Auteur Topic: Wie is BadRastaNL?  (gelezen 1496 keer)

Offline BadRastaNL

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Wie is BadRastaNL?
« Gepost op: do, 08 mrt 2012, 14:38:52 »
Nou dat ben ik.. Olaf afkomstig uit Haarlem.

Allereerst wil ik meteen mijn nieuwe VW Polo 1.3 GT  Coupé uit 1991 even noemen. Ik heb vandaag precies een week geleden mn Polo gekocht. Een koopje bij de dealer. Het verhaal achter de aanschaf is nog het mooiste.

Ik heb vorig jaar mijn auto helaas weg moeten doen wegens privé omstandigheden. Inmiddels is alles weer helemaal goed en voor mijn nieuwe baan was ik een eigen auto nodig anders kon de sollicitatie niet doorgaan. Dus ik meteen maar op het net kijken voor een oud autootje. Kom ik via marktplaats een VW Polo 1.3 GT uit 1991 tegen. Zag er heel mooi uit op de foto's.. Dus ik dealer bellen en jahoor auto staat er nog. Vraagprijs 300 euro en incl. APK 450 euro. Ik gelijk mn schoonvader gebeld joh ik moet even naar een dealer om voor een autootje te kijken. Zo en zo was het verhaal. Mn vriendin wou ook mee, dus we komen er aan en jahoor daar stond de auto in een redelijke staat en zag er mooi uit. Hier en daar beetje roestplekken (maar dat pakken we wel aan) auto startte in 1 keer. Wij een ritje gemaakt en jahoor helemaal goed. Ook onder de motorkap en dergelijke.

Ik zei tegen mijn vriendin dit word het want ik ben er echt 1 nodig nu. Zij akkoord (heeft ook wel een beetje verstand van auto's) Dus terug bij de dealer, de deal gesloten Auto + APK voor 450 euro.. Ben benieuwd.. Auto zou de volgende dag klaar zijn. Werd dus 2 dagen.. Na 2 dagen auto opgehaald en zag er nog steeds goed uit.. APK rapport zat erbij en ik heb geluk gehad met mn aankoopje (Dealer heeft de auto in feiten weg gegeven). Ik was dubbel zo blij want mijn eerste auto was een VW Polo Steilheck uit 1989, 4 versnellingen.. Gekocht van de overbuurjongen van me zus die ging emigreren.. Prijs? 9 euro overschrijfkosten en 3-4 tientjes voor weer een volle tank. Heb ik 3 maanden heerlijk in gereden. APK kwam eraan en zou totaal 500-600 kosten.. Naja auto was zogoed als gratis en je hebt er niet meteen een nieuwe auto voor. Ik heb er zeker nog 6 maanden heerlijk meegereden en toen kon ik de Opel Corsa B uit '94 van mn tante overnemen voor 2500 euro.

Ik houd het kort en je raad het al. Van mn eerste Polo heb ik heerlijk genoten en ik was echt weer een auto nodig. Dus ik hoop van deze (nog mooiere Polo) ook zeker een fijne tijd te hebben.

Offline BadRastaNL

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #1 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 14:40:17 »
 -foto- -foto- -foto-

Uiteraard hoop ik zo snel mogelijk een foto te kunnen uploaden.. En wie weet staat de Polo een keer tussen de Projecten want nog 4 jaar en het is een Old Timer en dan ga ik zeker weten de auto weer een nieuw leven inblazen.
« Laatst bewerkt op: do, 08 mrt 2012, 15:37:28 door BadRastaNL »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #2 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 15:03:00 »
 -welkom-

Offline BadRastaNL

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #3 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 15:37:08 »

Offline de clown

  • Non-Register lid
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
  • Ray Hummel
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #4 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 20:06:40 »
welkom, en zoals bovenstaand  -foto-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #5 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 20:51:15 »
Jawel nog een Haarlemse Polo!  -thumbsup-

Maar waar  ......  :) Ik ben regelmatig op de Westelijke Randweg te vinden
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #6 Gepost op: vr, 09 mrt 2012, 00:02:29 »
Welkom hier  :)

Maar nog 4 jaar en dan is die oldtimer  -dunno- een 91er wordt toch pas in 2021 oldtimer ?
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #7 Gepost op: vr, 09 mrt 2012, 00:05:22 »
 -welkom-, bijzondere auto's hé?

Citaat
nog 4 jaar en het is een Old Timer
Ik wil je plezier niet verpesten maar je moet nog 9 jaar wachten voordat het een old-timer word. Voor auto's na '86 is de wet veranderd met een overgangsregeling.
Voordeel is wel dat het geen oldtimer hoeft te zijn om een project te worden, dat kost hier alleen €12 per jaar (of €1 per resterende maand, in dit geval nog €10 voor de rest van het jaar). Lees het hier maar eens allemaal goed door!
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4255.msg36988.html#msg36988
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline BadRastaNL

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 15:17:05 »
-welkom-, bijzondere auto's hé?
Ik wil je plezier niet verpesten maar je moet nog 9 jaar wachten voordat het een old-timer word. Voor auto's na '86 is de wet veranderd met een overgangsregeling.
Voordeel is wel dat het geen oldtimer hoeft te zijn om een project te worden, dat kost hier alleen €12 per jaar (of €1 per resterende maand, in dit geval nog €10 voor de rest van het jaar). Lees het hier maar eens allemaal goed door!
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4255.msg36988.html#msg36988

Dat dacht ik ook maar ik kwam op een Oldtimer Site tegen dat auto's v.a. 15 jaar al Oldtimer verzekerd kunnen worden of iets en dat een auto vanaf 25 jaar Wettelijk/Belastingvrij als OldTimer staat..

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is BadRastaNL?
« Reactie #9 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 17:13:18 »
het verschilt per verzekeraar, ze kijken naar de leeftijd en hoe je hem gebruikt (aantal km enz.)
Linkje? Wets verandering is van November geloof ik  -dunno-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..