Auteur Topic: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py  (gelezen 7223 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #15 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 21:41:29 »

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #16 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 22:11:58 »
Paar foto's van een doorgelaste carrosserie

Ok op die manier.

Nou dat ga ik dus mooi niet doen.
Veel te veel werk. En bovendien ga ik hem niet helemaal uit elkaar halen om er een paar honderd lasjes bij te leggen.
En ik heb ook geen zin om me wagen na al dat werk weer voor 4500 te gaan laten spuiten.
Project SteilHeck

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #17 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 09:19:39 »
Nou dat ga ik dus mooi niet doen. Veel te veel werk. En bovendien ga ik hem niet helemaal uit elkaar halen om er een paar honderd lasjes bij te leggen.
En ik heb ook geen zin om me wagen na al dat werk weer voor 4500 te gaan laten spuiten.

Zeker weten?

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #18 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 12:01:50 »
Zeker weten?

Ok ik heb het doorgelezen.

Maar zoals ik al dacht hoef je dus niet heel je carosserie te lassen.
Maar enkelt je motor ruimte steviger te maken omdat daar de kracht op komt.

Project SteilHeck

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #19 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 12:46:23 »
 -thumbsup-
En boven en onder een veerpootbrug doet ook veel.
Onder wordt nog sterker met een subframe

Als je al die pk's voluit gaat benutten EN de auto veilig op de weg wilt houden: make sure dat je veren/dempers/remmen het aan kunnen

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #20 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 13:04:06 »
zie ook op de vorige bladzijde staan dat alles maximaal bewerkt word.
cilinderkop maximaal bewerkt enz, nou vroeg ik me af of het niet zonde is om je kop voor een vermogen aan te passen om vervolgens een 3f inlaat met een bewerkte gasklep te monteren?
dan kun je toch beter een mooie airbox maken en met itb's gaan rijden. daar heb je volgens mij veel meer profijt van.


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #21 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 13:20:36 »
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)

Ervaring op een duits forum (g-laderseite.de) is dat een 3F-inlaatspruitstuk minder presteert als de originele.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #22 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 14:22:19 »
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)

Ervaring op een duits forum (g-laderseite.de) is dat een 3F-inlaatspruitstuk minder presteert als de originele.

Wat stellen jullie voor dan ipv een 3f inlaat?

Ik sta voor alles open.
Aub fotoś erbij en eventueel website waar ik het kan kopen.
Project SteilHeck

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #23 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 15:28:04 »
Jaja, het kan altijd mooier/duurder/sneller  :)



het maximaal bewerken van een blok en cilinderkop kost duizenden euro's dan zou ik hier niet op besparen.
en een set throttle bodies met airbox en inlaat heb je voor een redelijke prijs.
meestal zie je precies andersom, eerst itb's en daarna pas grotere kleppen e.d.




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #24 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 16:25:13 »
het maximaal bewerken van een blok en cilinderkop kost duizenden euro's dan zou ik hier niet op besparen.
en een set throttle bodies met airbox en inlaat heb je voor een redelijke prijs.
meestal zie je precies andersom, eerst itb's en daarna pas grotere kleppen e.d.





Terwijl het inlaatkanaal thv de kleppen en de kleppen zelf de grootste weerstandsfactor vormen in het hele inlaattraject.

Een 3F inlaat op een 'standaard' G40 zorgt voor mindere prestaties volgens sommige duitse goeroes (inlaat = groter, lucht expandeert en remt af = niet wat je wil?) . Een 3F inlaat op een PY met een G60 lader zou dan juist wel weer nuttig kunnen zijn (inlaat = groter, lucht remt af, lader kan druk beter kwijt). De vraag is óf dat wel zo is, als de kleppen en inlaatkanalen nog steeds de grootste beperking zijn.

Iets met 'ketting' en 'zwakste schakel' komt in mij boven  :)  Tunen houdt volgens mij in dat je beter álles een beetje kan verbeteren, dan al je tijd en geld te stoppen in één schakel van de keten.

@David; mooi plan, ben erg benieuwd welke aanpak je uiteindelijk kiest  -thumbsup- -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #25 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 16:58:05 »
kop is maximaal bewerkt staat er dus neem aan dat de inlaatkanalen en kleppen in dit geval geen beperking zullen zijn.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #26 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 17:53:55 »
Ik heb het wel vaker gezien deze throttle bodies.
Maar zijn deze niet bedoeld voor een atmosferische motor zonder supercharger?
Of zijn er speciale versies van voor geblazen motoren?
En dan moet er alsnog een of ander inlaatspuitstuk gemaakt worden neem ik aan om vanaf de intercooler naar de throttlebodies te gaan.

Als iemand hier foto´s van heeft zou ik ze graag zien of goed te kunnen kijken wat er bedoeld word.
Project SteilHeck

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #27 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 18:13:49 »
 -thumbsup-

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #28 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 18:23:09 »
Ik heb even zitten googlen de net.
En ik heb idd wel wat kunnen vinden.
Maar niet specefiek voor de g40 motor.
En je zal de throttle bodies toch ergens op moeten monteren.
Of zou dit zelf gemaakt moeten worden dit spruitstuk.

Dit gaat zeker te weten veel meer pk´s opleveren dan een std inlaat met gasklephuis.Of 3f inlaat.
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #29 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 18:23:46 »
Heeft iemand ook nog een goede site erbij waar ze alles vandaan leveren.
Project SteilHeck