Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156149 keer)

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #30 Gepost op: di, 10 jul 2012, 12:46:04 »
Idd, van harte gefeliciteerd met dit mooie voornemen -thumbsup-

Ik ga ook kijken of ik erbij kan zijn met mijn Polo 1. Alvast suc6 met de voorbereiding!

Groetjes, Robert
Eindhovuh de gekste

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #31 Gepost op: di, 10 jul 2012, 13:36:15 »
Mercikes  :) Zou leuk zijn je te mogen verwachten  -thumbsup-
Ja, de voorbereiding... daar zeg je iets  aargh.gif  "Plots" is dat nog maar enkele maanden ver en er moeten nog 1001 dingen geregeld worden... maar komt vast ook wel goed  -ja-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #32 Gepost op: di, 10 jul 2012, 14:11:14 »
Even terug on-topic: ik heb enkele vraagjes over het motor-gedeelte. Zoals eerder aangegeven, doet de motor dus niet meer wat hij moet doen. Hij lijkt te brommen als een overjaarse tractor, en na eventjes te brommen en trillen valt hij uit. Benzine-toevoer lijkt geen probleem. Bij het in versnelling zetten en gas geven bromt hij alleen maar harder, maar krijg ik geen beweging in de auto ? ? Lucht/benzine-verhouding niet goed? ?

Als leek ken ik dus nauwelijks iets van motor-techniek en Haynes workshop manual, pdf'jes of vraagbaak kunnen me dus niet verder helpen (als leek). Waaraan kan het liggen?

Ook nog enkele foto's van de motor.
1.moet deze luchtslang best alvast terug worden aangekoppeld?
2. sommige reservoirs hebben bovenaan connectoren, deze niet. Toch heb ik nog 2 connectoren over, waarvoor zouden deze dan kunnen zijn?
3. mogelijk hier wel een probleem: de vacuum-unit aan de verdeler is normaal gezien hieraan verbonden. Dit was dus niet het geval. Ik heb nog zo'n extra slangetje gevonden, maar hoe moet ik dit hieraan bevestigen?

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #33 Gepost op: di, 10 jul 2012, 14:14:11 »
Het verwaarloosde polo-motorke:

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #34 Gepost op: di, 10 jul 2012, 15:15:59 »
Laatste foto van eerte post zou het probleem zijn want je heb nu een major vasle lucht probleem  -thumbsup-
sowieso liggen alle vacuum slangen los als ik dit zo zie  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #35 Gepost op: di, 10 jul 2012, 15:55:52 »
1. defroster niet aangesloten: in principe alleen van belang bij koudere temperaturen
2. remvloeistofnivo-sensor afwezig
3. aansluiting tbv rembekrachtiger: als ie open is, trek je daar nu valse lucht
4. slang van vacuumvervroeger ligt los op luchtfilterhuis: aansluiten op carb, want die trekt nu ook valse lucht.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #36 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:23:54 »
punt 1,2 en 3 zijn het probleem niet.

punt drie niet omdat er geen rembekrachtiger aanwezig is.
Dan is het inlaatspruitstuk bij dit model met een popniet dichtgemaakt.
low-tech maar werkt wel.

punt vier is zeker een probleem en moet terug op de carb geschoven worden.

punt vijf: houd van extra's:
er loopt ook een vacuumslang naar de afsluitklep op de luchtfilterbak. (linksboven laatste foto)
deze lijkt zo op het oog ook niet goed aangesloten / los te liggen.

das dus valselucht punt 2.

ergo: alle slangetjes weer op zijn plek en hij loopt vast een stuk beter  :)


als je niet weet waar ze precies moeten komen op de carb:

even het luchtfilterhuis er af schroeven.
(deksel er af, dan zie je de moertjes zitten, eventueel icm een veer onder het luchtfilterhuis)
Dan zie je de aansluitingen netjes zitten.
Slangetje(s) er weer op en alles terugschroeven.

in 5 minuutjes moeten het incl demontage en montage te doen zijn  -thumbsup-

« Laatst bewerkt op: di, 10 jul 2012, 16:27:46 door RoelG »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #37 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:35:05 »
Oké, dankjewel voor deze info  -thumbsup- Dus ik zat (als leek) toch al aardig in de buurt van dit euvel.
Hoe los ik dit nu verder op? Hoe sluit ik op foto 3 de vacuum-unit hierop weer aan? Is hier iets afgebroken of heb ik een tussenstukje nodig. De zwarte leiding heeft wel een overkappend rubber, maar past uiteraard niet over het hele ijzeren stukje? ??

(Remvloeistof-reservoir heb ik nog dubbel, dus dat kan ik dan wel veranderen, maar dus niet nodig volgens RoelG. Trouwens, bij een polo 1 -niet 1f denk ik- zit er bovenaan het dekseltje een aansluiting met connectoren, maar dat is een heel ander model gewoon dan?)

Ik probeer het wel vanavond.
Bedankt voor de uitleg, helaas ken ik niet alle termen en benamingen  -dots- sorry. Ik doe wel mn best alles uit te zoeken, googlen enz.  -naughty-
« Laatst bewerkt op: di, 10 jul 2012, 16:37:21 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #38 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:39:23 »
Ben zelfs nog in de bib langsgeweest om daar eens te neuzen in enkele boeken, zien of die soelaas brengen    withstupid
Je moet niet vragen ...  -imstupid-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #39 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:44:02 »
met foto drie is niets mis.

slangetje wat op het luchtfilterhuis hoort op de carburateur niet over dat dikke ding op je inlaatspruitstuk

plaatje bij het praatje

het slangetje wat van rechtsonder komt en tegen de bout ligt die omhoog steeks is die nu op je luchtfilter ligt.
deze moet dus in de rechterachterhoek van he carb worden geschoven
(het slangetje dus met de verdikking aan het eind)
« Laatst bewerkt op: di, 10 jul 2012, 16:47:25 door RoelG »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #40 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:47:30 »
We proberen het straks.  -klus-
Van harte bedankt  -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #41 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:49:17 »
en kijk dan ook even of deze goed aangesloten is!


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #42 Gepost op: di, 10 jul 2012, 16:51:59 »
ps. als je em toch los hebt

zuig eens aan dat slangetje wat nu los op je luchtfilterhuis ligt.

Als je heeel kort kunt zuigen en daarna niet meer (dus vacuum) netjes weer aansluiten op je carb.
Als je kunt blijven zuigen: dan is je onsteking lek (die padestoel op je onsteking aan het eind van dat slangetje)
Dan moet je die vervangen. Maar je motortje zou dan ook beter stationair moeten gaan lopen als je even een schroevendraaier of zo in het slangetje duwt in plaats van die paddestoel.

Waarom ik het zeg: zal vast een reden voor zijn waarom de monteur deze slangetjes los heeft losgetrokken  -dunno- en die dingen willen nog wel eens lek gaan na 30 jaar  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #43 Gepost op: di, 10 jul 2012, 21:30:18 »
Update. Laatste berichje van Roel had ik nog niet gelezen, maar ben dus aan de slag gegaan. Inderdaad, de slangetjes zaten los. Echter ... de dikkere rubberen slang die vanonder het luchtfilterhuis komt naar beneden was flink ingescheurd en verduurd. Heb deze gelijk maar vervangen door een andere (ook oude) slang. Deze was wel enkele mm smaller, maar past wel.
De rubberen rekjes aan de uiteinden van de dunne slangetjes zijn ook flink verduurd en heb ik zo goed mogelijk proberen vervangen met wat ik nog had. 1tje kwam wel steeds los thv carb.
Na alles overlopen te hebben en nagekeken ... lukte het om de auto terug te starten. Na een minuutje brommend en trillend draaien, hoorde ik de motor stationair overgaan naar een meer regelmatig draaien  ... tot hij plots weer uitviel. Eerst dacht ik nog dat er weer zo'n slangetje was losgekomen, en dat was, maar ook na herbevestiging, lukte het niet meer, zelfs nu niet meer om de auto te doen aanslaan.
Ik denk niet dat de motor al "verzopen" is, maar aanslaan doet hij nu niet meer. Geluk was dus van korte duur. Was eerst nog zo content dat ik het euvel had kunnen aanpakken. Voor de batterij van de auto nu leeg loopt door de veelvuldige startpogingen, wil ik toch terug graag een lopende motor.
Heb nogmaals alles overlopen, zowel die slangetjes, alsook die van benzine-toevoer. Misschien moeten alle slangetjes e.d. van rubber en plastic wel vervangen worden want alles in verduurde of vuile staat.
Ook de verdelerkap en slangen zit allemaal op z'n plaats. Dus moet het toch wel daar zitten waar we nu geprobeerd hebben ??

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #44 Gepost op: di, 10 jul 2012, 22:35:55 »
doe je wel chocken dan?