Auteur Topic: 3F blok inbouw vragen.  (gelezen 7114 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #45 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 22:43:37 »
Hij heeft geen schreeuwer zoals wij Theunis :)
I love that sound of screeming pig's. -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #46 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 23:54:51 »
Nee, klopt.
Mijn polotje blijft lief, maar wel pittig.
Heeft iemand ergens een link van de overbrengingen van een 8p en een adhd bak?
Als ik mijn polo op autoweek opzoek, zie ik hem alleen staan met 4 bak, terwijl ik toch echt een 5 bak heb.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #47 Gepost op: za, 21 apr 2012, 09:06:03 »
Nee, klopt.
Mijn polotje blijft lief, maar wel pittig.
Heeft iemand ergens een link van de overbrengingen van een 8p en een adhd bak?
Als ik mijn polo op autoweek opzoek, zie ik hem alleen staan met 4 bak, terwijl ik toch echt een 5 bak heb.


Edit: heb het al gevonden

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #48 Gepost op: di, 17 jul 2012, 23:17:18 »
Omdat ik geen nieuw topic wilde openen, ga ik maar even verder in deze.
Het ligt toch allemaal in elkaars verlengde.
Aangezien het hele 3f blok door (het gebrek aan) financieen even plat ligt, het volgende.
Als ik nou in het aav blokje een abu nokkenas leg en de 3f uitlaat er alvast onder zet.
Ga ik dan wat merken in prestaties?
Als ik logisch nadenk lijkt het me wel: je hebt 2,1 mm meer lift en een makkelijker uit ademende motor?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #49 Gepost op: di, 17 jul 2012, 23:23:22 »
persoonlijk: allemaal margegedoe. zal vast wel iets schelen

maar verstandiger is om gewoon door te sparen en de 3f er in te lepelen.

Ook hierin gaat ongemerkt geld zitten. (nieuwe pakkingen enz.) en voor je het weet tikt het aan....

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #50 Gepost op: di, 17 jul 2012, 23:27:52 »
Het is maar voor tijdelijk.
De abu kan ik gratis krijgen/lenen.
En de uitlaat moet ik toch ook onder de auto krijgen.
Dan zit die er alvast onder.
De kleppendeksel pakking is vrij nieuw, enige wat tegen kan vallen is de uitlaat pakking, kost ook de wereld niet?
Maar met behoorlijk meer lift krijg je toch gewoon wat meer topvermogen, wat wel lekker is met een aav

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #51 Gepost op: wo, 18 jul 2012, 08:59:51 »
Lift? Dat is koppel, geen topvermogen.

Leesvoer

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #52 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 16:40:03 »
 doh zat net verkeerd om te denken

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #53 Gepost op: zo, 09 sep 2012, 09:02:28 »
Oke, we gaan even afstoffen hier.
We zijn nu een tijd verder en de opbouw van het blok staat voor de deur.
Nou wil ik toch kijken of ik er wat extra pk uit weet te krijgen.
Als ik er een regelbare benzinedruk regelaar (heet dat zo?) op zet i.c.m g40 injectoren en een 268 nokkenas, is dat gewoon plug and play of komt er meer bij kijken?
En zijn de benzineleidingen van een 55 pk polo dezelfde als op een 3f polo?
Heb namelijk de benzine leidingen niet van de steilheck GT afgehaald  doh

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #54 Gepost op: zo, 09 sep 2012, 10:17:30 »
Volgens mij zijn alleen de leidingen van een Diesel anders.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #55 Gepost op: zo, 09 sep 2012, 10:20:04 »
Oke, dan blijven de leidingen mooi zitten.
Benzinepomp van de 3f heb ik liggen, dus kan gewoon over gezet worden.
Dan blijft de vraag of 268 nokkenas i.c.m benzine druk regelaar en g40 injectoren plug and play is.
« Laatst bewerkt op: zo, 09 sep 2012, 21:33:33 door punk3000 »

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #56 Gepost op: di, 25 sep 2012, 13:02:23 »
Dan blijft de vraag of 264 nokkenas i.c.m benzine druk regelaar en g40 injectoren plug and play is.

Deze vraag blijft voor mij relevant!!!
Heb ook al een TOPIC er over aan gemaakt, omdat ik gewoon niet de antwoorden kan vinden.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #57 Gepost op: di, 25 sep 2012, 20:20:29 »
Ja is plug ander play.maar ik denk dat de injectoren alleen al afdoende genoeg zijn.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #58 Gepost op: di, 25 sep 2012, 22:25:44 »
Dus m.a.w een 264 as en g40 injectoren moeten geen probleem zijn op een 3f blok, de computer moet dat zelf recht kunnen trekken?
En hoe zat dat nou ook al weer met de luchtweger/luchtfilter kast van een golf 1.8 motor (code abs?)
Dat was redelijk plug and play en wel een goede toevoeging?
benzine druk regelaar is dus overbodig?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #59 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 19:04:50 »
Luchtweger is te doen .alleen goed afstellen is een drama.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .