het altijd. En meteen kom ik op internet een volvo 940 turbo tegen met een handbak voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten staan. Dus maar meteen opgehaald.

Was best een net ding en enigste wat er mis was was een versleten koppeling. Dus ik heb van 1 van de motoren die ik nog had staan de koppeling er af gehaald en daar in gezet en toen wat in rond getrapt. En nu is zijn tijd gekomen en zal die gesloopt worden en de motor gaat dan in de manta.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: wagenpark van bobrosco
« Reactie #10 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 22:16:14 »
 -thumbsup- Mooie update
(mocht je nog zo'n volvo zoeken, maatje heeft er nog 1 te koop)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..