Auteur Topic: Autolak voorbewerken voor spuiten  (gelezen 1544 keer)

Offline chrisnaberman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Christiaan Naberman
Autolak voorbewerken voor spuiten
« Gepost op: di, 26 jun 2012, 12:12:41 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

We zijn toe aan het voorbewerken van onze polo om hem klaar te maken voor het spuiten. Om een goed resultaat te krijgen wil ik graag advies hoe we moeten handelen om het beste resultaat boven te halen.

Schuren
Moet er in stappen (van grof naar fijn) opgeschuurd worden?? en welke korrels moet ik hiervoor gebruiken? (wil graag droog schuren!).
Tot hoever moet er geschuurd worden? is het opschuren van de basislak (ruw maken) voldoende of moet er opgeschuurd worden tot de huidige primer?

Hierbij een foto van de huidige status:


Groetjes christiaan

Offline keune_

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
Re: Autolak voorbewerken voor spuiten
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 jul 2012, 14:29:36 »
bij mijn ervaring : 1) blutsen opvullen met plamuursel + goed vlakschuren tot 120  (niet zo makelijk als je het niet gewend bent -dunno-)
                        2) eerst beginne 80 of 120 dan 220 en dan als laatste 500 (ook over het plamuursel) -thumbsup-
                        3) goed ontvetten! (zeer belangrijk) maar da wete ze wel in elke spuiterij (hoop ik :) )

voor het beste resultaat zou ik bij een bekende carrossier gaan in de buurt die weet ook altijd wel raad  ;)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Autolak voorbewerken voor spuiten
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 jul 2012, 19:00:27 »
Heb niet zo veel tijd om een heel verhaal uit te werken. Zal het wel een keer doen.

Je kan me best bellen voor advies. Ook materialen koop ik goedkoop in mocht het nodig zijn.

Nu alleen erg druk maar ik kan wel eens een mooi verhaal opstellen voor dit soort werkzaamheden. Ik doe het vaker, uitleg geven aan mensen alleen rij ik dan bij de mensen langs of via telefoon.

06 24 71 94 72.

Gr Arno


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Autolak voorbewerken voor spuiten
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 jul 2012, 19:12:47 »
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Autolak voorbewerken voor spuiten
« Reactie #4 Gepost op: do, 12 jul 2012, 20:16:07 »
Arno,

hier is al meer over geschreven. Volgens mij vanaf het blank maken tot aan het nieuwe laklaagje.
Maar plamuur schuur je in ieder geval al niet met 500.

In t kort. Deueken aantekenen. Daar blank uitschuren met p80 -p120 en als laatste stap 220. Dan vullen met plamuur. Schuren met p80 tot korrel p320 met tussenstappen niet groter dan 100. als het mooi strak is plekken groter dan de plamuurplek in primer spuiten, liefst hele delen zodat je achteraf geen prblemen krijgt met dekken/ brandranden enz.

Grondlak blokken op plamuurplekken. blokken met p320 en dan naschuren met 360/400 en dan p500. Hier mag dan het lakwerk over. Als de aut geen deuken plekjes heeft dan gewoon met p500 schuren en randjes met scotschbrite 3m groen.


Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.