Auteur Topic: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht  (gelezen 10745 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #15 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 18:46:21 »
oliedruk.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #16 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 13:30:37 »
Daarbij wordt de olie dus naar links geslingerd, regelrecht de oliepom in zou je zeggen. Of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je idd verkeerd  :)
Aanzuigbuis in carter zit rechts (bijrijderskant). Dus bij afrit van snelweg gaat de olie de verkeerde kant op.
Is er niet met de peilstok geknoeid (te lang exemplaar erin)?
Of filter in aanzuigbuis deels verstopt?

Offline Dickiedik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #17 Gepost op: wo, 25 apr 2012, 11:04:02 »
Ben ik weer... -thumbsup-

Schotje zit inmiddels in het carter gelast. Op de manier zoals het hier gedaan is, http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,1491.45.html TOP overigens dat die plaatjes geplaatst zijn! Eerste tekenen lijken goed te zijn, paar keer een bocht redelijk stevig genomen en nog geen brandend lampje gezien.
Toch ben ik nog niet helemaal zeker van mijn zaak, en ben ik eens goed gaan zoeken. Er blijkt zowaar bij verschillende duitse firma's nog een 'fabriek-af' aangepast carter te koop te zijn, zie bijvoorbeeld hier: http://www.sgt-motorsport.de/g-lader-technik/g40-tuningteile/p1315_g40-aluminium-oelwanne-sgt.html
Maar wat helemaal mooi is, is het originele VW Motorsport carter, deze dus: http://www.polotreff.de/forum/a/115991-img00049-jpg.html
Heeft iemand enig idee of die nog ergens te krijgen is? Er stond er onlangs één op Ebay zag ik, maar die is voor m'n neus verkocht.
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180812003517

Over een week of twee krijgt de G40 zijn circuitdoop op de Nordschleife, en ik wil dan eigenlijk zeker zijn van m'n zaak.
Voordat de boel in een lange bocht toch alsnog zonder olie komt te staan. Dat moeten we niet hebben -boehoe-

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #18 Gepost op: wo, 25 apr 2012, 14:17:55 »
G-laderseite en polomagazin stond tijdje terug nog zo,n motorsport carter te koop.. was wel erg prijzig

Offline Dickiedik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #19 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 11:19:41 »
Van de week wat testritjes gemaakt met de Polo, maar het probleem is met het klotsschot/slingerschot niet verholpen. Heb sterk het idee dat het niets uitmaakt. Dus zit het probleem waarschijnlijk ergens anders. Wat kan nog meer de reden zijn van een brandend oliedruklampje in een bocht? Iemand hier enig idee?

Het is in elk geval geen electronisch probleem, want laatst tikte de kleppen hoorbaar nadat het olie lampje had gebrand in een bocht. Motor toen snel uitgezet en na even wachten weer gestart, toen verdween de tik wel weer. Het lijkt er op dat 'ie toch serieus olie tekort komt in een bocht en dat het geen storende sensor is o.i.d.
Bedankt voor het meedenken!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #20 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 11:21:50 »
Lijkt me dan dus een oliepomp met te weinig opbrengst (ingesleten? Te dunne olie?)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #21 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 13:01:31 »
Ja, al eens olie + filter vervangen? Misschien dat je oliefilter beetje verstopt zit? Of idd je pomp niet meer lekker.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #22 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 13:30:05 »
als je dan toch veel op het circuit rijdt waarom dan geen drysump -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #23 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 13:56:22 »
weet jij wat een compeet dry sump systeem kost? ;)  kan goed duurder zijn dan de gehele polo!!

Zit er wel de juiste olie in die G40?

edit, excuses ik zag pagina 1 15w40 staan,. dat is eigenlijk niet de juiste olie!!
en dat met een wellicht versleten  oliepomp kan de oorzaak zijn voor het lampje..
« Laatst bewerkt op: wo, 02 mei 2012, 13:59:05 door Lewis-coupe »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #24 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 14:22:09 »
ja ik weet wat dat kost -thumbsup- gaat er ook niet om of jij dat wil betalen maar voor hem misschien een uitkomst -naughty-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #25 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 14:40:45 »
ik wil dat gerust betalen da,s het punt niet ;) maar voor dit soort zaken lijkt me die prijs niet rendabel...
Voor zoiets heb je sponsors nodig of de loterij -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #26 Gepost op: wo, 02 mei 2012, 17:30:56 »
15W40 vervangen voor 10W60 Castrol Edge ( duur spul ); waarschijnlijk krijg je er ook alleen last van bij een bocht als de motor ( en dus ook de olie ) al lekker warm zijn?

Als je op de Nordschleife wilt gaan rijden, doe dat dan vooral alleen met een auto die je op de normale openbare weg al voor 100% vertrouwd. Stel de ringdoop liever even uit,..

PS: DutchPowerTrading heeft die olie meestal op voorraad en is iets goedkoper dan de brezan om de hoek.

10W40 zou goed genoeg moeten zijn, daar niet van, maar 'W60' is bij warme motor (of net iets heter) toch net even wat dikker. Kan je véél ellende besparen. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #27 Gepost op: do, 03 mei 2012, 14:04:46 »
Oliekoelert doet ook wonderen.
Maar het zou niet nodig moeten zijn. Toch enige slijtage aan pomp / lagerschalen?

Heb er zelf ook eentje met vergelijkbaar probleem.

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #28 Gepost op: do, 03 mei 2012, 14:18:11 »
ik heb die olie nog staan ergens in de schuur hier,
toen gekocht voor een g40 maar nooit gebruikt

stuur anders maar een prive berichtje,

weet niet meer wat het koste, moet ik ff de berichten met jorp nalezen
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Dickiedik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
Re: Olielampje Polo G40 bij (linker)bocht
« Reactie #29 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 13:15:37 »
Heb er zelf ook eentje met vergelijkbaar probleem.

En wat ga jij er aan doen dan denk je? De oorzaak al kunnen vinden?

Ik ga bij die van mij de oliepomp maar eens na laten kijken. Wellicht dat die versleten is ja. Dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Kan dat alleen nog niet helemaal linken aan het feit dat het probleem alleen in een bocht optreed. Waarom zou je pas in een bocht merken dat je pomp versleten is? Omdat 'ie dan net wat minder olie krijgt? Dan ga je weer meer aan een carterprobleem denken. Het carter moet er voor zorgen dat de pomp ten alle tijden voldoende olie krijgt.

Kan me overigens niet voorstellen dat andere olie, met andere specs, het probleem zou oplossen. Misschien zou het wat minder snel zou optreden, maar in een net wat langere bocht kom je dan alsnog olie te kort volgens mij. Alhoewel het vast geen kwaad zou kunnen om er 10w60 in te hebben, want dat is voor die g-lader blokjes toch beter dan normale 15w40 begrijp ik.

Goed, ik hou jullie op de hoogte -thumbsup-