Auteur Topic: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py  (gelezen 7217 keer)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #45 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 16:50:08 »
waarom geen turbo?  -dunno-

het geluid van een g lader is te mooi om weg te laten
Project SteilHeck

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #46 Gepost op: wo, 14 mrt 2012, 18:59:09 »
Plus

Lag is ook niet alles
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #47 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 12:13:35 »
Lag is zeker niet alles.
Laat mij maar lekker met een g lader rond rijden.
Dat klinkt als muziek in de oren.
Ik zag in duitsland nu ook een G75 lader te koop staan bij roettele tuning.
Hij is alleen een beetje prijzig maar lijkt me wel gaaf om te hebben
Project SteilHeck

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #48 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 12:47:33 »
Lag is zeker niet alles.
Laat mij maar lekker met een g lader rond rijden.
Dat klinkt als muziek in de oren.
Ik zag in duitsland nu ook een G75 lader te koop staan bij roettele tuning.
Hij is alleen een beetje prijzig maar lijkt me wel gaaf om te hebben

Je hebt er ook zo weinig aan, de G60 lader levert al meer dan genoeg voor een 1,3 of misschien 1,5 met boren enz enz.
Die G75 kan dan helemaal zijn druk niet kwijt.
Dan kun je beter een mooie corrado kopen (goeie worden ook steeds zeldzamer) en daar een 16v G75 In maken.
Daar is zo'n lader leuk voor.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #49 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 17:19:24 »
Een corrado vind ik helemaal niks.
Veel te zwaar.
Dan is het leuker om een 3f blok in je polo te hangen.
En dan een 1.6 16v g75 te maken of g65.
Project SteilHeck

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #50 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 17:51:58 »
Ik zeg doen
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #51 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 18:07:13 »
Ik zeg doen

Als jij een paar duizend mee sponsert dan doe ik het wel.
Maar zo niet dan hou ik het bij 1.3 8v g60. :)
Project SteilHeck

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #52 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 19:34:05 »
 -gert- ik heb 45 pk, meer dan zat  -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #53 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 19:38:04 »
pk, persoonlijke kilo's? Zelfs met jouw lengte is dat nog weinig ...  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #54 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 20:26:31 »
15 jaar geleden en 8gram witbrood per dag, mwhoaa.....(ken ik je van die tijd toevallig?)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #55 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 20:43:26 »

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #56 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 20:43:47 »
pk, persoonlijke kilo's? Zelfs met jouw lengte is dat nog weinig ...  :)

 -uitlachen-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #57 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 21:41:46 »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #58 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 22:01:03 »
turbo en lag dat ligt aan jezelf. Ik rij zelf ook met een 106 1.4 turbo, gewoon een volledig standaard xsi blok met de standaar 9.5:1 compressie en dan 0.35bar laad druk. Dat ding reageert er veel sneller dan een polo g40 ooit zal doen. En ondanks dat ik er maar 144pk en 192nm uit heb gehaald vliegt dat ding gewoon als een idioot weg, en zelfs op snelheden ver boven de 100 kakt hij niet in. Die gaat gewoon door tot hij bij 200km/h in de toerenbegrenzer klapt, dan opeens is het afgelopen met het optrekken.
Dus het ligt er compleet aan hoe je zoiets op bouwt. Ik rij met die auto dus lpt maar hij pakt normaal al op als een gewone xsi motor(die al niet traag is) en dan krijg je die turbo er bij voor de bonus. En het geheel zorgt er voor dat een subaru impreza wrx sti het niet bij kon houden als ik het gas in trap bij 80km/h.(en ja die deed zijn best er wel voor)

Maar in mijn ogen zeggen pk's en nm's eigenlijk helemaal niks, want als je heel veel druk gaat rijden krijg je automatisch meer lag, en ik heb het idee dat ook een glader daar wel wat last van heeft. Maar dat komt ook omdat die motors vaak ook met een hele lage compressie werken en dus eigenlijk niks kunnen zonder vuldruk.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: g60 ipv g40 lader op de 1.3 py
« Reactie #59 Gepost op: do, 15 mrt 2012, 23:21:08 »
turbo en lag dat ligt aan jezelf. Ik rij zelf ook met een 106 1.4 turbo, gewoon een volledig standaard xsi blok met de standaar 9.5:1 compressie en dan 0.35bar laad druk. Dat ding reageert er veel sneller dan een polo g40 ooit zal doen. En ondanks dat ik er maar 144pk en 192nm uit heb gehaald vliegt dat ding gewoon als een idioot weg, en zelfs op snelheden ver boven de 100 kakt hij niet in. Die gaat gewoon door tot hij bij 200km/h in de toerenbegrenzer klapt, dan opeens is het afgelopen met het optrekken.
Dus het ligt er compleet aan hoe je zoiets op bouwt. Ik rij met die auto dus lpt maar hij pakt normaal al op als een gewone xsi motor(die al niet traag is) en dan krijg je die turbo er bij voor de bonus. En het geheel zorgt er voor dat een subaru impreza wrx sti het niet bij kon houden als ik het gas in trap bij 80km/h.(en ja die deed zijn best er wel voor)

Maar in mijn ogen zeggen pk's en nm's eigenlijk helemaal niks, want als je heel veel druk gaat rijden krijg je automatisch meer lag, en ik heb het idee dat ook een glader daar wel wat last van heeft. Maar dat komt ook omdat die motors vaak ook met een hele lage compressie werken en dus eigenlijk niks kunnen zonder vuldruk.
    Hoeveel polo G40's heb jij gehad dan, vind t knap om dit te kunnen beweren...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!