Auteur Topic: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht  (gelezen 9008 keer)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #60 Gepost op: vr, 15 feb 2013, 06:16:53 »
een multiriem geeft de lader geen klappen, een getande riem wel ;)



voorbeeldfoto,s  -thumbsup-

wel maf trouwens dat die pomp-aansluting zomaar gebroken is!!
« Laatst bewerkt op: vr, 15 feb 2013, 06:23:19 door Lewis-coupe »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #61 Gepost op: vr, 15 feb 2013, 12:47:45 »
wat je nog kan doen aan het klotsschot is er ook nog een plaat bovenop maken. Dan maak je op de voorkant tot het midden 1 die iets hoger ligt als die van de achterkant tot het midden, en beide aflopende naar het midden. Dan krijg je dus wel een kier waar de olie zo door terug lopen kan maar het kan bijna niet omhoog. Maar je moet dan wel een uitsparing voor je oliepomp en je peilstok er in maken, anders word het niks natuurlijk. Jij zegt namelijk dat het probleem komt bij hoge snelheid in bochten. En dat is vaak ook waar je veel zijwaartse g krijgt en vaak ook best langdurig omdat een snelle bocht vaak vrij lang en niet enorm scherp is. En in die bochten kan die olie best wel eens over je schotten heen gedrukt worden.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #62 Gepost op: zo, 03 nov 2013, 15:30:09 »
Even oude koeien uit de sloot halen. Is dit nog goed gekomen? Ik heb zelf op Zandvoort van t weekend hetzelfde probleem ondervonden. Constant begon de oliedrukmeter-zoemer af te gaan. Achteraf was ik ook flink wat olie kwijt, maar de oorzaak daar van ben ik nog niet achter.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #63 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 11:37:30 »
Als de zoemer constant af gaat dan zal dat zeker met het olieverlies te maken hebben. Niet mee rijden!
Al in de intercooler gekeken of daar olie in zit?

Ik heb het zelf bij 1 bocht in de buurt van Groningen, combinatie rechts-links achter elkaar. Daar gaat zoemer bijna altijd even aan.  -sturen-

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #64 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 15:39:25 »
Als de zoemer constant af gaat dan zal dat zeker met het olieverlies te maken hebben. Niet mee rijden!
Al in de intercooler gekeken of daar olie in zit?

Ik heb het zelf bij 1 bocht in de buurt van Groningen, combinatie rechts-links achter elkaar. Daar gaat zoemer bijna altijd even aan.  -sturen-

Hoe kan ik de intercooler goed checken of daar olie in zit?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #65 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 17:01:11 »
Als de zoemer constant af gaat dan zal dat zeker met het olieverlies te maken hebben. Niet mee rijden!
Al in de intercooler gekeken of daar olie in zit?

Ik heb het zelf bij 1 bocht in de buurt van Groningen, combinatie rechts-links achter elkaar. Daar gaat zoemer bijna altijd even aan.  -sturen-

Dat ken ik, wil op een grote rotonde waar je flink hard overheen gaat ook nog wel eens gebeuren als je dan rechtdoor wil.

Hoe kan ik de intercooler goed checken of daar olie in zit?
Gewoon de slang er af halen en kijken of er olie onderin staat. Desnoods intercooler er even voorweg sleutelen, dat is ook zo klaar. En dan kun je hem ook even scheef houden om te kijken hoeveel er in zit.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #66 Gepost op: do, 07 nov 2013, 00:54:18 »
Als ik het zo een beetje gelezen heb op verschillende fora schijnt het olie zoemer probleem een kwaaltje te zijn van de G40. Dat hij het steeds erger ging doen is puur te hangen aan het feit dat ik olie kwijt ben geraakt. Om de 'titel' maar even aan te passen van mijn onderwerp, deze is nu; het olieverlies. Heb al een aantal check-punten waar ik naar wil gaan kijken.

Offline Dickiedik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #67 Gepost op: do, 07 nov 2013, 15:05:06 »
Heb je gemaild Victor... -thumbsup-