Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 156118 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #435 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 14:03:24 »
Eerlijk gezegd zou ik deze "op 't gemakske" goed maken & dan maar een (goed(kop)e) 2e auto ernaast moeten hebben, toch..? Met de franse slag een auto restaureren lijkt me geen goed idee als je er nog lang plezier van wilt hebben -gert-
lees terug!
Hier hebben we het al eens overgehad. Ik deel je mening maar niet iedereen kan een complete rezto doen of heeft er demiddelen voor.


Mark!
Heb je iets van zekeringkast of stekker nodig.....ik heb hier nog vanalles liggen!
Contactspray ook :)


« Laatst bewerkt op: zo, 17 mrt 2013, 14:05:11 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #436 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 14:05:44 »
lees terug!
Hier hebben we het al eens overgehad. Ik deel je mening maar niet iedereen kan een complete rezto doen of heeft er demiddelen voor.
-dunno- :)
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #437 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 14:07:10 »
heb hier nog een complete kabelboom van een 1f in een tas zitten volgens mij  :)

maar zo groot kan dit probleem niet zijn. gewoon zoeken

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #438 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 14:09:03 »
heb hier nog een complete kabelboom van een 1f in een tas zitten volgens mij  :)

maar zo groot kan dit probleem niet zijn. gewoon zoeken

Jalijkt mij ook roel! Schoonmaken...sprayen.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #439 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 14:31:43 »
Ik weet niet of het mag en kan in belgie, maar ik heb hier nog wel een polo staan
die je kan gebruiken.
Kan straks toch zeker 3 weken geen auto rijden.
Heb nu 3 auto's op straat staan en de vrouw rijd er maar in 1.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #440 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 21:34:23 »
Merci voor de feedback, heren  -thumbsup-

Zekeringenkastje heb ik misschien nog liggen. Moet ik eens nakijken. Das nog een goed idee om die proberen te wisselen.
De contactspray heb ik inderdaad meteen in huis gehaald en geprobeerd ... maar zonder het verhoopte resultaat. Ook in de verlichtingsconsole had ik wat gesprayd.

En een volledige kabelboom heb ik ook nog op reserve, maar zover hoeft het hopelijk niet te komen.

Achteraf gezien had het inderdaad veel logischer geweest eerst de verlichting en alles op punt te stellen vooraleer ik het interieur erin plaatste, maar das nu gebeurd. Maar zoals het project liep, is het gelopen. Ik heb zelf een hele tijd liggen klooien en uitstellen w.b. de teermatten, en eens die erin lagen, ben ik beginnen opbouwen. Ik ging ervan uit dat de kabelboom gewoon nog goed was, en dat is hij ook, denk ik. Uiteraard was er achteraan wel een probleempje met de bekabeling. En wat aanpassing was nodig, nu de polo1-bumper, waarbij er maar 1 i.p.v. 2 kentekenlampjes zaten, maar dat maakt verder niet veel uit.
Punt is ook, dat ik me niet vergewist heb dat alles functioneerde. Bij de gesloopte polo 1f, werkte alles zoals hoorde, maar deze (Belgische) Polo, stond al lang stil en ja, heb ik gekocht zonder functionerende motor. Heb hem zelfs zonder accu gekocht, waardoor er niets was getest (zoals verlichting e.d.)
Verder ging ik er iets te gemakkelijk van uit, dat garageman, dat wel kon oplossen, maar ben er te licht over gegaan. Ook al is alles op zich simpel, zeker met die schema's, er kruipt gewoon veel tijd in. Bovendien is het afhankelijk zijn van mensen met kennis van zaken vaak gecombineerd met tijd + budget.

Wat betreft een andere auto aanschaffen, daar hebben Anja en ik het de laatste dagen over gehad. Ik heb echt wel een betrouwbare auto nodig, die door weer en wind kan en zover is de polo nog niet. Verwarming op zich is niet zo belangrijk, maar buizen zijn nog niet aangesloten, dus moet nog gebeuren, want een aangedampte voorruit wil ik graag kunnen ontdampen. De raamrubbers en andere dingen zijn nog niet helemaal op punt. Bvb ook het rechtse achterlicht moet ik de flexibele kit nog wat platter doen, daar heb ik nog wat speling.Eens de deurkaarten en plastic ertussen zitten is dat ook weer beter. Verder nog onderaan die cirkeltjes wat beter beschermen, toch die die ik heb open- en toegemaakt.
Allemaal kleine klusjes, maar snel snel werken is niet de beste manier. Nu ik een andere job ga doen en plots toch eigen vervoer nodig heb, moet ik me wel comfortabel kunnen verplaatsen en als ik me nu met deze polo zo zou moeten verplaatsen geeft dat geen comfortabel gevoel naar het behoud van de polo.

Naast de kopzorgen over de auto, spelen er nog wat dagelijkse zorgen mee en wat emotionele / praktische probleempjes die energie zuigen. Met een dipje tot gevolg en veel piekerwerk.
Maar uit alle negatieve dingen vloeit er iets positief. Vroeger of later. Panta rhei.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #441 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 21:59:35 »
Mark....ik heb de polo nu al meer dan 2jaar en zo lang ben ik er ook aan bezig.....het is goed om je project even een paar weekjes te laten staan. Moet niet ten kosten VAN gaan. Straks weer wat meer tijd, poen, motivatie en  weer verder.

Komt goed!
« Laatst bewerkt op: zo, 17 mrt 2013, 22:15:26 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #442 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:12:16 »
Ik heb net het zekeringkastje van de polo 1 bovengehaald, zekeringen eruit en flink ingespoten met contactspray. Ik wil morgen het zekeringkastje van de polo 1f losmaken en inspecteren. Veel kan er niet mis aan zijn, tenzij flinke corrosie of koperroest, toch  -dunno- Als dat het geval moest zijn, wil ik het vervangen door dat van de sloop-polo 1, wat er eigenlijk nog best goed uitziet, op een enkel plekje na. Misschien na wat schoonmaken dat dat groenig plekje koperroest ook weg is.
Dus als het daaraan zou kunnen liggen, heb ik dat morgen uitgesloten of bevestigd. Als het resultaat niets oplevert, denk ik inderdaad om het project even op pauze te zetten. Planning en plannen te herevalueren (en de ultimatum van 14 april te verlaten).

Opgeven wil ik niet, maar het gevoel dat ik nu heb, is ook niet aangenaam. Komt vast goed  :(

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #443 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:17:54 »
Tip: loop nog heel even naar de garage en spuit de schroeven waarmee de zekeringkast in de auto vastzit even in met WD40. Zagen er wel enigszins roestig uit, als de WD40 vannacht even in kan weken gaan ze morgen in ieder geval niet lastiger los... -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #444 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:19:18 »
Probleem kan toch niet groot zijn. Stroomaanvoe, zekeringen/contacten  of de kast is niet juist!

Heb jr geen bekende of familielid die even kan checken!!
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #445 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:23:11 »
Ik kan je niet helpen, maar wil wel ff kwijt dat ik veel respect heb voor je durf, aanpak en volharding.
Gaat uiteindelijk zeker goed komen  -thumbsup-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #446 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:28:12 »
Bedankt voor die tip Geert, goed dat je dat onthouden hebt  -thumbsup- Heb ik net gedaan.

Als dit niets wordt, gaat even het doek dicht en vraag ik raad aan een nonkel, die sleutelt aan Karmann Ghia en Volvo Amazone. En/of garageman, want er moet nog een stukje worden bijgelast aan de batterijhouder.

Bedankt voor alle steun. Doet me goed  -hug- Dit i.c.m. de tips geeft me weer wat hoop en goeie moed. Ben lichtjes enthousiast of het dan aan het zekeringkastje zelf gaat liggen. Gezonde zenuwkes  -naughty-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #447 Gepost op: zo, 17 mrt 2013, 22:32:49 »
Is heus op te lossen.....polo 1 is niet zo spannend. Al moet ik zeggen wat  betreft draden en zo....dat is niet mijn sterke punt.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #448 Gepost op: ma, 18 mrt 2013, 19:22:54 »
Vandaag de deurpanelen er terug in kunnen hangen. Met mooi resultaat.

Het zekeringkastje heb ik wel losgemaakt, maar voorlopig ben ik nog niet begonnen met alle kabels (multistekkers) eruit te pluggen. Ik vind het net iets te riskant, om in die moeilijk bereikbare plaats te gaan werken, zonder alles rustig en goed te doen. Voor je het weet, heb ik een probleem achter het dashboard of breken er clipjes af van die multistekkers. Ik wil dit liever met 2 doen (of als ik er echt terug meer zin in heb), dus wordt het even uitgesteld.

Wordt vervolgd ...

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #449 Gepost op: ma, 18 mrt 2013, 19:47:54 »
Denk die heeft t opgelost :)

Hey mis nog plaatjes van de paneeltjes.....

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.