Auteur Topic: 3F blok inbouw vragen.  (gelezen 7115 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
3F blok inbouw vragen.
« Gepost op: di, 17 apr 2012, 19:33:23 »
Ik heb op dit moment een polo coupe uit 1993 met 1.3 monopoint injectie.
Maar ik heb ook een afgekeurde polo steilheck gt gekocht. (3f, 92)
Nou wil ik dus het een en ander over gaan zetten op mijn eigen polo, de veerpoten rondom, het teller bakje en uiteraard de motor.
Voor ik zover ben, wil ik zoveel mogelijk info hebben, om het zo soepel mogelijk te laten gebeuren.
Dus heb je tips of truukjes, deel ze maar met mij aub  :)
Nou las ik ergens dat een gt een stabi heeft achter.
Is het mogelijk om die gewoon los te draaien en over te zetten op de coupe of heb ik daar ook de gt achteras voor nodig?
Onderhuids is een steilheck toch gewoon hetzelfde als de coupe, het verschil zit hem toch in carroserie?
Ook heb ik een tijdje terug een compleet UITLAATSYSTEEM voor de coupe gekocht, die er deze week onder moet (ding klinkt nu alsof ik 218 pk heb)
Maar gaat een uitlaatsysteem die op een 1.3 55pk blok hoort ook i.c.m een 1.3 75 pk blok?
Tsja, ik weet het: ik heb veel vragen, maar voor mij is het allemaal onbekend terrein.
Maar ja, een goede voorbereiding is het halve werk, zullen we maar zeggen.
 
« Laatst bewerkt op: wo, 26 sep 2012, 20:58:48 door punk3000 »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #1 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:04:51 »
Als je een complete auto hebt is t gewoon overzetten en klaar.  -thumbsup-
En hele achteras vervangen ja.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #2 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:14:48 »
stabo kan niet los van de as en overgezet worden dus?
Uitlaat maakt niet uit?
Maar letterlijk alles losdraaien, 55pk blok eruit, 75 pk blok erin en alles vast draaien?
Easy as that?

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #3 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:24:29 »
Ik heb t zelf nog nooit gedaan, maar je moet gewoon alle gt onderdelen overzetten en aansluiten.
Is vast wel iemand anders hier op t forum die je kan vertellen welke onderdelen exact.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #4 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:27:47 »
Nou ja, in principe lijkt me alleen het blok.
Benzinepomp en de rest lijkt me allemaal hetzelfde?
Voor zover ik gezien heb, zit het verschil tussen een gewone 1.3 en 1.3 gt hem in de multipoint injectie, andere zuigers, kop en nokkenas en hogere compressie.
Onderblok was hetzelfde, heb ik op kunnen maken uit het beetje info wat ik kon vinden
Verder is de gt 2 a 3 cm lager.
Voor de rest is het (heel grofweg gezegd) toch gewoon een opgeleukte 1.3?
« Laatst bewerkt op: di, 17 apr 2012, 20:36:03 door punk3000 »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #5 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:46:02 »
Nog makkelijker en sneller,gewoon de hele injectie shit over zetten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #6 Gepost op: di, 17 apr 2012, 20:50:21 »
Zuigers van de gt zijn toch anders? En de compressie?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #7 Gepost op: di, 17 apr 2012, 21:16:06 »
Uitlaat motorcode 3F 1.3 75pk is groter dan in diameter dan normale 1.3 55pk.

En ja: ik ontwijk express de letters GT, want dat kan nog wel eens voor verwarring zorgen.
Aangezien een 2f GT in NL vaak meer iets zegt over de uitvoering ipv motor: kan zowel 55 als 75pk zijn.
En een 3F blok is ook geleverd in een CL-uitvoering (zeldzaam, maar toch)

Alles overzetten: complete blok, motorkabelboom met computer, achteras (torsiestaaf zit vastgelast),
brandstofpomp (multipoint is andere dan monopoint, uit me hoofd gezegd alleen die naast de tank),
stuurdemper......euh, heb ik alles genoemd?....veren: vanaf 75pk zijn ze 15 a 20mm lager (dus geen 30mm!)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #8 Gepost op: di, 17 apr 2012, 23:32:35 »
En hebben we het dan over echt grote verschillen in diameter?
Het kutte is dat ik de uitlaat voor de 55 pk-er al besteld en in bezit had en pas daarna de 75 pk-er in het vizier kreeg en kocht.
Stel nou dat ik toch de 55 pk-er uitlaat erop zet en later het 3f blok erin lepel, heb ik dan een probleem of loopt het allemaal wel los?
Ik kan namelijk niet zo 1,2,3 de diameters van beide uitlaten vinden, dus weet het verschil in dia niet
Het probleem is namelijk dat de 55 pk-er uitlaat er vrijdag opgaat, wegens afgescheurde pijp vanuit mijn einddemper, dus gewoon een boete riskeer.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #9 Gepost op: di, 17 apr 2012, 23:34:42 »
Werkt gewoon, misschien dat door de kleinere uitlaat je 75pk motor wat minder snel zijn gassen kwijt kan en dus iets minder presteert.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #10 Gepost op: di, 17 apr 2012, 23:38:52 »
dat is dus het hele probleem om eerlijk te zijn  :)
Ik koop een 3f blok, juist voor de prestaties.
Zou dus zonde zijn als ik hem smoor door de andere uitlaat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #11 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 00:51:14 »
Die uitlaat is je probleem niet ,gaat prima werken .
Ik zou in jouw schoenen het 3f injectie gebeuren laten voor wat het is (daar is deze motor toch al mee geknepen Inlaat spruitstuk diameter groot en gasklep klein)

Ik zou dan het monopoint gebeuren over zetten .
Is minder soelaas . je levert misschien dan maximaal 5 pk in van je 3f blok .

Leg wel het 3f injectie gebeuren met kabelboom opzij . dit kun je later altijd nog overzetten als je kennis wat gerijpt is .

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #12 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 00:56:40 »
Ik krijg wel hulp van iemand die er ook wel wat vanaf weet en zelf ook met polotjes friemelt, dus dat scheelt wel.
Maar je bedoeld dus de 3f motor erin en de monopoint van mijn oude blok erop?
Is het niet zo dat door de multipoint het blokje ook wat soepeler en mooier loopt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #13 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 00:57:35 »
En als je injectie wilt waar wat mee te doen is .
print dit dan uit :

Nz injectie gebeuren compleet overzetten in jouw polo met het inlaatspruitstuk van de 3f .
Dan pak je alle voordelen van en een grotere gasklepdoorlaat samen met een ruimere inlaat doorlaat.
Tevens is de nz injectie makkelijker te gebruiken als je de motor meer gaat peppen .
3f is enkelt met een croky behandeling echt wat meer mee te doen .De nz is mbv een kristalletje over solderen inwendig en wat rommelen met de drukken op je rail makkelijker te foppen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #14 Gepost op: wo, 18 apr 2012, 01:04:20 »
Ik krijg wel hulp van iemand die er ook wel wat vanaf weet en zelf ook met polotjes friemelt, dus dat scheelt wel.
Maar je bedoeld dus de 3f motor erin en de monopoint van mijn oude blok erop?
Is het niet zo dat door de multipoint het blokje ook wat soepeler en mooier loopt?

De digifant spuit de benzine inderdaad dichter op de klep ,maar dan ook uit alle 4 de injectoren gelijk ,idemdito de digijet ook .
Ik rij nu een aantal jaar een enkelpisser en heb alleen de nokkenas van de aav weggegooid en vervangen door een exemplaar van een abu motor .2mm meer lift en gelijke duratie .levert een goede gasrespons op en toch een soepel motortje .
Ik heb ook altijd de enkelzeiker vervloekt .maar voor standaard gebruik is het best .

wil je opvoeren met serieuze bedoelingen .dan is de enkelzeiker ontoereikend.
Dan is het de nz eerst en daarna de 3f injectie .Maar bovenal staat atmosferisch een cv vierling helemaal bovenaan.
Qua reactie kan geen injectie daar aan tippen.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .