Auteur Topic: 3F blok inbouw vragen.  (gelezen 7113 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #60 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 19:15:05 »
Zouden de std injectoren voldoende zijn voor een 264 as?
Of zou een upgrade wel zo fijn zijn?
Luchtweger laat ik dan wel achterwege, heb een nieuw luchtfilter klaar liggen voor het blok, dus lucht moet hij wel krijgen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #61 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 19:33:18 »
Ik denk wel dat je standaard injectoren voldende zijn.
Volgens een duitse motortuner kan een 3F gewoon een 268er met inlegfilter al goed zijn.
Personelijk denk ik dat je wat meer hebt aan een inlaat bewerking,maar dat kan Serge beter beoordelen denk ik.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #62 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 19:48:29 »
Over inlegfilters ben ik altijd erg SCEPTISCH, ik geloof dat ze meer herrie maken i.p.v meer vermogen.
Zoals ik al zei, ik heb een nieuw filter klaar liggen.
Ik ga gewoon de 264 as er in doen met de std injectoren.
De planning is om volgend jaar over te gaan op carbs, spaghetti spruit met bijpassend groep N systeem en een door Serge befriemeld kopje.
Voor nu heeft het al weer meer geld gekost dan de bedoeling was, maar goed het blijft een hobby he.
« Laatst bewerkt op: wo, 26 sep 2012, 19:51:23 door punk3000 »

Offline Rude

  • Non-Register lid
  • Berichten: 439
  • Geslacht: Man
  • Rudy van den dool
Re: 1.3 gt blok inbouw vragen.
« Reactie #63 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 20:58:12 »
MCM , dat filmpje ken ik, en helemaal mee eens  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: wo, 26 sep 2012, 22:28:12 door Rude »
if you obey the rules , you will miss all the fun!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #64 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 21:42:11 »
jammer dat ze dan niet ook nog de echte pk sjappie stijl er bij hebben gedaan. Oftewel geen luchtfilter, want volgens de honda turbo jongetjes levert dat ze namelijk nog wat meer vermogen op.(ook al was dat alleen bij de eerst testbank run, na 1 keer op straat rijden zijn ze die pks al kwijt door slijtage)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #65 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:04:05 »
zonder luchtfilter is al helemaal geen optie, vind ik

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #66 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:21:40 »
zonder luchtfilter is al helemaal geen optie, vind ik
vind ik ook niet, maar had het wel grappig gevonden als ze dat in zo'n test eens mee zouden nemen om te kijken of die lui nu gelijk hebben of niet.  Dat in de meeste gevallen een pauperfilter slechter werkt dat origineel wist ik wel. Enige reden voor mij om het te gebruiken is als een origineel iets geen optie is door ruimte gebrek ofzo. En die k&n inleg dingen hebben als voordeel dat je ze weer schoon kan maken. Oftewel als je die bij iedere beurt schoonmaakt zal dat waarschijnlijk overall beter presteren dan een papieren filter wat er 30.000km in blijft zitten ofzo.

En met pauperfilter bedoel ik dus zo'n vaak cheapass sportluchtfilter.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #67 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:25:17 »
Wel jammer dat ze geen ram air systeem testen.... Om het compleet te maken.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #68 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:30:38 »
@bobrosco: zo'n k&n filter kan wel goed zijn, maar wel weer duur.
En als het een filter is wat ingespoten moet worden met olie, is ook geen optie (zeggen ze ook in het filmpje) i.v.m. de sensor van je lucht massa meter.

Wel jammer dat ze geen ram air systeem testen.... Om het compleet te maken.

U VRAAGT, WIJ DRAAIEN

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #69 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:37:15 »
haha in dat filmpje doen ze ook 1 zonder filter. En ja hoor, het bevestigd precies wat ik al heel lang roep, een luchtfilter kost je geen vermogen. En na 1 ritje op de weg heeft hij je zelfs al weer mooi wat pk's bespaart.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #70 Gepost op: wo, 26 sep 2012, 22:53:49 »
Dankje ;). Het is wel zo dat het systeem even nodig heeft om in te leren, wordt het waarschijnlijk 4 kW. Maar precies wat ze zeggen. Het maakt een project af.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #71 Gepost op: do, 23 jan 2014, 15:21:36 »
Alles overzetten: complete blok, motorkabelboom met computer, achteras (torsiestaaf zit vastgelast),
brandstofpomp (multipoint is andere dan monopoint, uit me hoofd gezegd alleen die naast de tank),
stuurdemper......euh, heb ik alles genoemd?....veren: vanaf 75pk zijn ze 15 a 20mm lager (dus geen 30mm!)

Waarom zou je niet gewoon de gehele 3F overbouwen?

Heren, nu kom ik met de vragen... :D
Mijn vraag: De kabelbomen die uit de motorruimte bij de zekeringenkast aan de kabelbomen in de passagiersruimte aangesloten worden... Past dat 1-op-1? Als in, werkt dan alles van de 3F motorkabelboom naar behoren? Of moet de dashboardkabelboom (& dus waarschijnlijk ook het dashboard -dunno- (Niet zo'n zin in, want minder mooi)) overgezet worden? -dunno-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #72 Gepost op: do, 23 jan 2014, 16:29:17 »
Heel ruw gezegd: vroege Polo 2, late Polo 2 en Polo 2f kennen enige kabelboomverschillen,
blijf je binnen eenzelfde generatie is er veel plug&play.
Komt die 3F-motor uit een 2 of 2f?

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: 3F blok inbouw vragen.
« Reactie #73 Gepost op: do, 23 jan 2014, 17:29:57 »
Motor uit een 2f uit 1994 in m'n 2 Sedan uit 1989 -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 23 jan 2014, 17:32:28 door DanteG »
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on