Auteur Topic: 16v inbouw  (gelezen 7631 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #30 Gepost op: zo, 28 mrt 2004, 22:49:26 »
Radiateur: gewoon de fan ervoor monteren? Net als bij een Peus 205 bijvoorbeeld?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
16v inbouw
« Reactie #31 Gepost op: ma, 29 mrt 2004, 18:18:46 »
Ik heb een klein vraagje (vond het te stom om daarom een nieuwe topic te openen )

Welke maat van torx heb je nodig om de cilinderkopbouten van een 2g los te draaien?

alvast bedankt

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #32 Gepost op: ma, 29 mrt 2004, 19:56:03 »
Veeltand 12 geloof ik (dus niet torx 12!)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
16v inbouw
« Reactie #33 Gepost op: ma, 29 mrt 2004, 21:31:12 »
thanks

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
16v inbouw
« Reactie #34 Gepost op: za, 10 apr 2004, 12:30:58 »
welke assen gebruik je voor je 16v???? ik zoek namelijk nog nieuwe assen omdat m,n huidige g40 assen de geest hebben gegeven op de 16vg40 motor...
wie oo wie weet of er sterkere assen zijn die ik kan gaan gebruiken,want elke keernieuwe via de dealer bestellen dat zijn geen geintjes meer..

ik hoop dat iemand een antwoord weet..
mvg richard-polo
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #35 Gepost op: za, 10 apr 2004, 12:46:42 »
Doe eens browser op het forum, en ff bij 1600cc specs kijken.


staat stukkie over Diesel aandrijfassen + Homo's van G40.

En anders; Laten maken (geen gein).. kost je je kop, maar dan heb je ook wat.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
16v inbouw
« Reactie #36 Gepost op: za, 10 apr 2004, 13:47:46 »
welke assen gebruik je voor je 16v???? ik zoek namelijk nog nieuwe assen omdat m,n huidige g40 assen de geest hebben gegeven op de 16vg40 motor...
wie oo wie weet of er sterkere assen zijn die ik kan gaan gebruiken,want elke keernieuwe via de dealer bestellen dat zijn geen geintjes meer..

ik hoop dat iemand een antwoord weet..
mvg richard-polo

Misschien handig te weten wat er precies aan de assen stuk gegaan is?
Door het midden gebroken, homokineten uitgewoond?

Sja, echt veel sterkers dan die van een G40 zijn er niet zo 123 te vinden..
Meen me iets te herinneren dat een groep in Engeland speciaal versterkte assen heeft laten maken na herhaaldelijk afbreken  -hitit-  van aandrijfassen..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #37 Gepost op: za, 10 apr 2004, 18:10:32 »
tja da's het nadeel van een leuk blokkie in je auto.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #38 Gepost op: za, 10 apr 2004, 19:27:10 »
Als je met normaal straatgebruik de zooi naar z'n kut helpt, heb je of een looien voet, of een heel behoorlijk blokje (of een combi hiervan)..

Wat doe je dan? Dan kijk je naar wat de professionele sloperts gebruiken....

 Groep H, Bergrennen: Veeeel meer vermogen, veel kortere bakjes,..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
16v inbouw
« Reactie #39 Gepost op: za, 10 apr 2004, 22:25:47 »
ingekorte golf 1 gti aandrijf assen met naven nemen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
16v inbouw
« Reactie #40 Gepost op: za, 10 apr 2004, 22:35:11 »
Als je met normaal straatgebruik de zooi naar z'n kut helpt, heb je of een looien voet, of een heel behoorlijk blokje (of een combi hiervan)..

Wat doe je dan? Dan kijk je naar wat de professionele sloperts gebruiken....

 Groep H, Bergrennen: Veeeel meer vermogen, veel kortere bakjes,..

Hangt er ook erg vanaf hoe lomp je dat gaspedaal induwd, en of je regelmatig vol spinnend uit de bocht komt, daar heeft de aandrijflijn nogal van te lijden..

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
16v inbouw
« Reactie #41 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 19:39:58 »
effe ter duidelijkheid............. -gert-
ik heb dus 1 looie voet en 1 machtige motor dus combi van alle 2.....
maar dat is het punt niet want der zijn naar mijn weten assen zat in de omloop die die kracht en torrsie aan kunnen dus niet aan komen met ja als je zo rijdty als jouw dan gaat het wel stuk.. dat vraag ik niet ik vraag gewoon of iemand weet welke assen ik nog meer kan gebruiken...
dat van serge is wel een optie.......maar die diesel assen lijken me ook wel sterk...
je koopt geen motor met 170pk om daar 50 mee te rijden....
 -off-

ik denk gewoon dat deze assen ver versleten zijn......
maar goed der zitten hier mannen met meer kennis dan ik en daarom vraag ik het hier....

mvg richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #42 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 19:45:58 »
Ik en lomp rijden? Not in this life ;-)

Ik en aandrijfasssen krom? Not with my engine :-)

Niet op uwen tenen getrapt voelen aub.

Ik zeg: Assen krom je niet zo maar. Homo kineten ook niet. Ik heb geen idee hoe of wat jij allemaal al wel en niet stuk hebt gehad, maar d'r zijn mij echt weinig mensen/polo's bekend die voortdurend problemen hebben met de aandrijfassen.

Ik ken ook weinig mensen met zoveel pk's als jij...

Maar goed; In de groep H worden de Polo'kes ook niet met 50 de berg op gestuurd.. dus DAAR is voldoende echt sterk materiaal te vinden.

Standaard spul: G40 kineten, met diesel assen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
16v inbouw
« Reactie #43 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 19:07:54 »
Als de homokineten van een G40 versterkt zijn (harder metaal?), dan blijven de G40-assen de beste "origineel-oplossing"...
Dieselhomokineten zijn niks steviger, en om nu een zware dikke as te gebruiken, daar waar het probleem in de homokineten zit..

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
16v inbouw
« Reactie #44 Gepost op: di, 13 apr 2004, 21:41:44 »
Combi verlaagde auto met snel blok is ook niet goed voor homo's, extra belastend...

Ik bedoel natuurlijk homokineten, voor iemand op z'n teentjes getrapt is :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen