Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 158598 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 930
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #720 Gepost op: za, 15 feb 2014, 07:36:12 »
alles ja behalve we hebben er daarna niets aan gedaan ... ze hebben enkel de ontsteking juist gezet ... ik heb alle goede stukken van mijn polo1 overgezet op de zijne maar tevergeefs... benzinne werd goed aangezogen had zelfs ook mijn nieuwe benzinnepomp bij hem geprobeerd.vlotterkamer komt vol benzinne ...starter zei ik dat ik niet zeker was dat hij goed was.... kabel zo goed mogelijk als kon aangesloten want het oogje om de rode draad aan de starter de bevestigen is eraf ... daarom dat ik zei dat dat eerst moet doen

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #721 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 11:46:15 »
Allee vooruit  :)  Nieuwe moed, nieuwe poging(en). Startmotor terug geplaatst; weet niet meer of het de "originele" is, of een vervangexemplaar. In ieder geval doet hij het wel, althans de startmotor toch. Motor slaagt verder niet aan. Tijd om alles nog eens te overlopen, checken, nagaan, ev. vervangen. Zullen we met de bougies, -kabels en verdelerkap maar beginnen? En kabeltjes van de startmotor.

Vast staat wel, dat wanneer we de polo terug in gang krijgen, ik mijn 2de motor (uit de gesloopte Polo 1), wil gaan opmaken, zodanig dat hij goed werkend kan geplaatst worden. Maar das voor later. Het enerveert me dat al die kabeltjes van die wakke, slechte verbinding/connectoren hebben. Dat moet beter. Daarom wil ik de 2de motor eerst extern opmaken vòòr we hem plaatsen. Kan gelijk de motorruimte  schoongemaakt worden.

Misschien wil ik toch nog wel proberen om Cuijk te gaan halen (zei ik vorig jaar ook al ...). Wie voelt zich dan geroepen om een handje te komen helpen, graag met beter materiaal als wat ik heb. Ook een multimeter, want de mijne heeft waterschade niet overleefd. Wie de oorzaak of oorzaken vindt, krijgt een beloning  -naughty-

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #722 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 11:49:36 »
En anders laat ik hem takelen (niet voor de eerstkomende tijd) naar de garage waar hij is gelast en andere werken gebeurd zijn. Maar die kosten en moeite wil ik liever besparen.
Waarschijnlijk takelauto nodig, want een gewone katrol op een aanhanger of trekkabel met auto gaat niet lukken o.w.v. te steile oprit.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #723 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 11:52:10 »
heb je alle kabels wel correct op de startmotor aangesloten?
kan me herinneren van mijn eerste polo waar ik de startmotor verving dat er iets met de kabeltjes was waardoor hij niet wilde starten.
hoe en wat weet ik niet meer maar misschien wel iets om naar te kijken  -thumbsup-

ook nog een check is om je massa van motorsteun naar carrosserie te checken of daar geen corrosie tussen zit.
uit ervaring weet ik dat hij dan ook niet wil starten  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #724 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 12:20:40 »
Kabels van de startmotor is zeker te vervangen; is echt prutswerk met losse kabeltjes enzo. Dat verbeteren moet zeker gebeuren!

Massa moet ik ook nog eens nazien, maar denk dat we dat al eens hebben nagekeken.

Goeie tips  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #725 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 14:32:22 »
Startmotor draait toch? Dan is de elektriek van de startmotor volgens mij wel OK. Maar ronddraaien alleen is niet genoeg. Grijpt hij ook aan op de starterkrans van de motor? Dus komt de bendix goed naar buiten? En vervolgens, als dat een feit is, wordt niet alleen de krukas, maar ook de nokkenas aangedreven? Te checken door te zien of er brandstof wordt opgepompt, want de mechanische brandstofpomp wordt aangedreven door de nokkenas. Als dat zo is wordt ook je rotor aangedreven, maar de vraag is of dat juist gebeurd, en of die de vonk goed kan overbrengen naar de bougies. Door één voor één de bougies tegen de kop aan te houden (massa maken) tijdens het starten, test je eigenlijk meteen bougies, maar ook kabels, verdeelkap (delco), en bobine.

Dan, als dit alles klopt, zou de motor moeten kunnen lopen. Wellicht niet optimaal, door foute finetuning, maar in ieder geval moet-ie toch hoesten alsof-ie wil starten of gewoon starten...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #726 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 14:40:36 »
Nog een goede om te checken of de bougie kabels goed op de rotorkap aangesloten zitten (volgorde).

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #727 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 15:26:09 »
Geert, dit alles vraagt toch een meer deskundig/ervaren iemand om het samen te doen. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het blijft toch een beetje chinees voor me  -oops-  (en een beetje gebrek aan kennis/durf)
Was al lang blij dat ik de starter er zonder veel problemen terug op heb kunnen monteren, en dat na enkele startpogingen de boel niet vastliep :D



Nog een goede om te checken of de bougie kabels goed op de rotorkap aangesloten zitten (volgorde).
Had ik al gecheckt. Via de zoekfunctie kwam ik op een vraag van mezelf terecht, met daarin het antwoord. Nu stel ik me wel de vraag: als er toen iets afgebroken leek te zijn, maar nadien werkte het weer terug, zonder te vervangen ... nee, kan niet aan liggen, we hebben dat toch gechekt?!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #728 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 21:58:48 »
Mark ook jij kunt met hulp van hier dit probleem verhelpen.
Wat geert zegt.....beweegt bij het starten je rotor in de verdeler? Dan draait je starger je motor rond.

Ik heb helaas geen tjd om.af te komen. Te druk met mn racedag deadline (4autos)

Wil je wel graag hier helpen. Kan kurt niet nog helpen....misschien om hier te vertalen?als jenonderdelen zoekt kan ik je wel toezenden....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #729 Gepost op: wo, 26 feb 2014, 23:37:10 »
Merci voor mannen voor de hulp en tips.

Ramon, ook bedankt voor het aanbod van onderdelen. Normaal gezien zou hij zo moeten kunnen werken, zonder andere onderdelen, maar als het toch zo moest zijn, en ik niet direct iets uit de buurt vind, dan verneem je het zeker wel  -thumbsup-   -hug-

Ik heb Marc, iemand met verstand van zaken gecontacteerd, die wil komen kijken naar de polo. Hij heeft eerder ook al aan de motor gewerkt. Hopelijk brengt hij meer klaarheid en/of oplossing.
Kurt heb ik nog niet gecontacteerd, al wil hij me zeker (!) komen helpen. Misschien samen met Marc. We zien wel.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #730 Gepost op: do, 27 feb 2014, 22:48:31 »
Super.....lees hier me -thumbsup-

het is een kleinigheidje ben ik zeker van.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #731 Gepost op: za, 01 mrt 2014, 22:21:30 »
Nog wat kunnen vinden.?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #732 Gepost op: ma, 26 okt 2015, 08:42:54 »
Veel kilometers heb ik nog niet kunnen rijden met deze verdomde polo 1f.   -boehoe-
Maar waar een wil is, is een weg.   -thumbsup-

Ooit komt er een dag waarop dit roestbakje met een massa massa-problemen terug de weg op kan.

Zo wordt die, na al die jaren sinds aankoop, nog een garagevondst  -gaap2-

Nu nog wat sleutelmomenten plannen in een drukke agenda en met een zoontje die nu vooral energie opslorpt ipv geeft.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #733 Gepost op: ma, 26 okt 2015, 09:30:37 »
 :) -thumbsup-

Dat is goesting!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx - xx - xx ] Polo LX 1981
« Reactie #734 Gepost op: ma, 26 okt 2015, 09:38:33 »
een zoontje die nu vooral energie opslorpt ipv geeft.

Dat is slechts de eerste 30 jaar...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!