Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 78525 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.479
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981
« Reactie #990 Gepost op: vr, 16 jul 2021, 14:28:17 »
Normaal gesproken: nee

Ik vermoed dat je nog een remlichtschakelaar op je hoofdremcilinder hebt, maar zelfs als die op je pedaal zit is het een kwestie van contact maken (en stroom doorlaten) of geen contact maken (en dus geen stroom doorlaten).
Maar zoals het woord het al zegt: het zijn contacten en daarmee ook contactoppervlakken. Daar kan wel corrosie (op) ontstaan, waardoor je minder goed contact maakt. Dan zou harder remmen theoretisch nog kunnen leiden tot een groter contactoppervlak en daarmee een betere geleiding van de stroom.

In zekere zin beschrijf je de gouden graal van de vervoerslogistiek: eigenlijk zou men dat wel (moeten) willen: remlichten waaraan je kunt aflezen hoe hard je voorligger remt. Totnogtoe hebben ze dat alleen weten te verwezenlijken door de alarmlichten bij te schakelen bij een noodstop...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.319
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981
« Reactie #991 Gepost op: vr, 16 jul 2021, 15:14:36 »
Ik ga op onderzoek. Mercikes