Auteur Topic: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py  (gelezen 7222 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #30 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 20:13:42 »
Throttle bodies leuk,maar niet nuttig voor een g40 of g60,ori spul volstaat ruim voldoende.
Duur ook nog, wil je dat lekker werkend hebben, dure airbox, liefst kms want dan volstaat de originele computer ook niet meer.
Dan kun je zover doorschieten voor maximaal vermogen.
Gaat zoveel kosten, voor dat geld heb je een dikke golf 4  20vt met een paar honder pk onder de kap.
Of een mooie s2 coupe....
« Laatst bewerkt op: wo, 14 mrt 2012, 08:57:23 door polo 3 »
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #31 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 20:16:26 »
Ik wou al zeggen,dan heb je toch ergens een bergje goud liggen als je daarmee aan de gang gaat.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #32 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 20:29:15 »
prijzen vallen wel mee hoor, stond laatst een complete set met kms op marktplaats voor 1200.
op volksforum is ook een setje verkocht rond die prijs.
op ebay komen ook nog weleens sets voorbij voor nette prijs, mn broertje had zn set complete set van sbd motorsport uitt de uk ook voor niet al te veel geld geloof ik.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #33 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 22:06:48 »
prijzen vallen wel mee hoor, stond laatst een complete set met kms op marktplaats voor 1200.
op volksforum is ook een setje verkocht rond die prijs.
op ebay komen ook nog weleens sets voorbij voor nette prijs, mn broertje had zn set complete set van sbd motorsport uitt de uk ook voor niet al te veel geld geloof ik.
ja dat zijn de kleppen en de kms, dan nog een goed passende airbox (laten) maken die de laad druk aan kan, ben je nog een paar 100 kwijt.

En om eerlijk te zijn vind ik itb's en een airbox met 1 inlaat van vaak 70 mm de grootste bullshit die je kunt bedenken. Dat is alleen interessant als je het maximale kwa gasreactie wil, maar met een geblazen motor ligt hij toch al minder aan het gas.
Dus wat je dan doet is je plaatst 4 gaskleppen van 40mm ofzo, vervolgens maak je er een bak op met 1 aansluiting van 70 mm, en daar komt de inlaat slang dan op. Dan kun je in mijn ogen net zo goed 1 70mm gasklep pakken, dan zal hij net iets minder snel reageren op het gas denk ik, maar het is wel veel goedkoper en in mijn ogen ook makkelijker te maken.(meet vrijheid in de vorm enz, want je zit niet met die maten van de 4 gaskleppen)

Maar zo denk ik er ook over bij n/a motoren die dan itb's hebben en vervolgens er een airbox op met 1 70mm aansluiting ofzo, doe dan gewoon geen itb's. Als je itb's neemt moet je in mijn ogen ook gewoon zo'n schuimfilter er over hebben en daar dus geen bak op of een bak met een enorme inlaat zoals ik al eens op een 106 heb gezien(een luchtsluis die onder de motorkap hangt en over de volle breedte van de grill een luchtinlaat heeft en het vanaf daar zo op de itb's laat komen.)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #34 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 23:13:07 »
Zo te zien zijn de meningen over throttle bodies nogal verdeeld.
Dit maakt het voor mij lastig.
Als ik voor prestaties wil gaan neem ik aan dat ik 4 throttle bodies moet nemen.
Kies je voor de prijs dan moet ik wat bobrosco zegt doen en gewoon een inlaat spruitstuk nemen met een flinke gasklep.

Het kost alle twee geld om te doen.
Het een wat meer als de ander.
Maar uit eindelijk gaat het mij ook om een klein stukje betrouwbaarheid.

Een inlaatspruitstuk heb ik al en een gasklep.
In principe zou ik nu alleen een spruitstuk moeten laten tunen en een gasklep groter moeten laten maken.
Dit is al pas voor mijn auto en vergt weinig verandering.

Laat jullie meningen er maar over op los
Ik hoor van jullie wat het beste is incl de juiste onderbouwing waarom dit het beste is.


Project SteilHeck

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #35 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 07:02:02 »
Ik denk dat als je betere flow wilt dan een origineel spruitstuk, je het beste kunt gaan voor een custos made spruitstuk met een enorme universele (geloof dat bijv ford zoiets heeft) gasklep.

Dat heeft op een geblazen motor bijna hetzelfde effect als itb's.

Kost wel wat om te laten maken, wat het kost weet ik niet, maar je zou eens rond kunnen bellen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #36 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 09:57:54 »
Welk vermogen wil je bereiken?
Hoeveel vermogen wil je uitgeven?

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #37 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 10:35:31 »
Welk vermogen wil je bereiken?
Hoeveel vermogen wil je uitgeven?

Ik zal rond de 10k kwijt zijn voor mijn motorblok.

vermogen wil ik toch wel boven de 200 pk als het kan.
Project SteilHeck

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #38 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 12:20:55 »
 -gert- ( -thumbsup-)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #39 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 15:28:17 »
Ik zal rond de 10k kwijt zijn voor mijn motorblok.

vermogen wil ik toch wel boven de 200 pk als het kan.

Das een mooi budget. kun je wel een leuke motor van bouwen. 200 pk moet makkelijk lukken voor die centen.
Zou met zon motor ook zeker je remmen ophanging en versnellingsbak niet over slaan

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #40 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 15:29:23 »
-gert- ( -thumbsup-)

Reken het maar uit.

Zuigers
drijfstangen
Oliepomp.
lagers, keerringen en pakkingen,
Carterpan van Alu
Kop laten bewerken.
Bougies
Alles laten uitwegen en slijpen.
Spagetti uitlaatspruitstuk
Injectoren.
inlaatspruitstuk en max gehoond en bewerkt gasklephuis.
Kms vrij programmeerbaar computer systeem
zuigerkoeling.
Intercooler
Oliekooler
G60 lader en steun en lader laten bewerken.
Waarschijnlijk nog wel wat vergeten maar dit is het ongeveer
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #41 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 15:30:46 »
Das een mooi budget. kun je wel een leuke motor van bouwen. 200 pk moet makkelijk lukken voor die centen.
Zou met zon motor ook zeker je remmen ophanging en versnellingsbak niet over slaan

Versnelligsbak komt quafe diff in.
Er worden achter ook schijven gemaakt Dit heb ik al liggen van een corrado g60.
Ophanging wordt ook gedaan
Project SteilHeck

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #42 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 16:12:36 »
G60 lader----> check mijn onderschrift <----  -naughty-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #43 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 16:25:48 »
je hebt pb arno
Project SteilHeck

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #44 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 16:49:17 »
waarom geen turbo?  -dunno-