Auteur Topic: 16v inbouw  (gelezen 7629 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #75 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 08:25:40 »
Beter de achterklep en kofferbak bodem.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
16v inbouw
« Reactie #76 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 09:24:35 »
allemaal geen optie want ik laat alles spuiten dus ga ik daar geen bekleding op maken kan ik het net zo goed niet laten spuiten.

Waar heb jij je uitlaat zitten dan ?   onder de polo.....
 -moon-
en de deur panelen worden met leer bekleed omdat ik dat voor heel goedkoop kan laten doen.. (vriendendienst)
en precies wat serge segt maar ik heb 68mm en geen 63 dus daar produceerd die nog meer herrie. maar wel noodzakelijk..
en hij maakte met al die isolatie al een tering herrie dus denk dat ie zonder die troep nog harder brultttttt -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #77 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 09:39:18 »
warmte schildjes troep al onder de auto vandaan?

Echte (overdreven) leichtbau doet trouwens vooral geen lak!

Kaal trekken en 1 laagje (kei harde) lak erover. Scheel zo 10 kilo (JA: lak is ook niet gewichtsloos)..

Ik weet niet of jij dat wilt, maar denk eens aan de ramen.. Een achterklep zonder ruit til je met je pink op. Een achterklep MET ruit... zo ook zij ruiten etc. genoeg lichte kunstof alternatieven op de markt!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #78 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 10:01:58 »
.....genoeg lichte kunstof alternatieven op de markt!

Ook voor deuren, motorkap, spatborden en achterklep zelf...
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
16v inbouw
« Reactie #79 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 12:04:57 »
is wel een idee jaap maar zover gaan we niet hoor. haal gewoon de overbodige van de polo af en met opbouwen zal er niet veel meer op komen, maar om nou meteen alles van kunststof te maken nee zo ver hoeft het niet..
auto is blank maar der komen wel 3lagen lak op en is precies wat je zegt lak weg ook nog wat. maar goed ik denk wel dat ik rond de 750 kilo moet komen. en anders dan maakt het niet veel uit maar wil gewoon een cleane look.  -naughty-

mvg richard
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #80 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 12:14:45 »
mijn vorige polo 2 coupe heb ik 20 kilo lichter laten wegen.
dit alleen door verwijderen van tapijt en achterbank,plus het onnodige uit de kofferbak gehaald.
woog daarna als ik me niet vergist 680kilo.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
16v inbouw
« Reactie #81 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 14:45:42 »
dat heb ik nu ook maar dan alles voor er ook uit. vloerbekleding en de isolatie materiaal. dat zal dan geen 30kilo wege denk. of wel.
ach ja  als die maar een beetje lichter is. want daarintegen maak ik er wel weer wat stabilisator stangen bij. voor achter onder en misschien nog voor 1tje bij de front balk.. maar daar weet ik niet of er plaats is...
ik ben van plan om de deur panelen er wel in te zetten. en achter ook. maar vders alleen 2 stoelen kooi ja en dan die panelen, wilde eerst ook zonder panelen maar dat word me te kaal denk..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #82 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 21:03:24 »
Ik rij al maaaanden rond zonder deurpanelen, isolatie, matten of andere demping.. (ook niet boven het hoofd.. Vergeten we het hemeltje en alle zooi daarboven niet?!!!)
Heb op een gegeven moment wel de laadvloer (2 zitter) bekleed met een rolletje ondervloer.

Ach.. 't valt best mee qua lawaai. Een radio heb ik ook al maanden niet meer: 1) dingen gaan bij mij altijd stuk 2) komen toch niet boven het lawaai uit.

Ben wel van plan de rest van de vloer te bekleden en de deuren ook dicht te maken (komt nu water door naar binnen), maar ik ben een luie donder. Eerst t motorblokje klaar.. Kijken we daarna wel weer verder naar een andere koets.

Zag er gisteren een op de snelweg, de andere richting op.
Kenteken HH-??-?? in mexico beige..  Of Limonen Gelb lijkt me wel wat, of samt oranje.. maar wel echt een 1981'er 86-c aub. Dat kan dus nog wel even duren.. tot die tijd......



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
16v inbouw
« Reactie #83 Gepost op: ma, 21 jun 2004, 17:40:23 »
Weer even on topic. HIJ LOOPT!! Het was een kwestie van resetten, regeleenheid van het motormanagement inleren en coderen, transpondersysteem (wegrijblokkering) inleren en coderen en de sleutels programmeren en toen liep hij gewoon. Dus niks moeilijk doen met nieuwe codes opvragen bij de dealer enzo. Hij loopt nog niet helemaal lekker maar daar gaat wel verandering in komen. Ik hou jullie op de hoogte!
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
16v inbouw
« Reactie #84 Gepost op: ma, 21 jun 2004, 18:07:46 »
dus in iedergeval 1.6 naar denemarken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
16v inbouw
« Reactie #85 Gepost op: ma, 21 jun 2004, 18:17:40 »
-prut-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
16v inbouw
« Reactie #86 Gepost op: ma, 21 jun 2004, 20:30:13 »
Goed bezig!  -klus-

Is het nog veel werk om de 16V mooi te laten lopen?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
16v inbouw
« Reactie #87 Gepost op: ma, 21 jun 2004, 23:15:10 »
Goed bezig!  -klus-

Is het nog veel werk om de 16V mooi te laten lopen?

geen idee  -dunno-  Hij zuigt waarschijnlijk ergens valse lucht aan waardoor het gas blijft hangen. Maar het kan ook gewoon aanslag / vuiligheid zijn. Het blok heeft bijna 2 jaar stilgelegen..
Het uitlaatsysteem is ook nog niet helemaal luchtdicht.
Maar wat een geluid zeg zo'n Bastuck uitlaat!  -wanker-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
16v inbouw
« Reactie #88 Gepost op: di, 22 jun 2004, 09:01:31 »
VROEM! VROEM VROEM!

Tja.. nu de vaajn tjoening.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
16v inbouw
« Reactie #89 Gepost op: wo, 23 jun 2004, 10:28:48 »
Hmmm.. in z'n 1: wielspin, in z'n 2: wielspin, in z'n 3 wielspin! Z'n 4 heb ik niet gehaald   -wanker-  -naughty- . (OK dit was wel op klinkers, niet op asfalt.)

Alleen bij het gas loslaten blijft hij even hangen en gaat dan langzaam weer terug naar z'n stationair toerental. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het enige dat ik kan bedenken is vuiligheid in het gasklephuis (na 1,5 jaar stilstaan is dat niet zo gek) of hij trekt ergens valse lucht..
Praatjes vullen geen peekaatjes