Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 75248 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #60 Gepost op: wo, 11 jul 2012, 21:39:21 »
WTF.... zijn dat vliegwiel onderdelen....

ff eentje te voorschijn  pakken...


o nee..... daarvoor is het te groot....

hmmm...

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #61 Gepost op: wo, 11 jul 2012, 21:41:43 »
o wacht....die zaten onder je luchtfilterhuis bovenop de schroefdraad.
Anders zakt het filterhuis over de schroefdraad heen.

zijn zeker onder je luchtfilterhuis blijven plakken op de rubber ringen.

nee. dit is niet je probleem

(maar wel goed dat je ze allemaal nog hebt gevonden..)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #62 Gepost op: wo, 11 jul 2012, 22:21:20 »
euh... het is er maar 1tje  -nana- (heb het gewoon ff langs alle kanten gefotografeerd voor de zekerheid)
Zag het niet direct waar terug te monteren, want er zitten allerlei verbindingsstukjes tussen. Maar ik zoek het wel uit.  -klus-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #63 Gepost op: do, 12 jul 2012, 06:39:42 »
in de rubbers van het luchtfilterhuis duwen waar de schroefdraad in gaat waamee het luchtfilterhuis vastzit.

zouden er uit mijn hoofd minstens twee moeten zijn.  :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #64 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 22:45:21 »
dom die dom die dom

checklistje

- strobo lamp
- koperborsteltje
- schuurpapier
- contactpuntjes
- voelermaatjes
- bougiekap
- rotor
- bougiekabels
- bougies
- colortune
- accu
- bougies
- een hoop gereedschap

yep.

morgenmiddag maar eens bekijken en zien of we die volle 900 cc aan het lopen krijgen  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #65 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 22:56:26 »
Super Polo man to the rescue!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #66 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 23:00:49 »
tja.... me dunkt dat ik het met dit materiaal wel zou moeten redden.
Als het meer is / niet lukt
- is de schade aan de motor groter dan gedacht
- ligt het aan mijn kwaliteiten

gezien de kwaliteit van de motortjes gok ik op optie 2  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #67 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 23:34:10 »
 -hug- Komt zeker goed ... zelfs als het niet direct goed komt. Alle hulp is welkom, dus morgen staat de garagedeur wagewijd open  -thanks-
Ben benieuwd voor je reactie(s) en wat je interventie tot gevolg heeft  -thumbsup-

Nieuwe planning wordt opgesteld ivm opmaak. De "pi-factor" vervalt hierbij, door de tijd int kwadraat.  -fu-
« Laatst bewerkt op: vr, 20 jul 2012, 23:37:57 door PoloSimba »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #68 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 23:41:44 »
we gaan het allemaal zien  -thumbsup-
ben ook wel nieuwsgierig naar de polo. Eens zien hoe erg het is.

 -klus-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #69 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 23:51:17 »
Valt op zich allemaal wel mee hoor. Als ik de andere topics lees zie ik gelijkaardige dingen zoals het laswerk dat dient te gebeuren (hopenlijk wel geen rotte bodem verder). Het motorke valt vast ook wel nieuw leven in te blazen, maar wel met nieuwe slangetjes, een groot onderhoud, verse olie, een schoonmaakbeurt van de motorruimte, hulp van de Super Polo Man enz.
En de rest is opbouwen en afwerken, maar das voor laaaater.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #70 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 23:52:09 »
En nu maar eerst eens wat proberen  -zz- -zz- -zz-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #71 Gepost op: za, 21 jul 2012, 00:30:12 »
 :) hoe fijn moet dit voelen Mark...........ik wens jullie veel plezier "straks".

In de rest heb ik wel vertrouwen  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #72 Gepost op: za, 21 jul 2012, 16:44:42 »
HARTELIJKE DANK Roel voor je interventie.
Wat is er opgemerkt vandaag:

- Eerst en vooral: steeds zien dat er voldoende benzine in de tank is, want met al dat choken... was dat blijkbaar niet meer het geval
- Nagekeken of er voldoende benzine getrokken wordt, wat wel lukte dankzij een aftapsysteem en colafles. Met afgetapte benzine uit Roel's polo (dankzij de LPG-voorzieining was dit een makkie)
- Slangetjes aan carb en vaccuumpomp zijn dringend aan vervanging toe, wat dus dient te gebeuren. Want nu zuigt er veel valse lucht
- Roel heeft de motor al wat afgesteld met behulp van de strobo. Klinkt nu al meer als een 900cc-motor ipv een overjaarse tractor.
- Vlechtwerk thv uitlaat dient waarschijnlijk te worden vervangen

- Roest en rotte plekken vallen te lassen. Overwegen om binnenschermen front aan te schaffen
- Reservewielbak kan ev. enkel de rondjes worden vervangen-gelast, waar de roestgaten zitten, ipv de hele bak te vervangen
- Beschermkap (van een polo 2) best aanschaffen voor de vulhals van de tank ter bescherming. Tank zelf lijkt opt eerste zicht nogwel in goeie staat
- Om te weten of de bodem niet (al te) krokant is, zal ik de teermatten mbv verfbrander + schraper verwijderen om te zien of er roestvorming is
- Roel raadt me aan spullen te bestellen via ebay.de (ATP) zoals de slangetjes, vlechtwerk uitlaat, enz
- Vermoedelijk zal de voorste remleiding dienen worden verwijderd om een roestig gat bij te lassen en kan deze misschien gelijk best worden vervangen. Andere leidingen kan ik eventueel samen met iemand die het wat kent zelf vervangen, maar de originele leidingen op maat laten plooien door een kundige
- Dit is wat ik me nu even voor de geest kan halen wat er besproken is geweest. Verder natuurlijk nog heel wat tips en tricks  -ja-

--> Algemene indruk van Roel is positief, wat me dus een enorme boost geeft verder te werken aan mijn project.

1000x dank voor je werkbezoek Roel  -thumbsup-  -hug-
« Laatst bewerkt op: za, 21 jul 2012, 17:09:52 door PoloSimba »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #73 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:32:56 »
graag gedaan hoor.

mooie diagnose: lege tank.

je kunt het slechter treffen....

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.304
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #74 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:38:29 »
 :)  -oops-  :)