Auteur Topic: kromme achteras  (gelezen 1482 keer)

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
kromme achteras
« Gepost op: do, 20 mrt 2003, 11:37:50 »
hoi,
ik ben gisteren zo handig geweest mijn polo 2f coupe '88 een kromme achteras te bezorgen. het wiel staat er nu behoorlijk scheef onder en om de as weer recht te buigen lijkt me niet zo'n goed idee. ik wil er een andere onder zetten.
vraag: heeft er toevallig iemand een achteras liggen? en zijn er mensen die vaker een achteras vervangen hebben en mij nuttige tips kunnen geven?
alvast bedankt,
janko

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
kromme achteras
« Reactie #1 Gepost op: do, 20 mrt 2003, 18:07:11 »
hoe heb je dat voor elkaar gekregen???????
stoepie geraakt?????? ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
kromme achteras
« Reactie #2 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 15:08:50 »
ja ik was weer es aan het raggen, beetje met de handrem spelen op n parkeerterrein en toen dook er ineens een riggeltje op. en daar ging mn achterkant net heen. niks meer aan te houden, enorme knal en n wiel dat er gigantisch scheef onder zat! rustig naar huis rijden op de rand van mn wiel, maar ja die smerissen moesten zich er weer mee bemoeien. ik mocht em niet naar huis rijden. inmiddels is ie er wel en ik heb ook al een achteras. die er van 't weekend even onder zetten en maar hopen dat er verder niks krom of beschadigd is. komt wel weer goed! zal binnenkort wel een fotootje sturen, t is geen gezicht zo!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
kromme achteras
« Reactie #3 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 17:34:05 »
dat zal je daarna denk ik niet meer doen.
en zo wel doe het op een groote leege ruimte.
ik zelf doe dit alleen 's winters dat vindt ik wel leuk in de sneeuw.
heb het een keer met 3 man gedaan vlak achter elkaar gelukkig is toen alles goed gegaan.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
kromme achteras
« Reactie #4 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 21:55:04 »
En ga je hem nog uitlijnen ook? Of gok je dat de sporing goed is!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
kromme achteras
« Reactie #5 Gepost op: zo, 23 mrt 2003, 18:57:28 »
ja ik was weer es aan het raggen, beetje met de handrem spelen op n parkeerterrein en toen dook er ineens een riggeltje op. en daar ging mn achterkant net heen. niks meer aan te houden, enorme knal en n wiel dat er gigantisch scheef onder zat! rustig naar huis rijden op de rand van mn wiel, maar ja die smerissen moesten zich er weer mee bemoeien. ik mocht em niet naar huis rijden. inmiddels is ie er wel en ik heb ook al een achteras. die er van 't weekend even onder zetten en maar hopen dat er verder niks krom of beschadigd is. komt wel weer goed! zal binnenkort wel een fotootje sturen, t is geen gezicht zo!

Was dat toevallig in Groningen?
Zag een polo 2 staan op het parkeerterrein bij de oude veemarkthallen (tegenover brandweer) met een achterwiel dat er lekker scheef onder stond...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
kromme achteras
« Reactie #6 Gepost op: ma, 24 mrt 2003, 13:44:42 »
ik heb die van mij toen gericht met pers en rolmaat .later op de uitlijner bleek dat alles weer piko bello stond
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
kromme achteras
« Reactie #7 Gepost op: ma, 24 mrt 2003, 16:04:44 »
inderdaad Dennis, dat was mijn polo! dat wiel zat er goed scheef onder niet? heeft er 1 dagje gestaan, toen met auto ambulance naar huis gebracht. zaterdag andere achteras eronder, was zo gebeurd, alles is ook eenvoudig aan zo'n polo he!
achteras had 'n kameraad nog liggen en verder was er niks kapot. heeft dus niks gekost! alleen de velg is krom. had nog wel n oud velgje liggen, lijkt niet maar hij rijdt weer.
uitlijnen doe ik niet denk ik. hij rijdt prima zo. als altijd.
polo fans, de groeten!