Auteur Topic: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis  (gelezen 20224 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #15 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 19:11:20 »
Mooi werk en een knappe polo voor terug. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #16 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 21:48:45 »
die glimt weer als een spiegel  -thumbsup-

op de polo meeting mogen jullie die van mij wel als demo gebruiken om jullie kunsten te tonen  :)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #17 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 22:42:20 »
 -hitit-

Wanneer kan er weer worden ingeschreven voor een clinic? :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #18 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 23:01:17 »
-thumbsup-

Doet 'm goed. Knap ding zo!

@ Martin: Heb je de GT ook al eens gedaan? Reultaat is erg goed op donkere lakken, maar bij lichte kleurtjes à la GT? Wat gebruik jij bij de klei. Detailer of anders? Ik ben bezig geweest met de 1F met een goedkope rotary van Ferm. Ik las dat een rotary eigenlijk een no-go is wanneer je geen ervaring hebt, maar desondanks denk ik dat ik zelfs wat te mild was. Buitenhoeken van plaatwerk blijf ik wel bij uit de buurt. Die doen we met de hand.
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9455.45.html (PPP1)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10513.0.html (PPP2)

Denk dat de GT ook wel aan de beurt is geweest :)

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei.  
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #19 Gepost op: ma, 02 apr 2012, 23:47:44 »
Het hangt bij het polijsten erg af van het type pad en uiteraard het polijstmiddel.
Met de DAP500 was ik snel vriendjes, maar mijn eigen rotary heb ik wat meer oefening nodig.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #20 Gepost op: di, 03 apr 2012, 05:07:40 »

Groningers...   doh

 :)


 :)

Gezien zijn leeftijd en kilometers is het gewoon een hele knappe auto!

..en na dit poetsbeurtje 100% fotogeniek  -thumbsup-

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #21 Gepost op: di, 03 apr 2012, 08:25:59 »
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9455.45.html (PPP1)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10513.0.html (PPP2)

Denk dat de GT ook wel aan de beurt is geweest :)

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei. 

Die topics had ik wel gezien, maar als deze echt numeriek waren zou de genesis PPP4 zijn   :)

Die positieve ervaring met Mothers deel ik met je, maar aangezien mijn voorraadje detailer toch snel slinkt vind ik het een vrij dure optie. Water klinkt wat dat aangaat als muziek in de oren  :) Het effect van mijn poetsbeurtje is zeker wel te zien, maar het verschil is niet zo dramatisch als op de donkere lakken van PPP1, PPP2 & PPP3. Daarom had ik graag de ervaringen van Martin op de GT willen weten. Het kan zijn dat ik natuurlijk iets verkeerd doe.

@ Dennis: Ga je zelf ook een DAP aanschaffen of blijf je oefenen met de rotary? Wat voor rotary heb je? En heb je die DAP enkel gebruikt voor het polijsten? Of gebruiken jullie hem ook om glaze of was op te zetten?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #22 Gepost op: di, 03 apr 2012, 14:14:34 »
Glaze heb ik nog niet (maar Sjon wel): Glim uit een busje: net Boter
Wax (colonite) zet ik liefst met de hand op  en poets met de hand uit,,. maar kan ook goed met de DAP (ook wel gedaan).

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #23 Gepost op: di, 03 apr 2012, 14:20:18 »
Glaze heb ik nog niet (maar Sjon wel): Glim uit een busje: net Boter
Wax (colonite) zet ik liefst met de hand op  en poets met de hand uit,,. maar kan ook goed met de DAP (ook wel gedaan).
Glaze is echt wonder spul! maar glim uit een busje is een beetje kort door de bocht :)
Glaze is als het ware een voeding voor de schone lak (die je dmv kleien en polijsten heb ontdaan van al het vuil en alle vorige wax lagen).
door kleien en polijsten gaan de poriën van de lak open staan en dmv glaze voed je deze dus  -thumbsup-

ik moet zeggen dat ik ook een beetje poets hoer ben  -nana-
zelf ook een Dap en de nodige klei, polijst middelen, glaze, sealant, en wax.
alles van poorboys.

bdw polo is echt opgeknapt! goed werk jongens!

dit is trouwens het klei werk van mijn seat 3x heen en weer over de zijkant met dit als resultaat:

kwam waarschijnlijk door het rijden over vers asfalt een andere verklaring heb ik er nl. niet voor  -dunno-
« Laatst bewerkt op: di, 03 apr 2012, 14:30:02 door EMP »

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #24 Gepost op: di, 03 apr 2012, 14:54:37 »
@ Martin:
1. Heb je de GT ook al eens gedaan?
2. Wat gebruik jij bij de klei. Detailer of anders?
3. Ik las dat een rotary eigenlijk een no-go is wanneer je geen ervaring hebt, maar desondanks denk ik dat ik zelfs wat te mild was. Buitenhoeken van plaatwerk blijf ik wel bij uit de buurt. Die doen we met de hand.

1. Jawel maar nooit echt uitgebreid. Paar foto's zijn hier terug te vinden. --> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7392.msg292844.html#msg292844 Er is zeker veel resultaat te behalen, uiteindelijk heeft het allemaal te maken met hoe glad de blanke lak laag is, dit bepaald de reflectie. Ik heb genoeg complimenten gekregen over hoe strak de GT er wel niet uitziet, maar dat was puur omdat mensen een glimmende auto zien en niet verder kijken. Ding zit vol schades en met de knikkerbus bijgespoten stukken. :)

2. Water, de klei die ik kocht is daar geschikt voor. ''Vroeger'' toen ik nog een bijbaantje had als autopoetser gebruikten wij op het werk Innotec klei ook i.c.m water. Vandaar dat ik detailer spray geldklopperij vind en opzoek gegaan ben naar een klei die gewoon met water te gebruiken is.

3. Onzin! Ja je kunt met een rotary de lak behoorlijk verkrachten als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Maar als je met beleid te werk gaat kun je een heel eind komen. Wat dat betreft kan je met een Dap 500 weinig fout doen en het is gewoon veel leuker werken omdat je snel een goed resultaat behaald.

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei.  

Wauw, dat hebben ze slim gedaan! Je zit op die manier dus altijd vast aan een detailerspray. Klei die je met water kunt gebruiken --> http://www.carclean.nl/product/Bilt-Hamber/Auto-Clay_Regular_180g__101250.aspx

@Jaap, je zou het eens met warm water kunnen proberen, misschien blijft de klei dan soepeler. -thumbsup-

Misschien is het handiger als we hier de discussie voort zetten: FAQ: Het grote PPT - Polo Poets Topic!
« Laatst bewerkt op: di, 03 apr 2012, 20:08:19 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #25 Gepost op: di, 03 apr 2012, 15:01:49 »
Doen we, want we zitten Dennis zijn topic lekker vol te spammen zo. En die auto verdient een eigen topic!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #26 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 22:35:50 »
En om even met het eigen topic van de auto verder te gaan (nu al?).

<plaats voor accuwak reparatie>

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #27 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 22:54:08 »
Zag tijdje terug wat smurrie aan de koelvloeistofdop zitten. Vloeistof zelf zag er ook wat vlokkerig uit.
Oliedop is gewoon schoon.
Bij starten na langere tijd stil staan loopt motor eerst even wat onregelmatig, daarna gewoon goed.
Minimaal verbruik van koelvloeistof.
Kortom: eraf met die kop.

Zie de koelvloeistof: daar zit duidelijk olie in. Los van de bruine vlokken is de koelvloeistof trouwens wel helder, lijkt door zwarte bak donkerder dan het is.
Dan de kop: alle uitlaatkleppen met bruine aanslag? Geen roest, het is er zo af te krabben. Niet duidelijk 1 cilinder waar vloeistof wordt verbrand.

Aan de koppakking is niet duidelijk een defect te zien. Is nog wel de eerste na 20 jaar 267.000km.
Wel wat verdachte plekken.

De olie heb ik nog niet afgelaten, maar ziet er aan de peilstok gewoon schoon uit.

Laatste foto: zo staat het er nu voor, morgenavond weer verder  -klus-



Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #28 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 22:59:34 »
Vraag: hoe komt de olie bij de koelvloeistof?
Kan via koppakking, bijv. olietoevoerkanaal naar koelvloeistofkanaal. Daar ziet de koppakking er ook wat brak uit.

Maar hoe wordt het dan vervolgens verbrand?
Dan gebeurt meestal bij 1 cilinder, en dat zie ik zo snel niet aan de kop. Ook bij de zuigers was het niet duidelijk te zien.
Waarschijnlijk is het ergens een minimale verbranding. Was ook geen overmatige witte rook te zien.
Verklaart wel het op 3 cilinders lopen bij starten.

Iemand nog een ander idee?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Reactie #29 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 23:12:34 »
Van olietoevoerkanaal naar KVS-kanaal komt het toch ook helemaal niet in de zuiger? Dus verbrandt het ook niet? Maar als olie in KVS, dan ook KVS in olie? En dus bagger-smering? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!