Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156105 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #180 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 08:02:56 »
Bedankt voor deze tip. Is niet onbelangrijk inderdaad!! Gelukkig had ik dit al voorzien  -thumbsup-  
Veiligheidsbril, lange mouwen, werkhandschoenen, stofmasker. En een brandblusser staat ook steeds in een hoekje van de garage. Tis maar zo'n klein ding van in een auto, je weet maar nooit bij het klussen hé. Alleen nog eens onthouden mijn gsm (mobieltje) in de buurt te houden in case of emergency.

« Laatst bewerkt op: zo, 06 jan 2013, 11:06:25 door PoloSimba »

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #181 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 14:28:31 »
Bedankt voor deze tip. Is niet onbelangrijk inderdaad!! Gelukkig had ik dit al voorzien  -thumbsup- 
Veiligheidsbril, lange mouwen, werkhandschoenen, stofmasker. En een brandblusser staat ook steeds in een hoekje van de garage. Tis maar zo'n klein ding van in een auto, je weet maar nooit bij het klussen hé. Alleen nog eens onthouden mijn gsm (mobieltje) in de buurt te houden in case of emergency.

En de fotocamera -thumbsup-

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #182 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:19:17 »
 -youwish-

Vandaag de bodem van de kofferruimte (dus binnenkant)  en onder de zitbank eerst in de primer gezet, dan in 11/2 laag zwarte (auto)lak gespoten. Na gisteren en vanmorgen te schuren ed. van roestplekken of oneffenheden. Wel grof afgewerkt schuurwerk, maar uiteindelijk best tevreden. Het is de eerste keer dat ik dit doe.

Kofferrandje rechtgeklopt met hamer + houten blokje. En bijgespoten/behandeld.

Nog een gaatje tegengekomen bij het schuren in de sluiting/stijl van achterklep, niet achterklep zelf. De vorige eigenaar had een lek willen oplossen door die aflopen langs beide kanten dicht te smeren met siliconen. Klopt het dat er slechts aan de rechtse kant een gaatje is, ter afvoering van water? (misschien morgen best plaatjes bij het praatje?!!). Links niet te zien?
Eerst open/schoon geschuurd, met 'epoxy' bijgewerkt/toegemaakt. Ook eerste keer. ('voor alles een 1ste keer' zeg maar) Dan bijgeschuurd. Moet nog verder worden afgewerkt.

Het gat in het achterscherm moet ik met de slijptol nog verder openmaken/schoonmaken. Daarvoor wacht ik Kurt's bezoek af.

Ik heb enkele van die schijfjes in de bodem van de koffer ook verwijderd omdat ze eronder wat roestig waren. Die moeten na zwart gespoten worden ook terug 'gekit' worden op hun plaats. Holle ruimte eerst nog in te spuiten met hollow wax.

UIteindelijk wil ik nog uit een groot stevig vloertapijt (van een andere auto) maken voor de kofferruimte. Was dit oorspronkelijk eigenlijk aanwezig zo'n vloertapijt bovenop het resrevewiel/kofferbodem?

Verder nog 2 kleine plekjes vooraan wat roest weggeschuurd. Krijg de smaak te pakken. Toch eindelijk vooruitgang. Foto's volgen morgen  :) Na eerst nog wat afwerken.
De regattablauwe lak is besteld bij Auto 5. Dit was kleurcode '53770 met 2c.'  Wat wil die 'met. 2c' bedoelen?  Metallic(a)   :) en die 2c dan?

« Laatst bewerkt op: zo, 06 jan 2013, 23:25:19 door PoloSimba »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #183 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:36:57 »
2 componenten, lijkt me. Metallic is sowieso niet mogelijk in 1 component, volgens mij... -dunno-

Tapijt in de kofferbak was er zeker (mogelijk niet bij de meest basic uitvoering, of simpelweg in rubber). Op Ebay komt nog regelmatig nieuw kofferbaktapijt voorbij.

Oh, en...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #184 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:37:18 »
Kijk dit kun je toch niet posten zonder er wat plaatjes bij te plakken  -gert-   :)

Voor zover ik je begrijp is het gaat je in de achterrand mij niet bekend. Zit er in mijn auto niet in. Maar die is wel van '76.
Het vloertapijt lag er in mijn auto ook in. Leek in ieder geval ori maar of dat nu standaard erin lag......zou zomaar een optie zijn in die tijd  :)
Wel jammer dat je de vloer nu zwart maakt. Heb je dat met een spuitbus gedaan of lak? Je kunt ook spuitbussen op kleur laten maken en dit afwerken met een spuitbusje blanke lak. Voor de binnenkant is dat prima. War grenst het zwarte dan aan de wielkuipen, dus alleen de vloer zwart? Zal wel omdat je daar dan een mat op legt en het niet meer ziet. Ik snap dan je keuze.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #185 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:40:25 »
2 componenten, lijkt me. Metallic is sowieso niet mogelijk in 1 component, volgens mij... -dunno-

Tapijt in de kofferbak was er zeker (mogelijk niet bij de meest basic uitvoering, of simpelweg in rubber). Op Ebay komt nog regelmatig nieuw kofferbaktapijt voorbij.

Oh, en...


metallic wordt enkel verdund.....met thinner of met water.
Ligt aan je systeem. Waterbase of conventioneel.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #186 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:56:26 »
Kijk dit kun je toch niet posten zonder er wat plaatjes bij te plakken  -gert-   :)

Voor zover ik je begrijp is het gaat je in de achterrand mij niet bekend. Zit er in mijn auto niet in. Maar die is wel van '76.
Het vloertapijt lag er in mijn auto ook in. Leek in ieder geval ori maar of dat nu standaard erin lag......zou zomaar een optie zijn in die tijd  :)
Wel jammer dat je de vloer nu zwart maakt. Heb je dat met een spuitbus gedaan of lak? Je kunt ook spuitbussen op kleur laten maken en dit afwerken met een spuitbusje blanke lak. Voor de binnenkant is dat prima. War grenst het zwarte dan aan de wielkuipen, dus alleen de vloer zwart? Zal wel omdat je daar dan een mat op legt en het niet meer ziet. Ik snap dan je keuze.
Wat je zegt  -thumbsup-

Ik weet het van de foto's, maar wou toch alvast verhaal maken  -nana- en feedback vragen. Morgen: foto's, beloofd  -fu-

Ja spuitbus zwart, van 9 euro, helemaal leeg. Goodkoper dan een busje regatta-lak. Die komt op 18,50 euro. Liever helemaal 1 kleur EN er komt een zwart interieur in hé  -cool- Van de polo Ls, remember? Zetels en panelen, en de achterkant van de bank is ook zwart. In combo met het blauw best mooi dacht ik. MET inderdaad een mooi stevig vloerkleed, al dan niet nieuw of zelf gemaakt.
En ja, enkel de bodem, de 2 kamelenbulten van de achterpoten ga ik wel terug in het blauw spuiten. Die waren ook roestig en zijn nu bijgeschuurd. De achterwand en reservewielkuip is ook zwart. Je ziet het morgen wel  -naughty-
« Laatst bewerkt op: zo, 06 jan 2013, 23:58:27 door PoloSimba »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #187 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 23:57:31 »
2 componenten, lijkt me. Metallic is sowieso niet mogelijk in 1 component, volgens mij... -dunno-
Zou best kunnen inderdaad.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #188 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 01:13:19 »
 -kewl-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #189 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 01:39:04 »
-kewl-

duits kenteken en je bent kleurendoof!!!
Ah ik zie het is helemaal niet jou polo. Mooie kleur trouwens  -cool-
Wat betreft de knikkerbusjes, dat is wel duur!!. Zwart of matzwart krijg ik hier voor 5euro van een goed merk.

Ik zoek trouwens nog twee mooie voorstoeltjes in t zwart. Je hebt niets over?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #190 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 01:40:57 »
De metallic moet je wel afdekken met een blanke lak spuitbus of in de spuit mengen anders glimt ie niet!!
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #191 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 08:03:29 »
Zou best kunnen inderdaad.

De motip busjes zijn ook in metallic variant te krijgen, werkt prima. Is ook 1K lak.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #192 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 12:20:03 »
Wat betreft de knikkerbusjes, dat is wel duur!!. Zwart of matzwart krijg ik hier voor 5euro van een goed merk.
Ik zoek trouwens nog twee mooie voorstoeltjes in t zwart. Je hebt niets over?
Dan moet ik op zoek naar goedkopere bussen! En nee, heb geen zwarte stoelen oid over.

De metallic moet je wel afdekken met een blanke lak spuitbus of in de spuit mengen anders glimt ie niet!!
Dan heb je het toch over de regatta-lak hé?

De motip busjes zijn ook in metallic variant te krijgen, werkt prima. Is ook 1K lak.
http://www.polo86c.nl/info/kleurtabel86.shtml

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #193 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 12:30:08 »
Voor de 1ste keer dat ik dit doe, valt het resultaat wel mee, maar oefening baart kunst. Er moet nog een laagje lak overheen, in 2 richtingen spuitend. Afstand houden en hoe de bus te houden kan beter. Het schuren heb ik nog niet helemaal onder controle, met de korreldikte enzo. Afwerking kan dus beter in het vervolg.
De laatste laag ga ik in het daglicht (buiten) doen denk ik. Maar later, nadat ik het gaatje in achterscherm heb aangepakt. (1) Het oogt misschien nog niet zo mooi, maar komt goed  -thumbsup-

Het gaatje in de stijl heb ik gedicht, maar moet misschien beter overgedaan of beter bijgeschuurd. Ook 1ste keer dat ik zo'n product gebruik. Het gaatje, waarvan ik vermoedde dat het een voorgeboord afvoergaatje was, heb ik mee gedicht. (2)
Het randje terug 'recht'.

De polyesther fronten passen redelijk, maar niet sluitend. Hier op de foto ook niet alle moeren vast. Maar het oogt, onder het stof door, toch terug wat als een polo. (3)
« Laatst bewerkt op: ma, 07 jan 2013, 12:35:19 door PoloSimba »

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #194 Gepost op: ma, 07 jan 2013, 14:36:09 »
Goed bezig, Mark -thumbsup- Als je zo doorgaat haal je de meeting in april wel :)
Eindhovuh de gekste