Auteur Topic: Zekering?  (gelezen 790 keer)

Offline 1990polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Zekering?
« Gepost op: do, 18 sep 2003, 11:46:51 »
Ik heb vreemde storingen gehad, maar hier kan ik echt niet bij.

Een paar dagen geleden (warme dag) rijd ik 's middags weg met mijn 13 jaar oude Polo. 's Ochtends deed alles het prima, maar onderweg kom ik tot de ontdekking dat een paar zaken niet werken:

- knipperlichten
- benzinemeter
- temperatuurmeter

Zo te zien een zekering die het niet meer doet. Na een rit van een half uur kom ik thuis, zet de motor uit, en start opnieuw.

Alles werkt weer...

De (warme) dag erna hetzelfde: 's ochtends niks aan de hand, 's middags werken bovengenoemde zaken niet meer. Bij een tankstation de zekeringen gecontroleerd, lijken in orde. Ik start de motor... alles werkt weer...

Dag 3 (warme dag): 's ochtends werkt alles prima. 's Middags... nee hoor. Ik rij door de stad naar huis. Na een tijdje zo'n 80 gereden te hebben zie ik de meters oplopen... knipperlichten doen het ook. Schiet mij maar lek...

Vijf minuten later zijn ze weer dood. Weer vijf minuten later ben ik thuis, zet de motor uit, en start opnieuw... alles werkt weer.

Goed. Ik heb nu twee zekeringen met elkaar verwisseld (heb momenteel geen reserve), kijken wat het vanmiddag gaat doen. Het lijkt wel of de warmte er iets mee te maken heeft.

Maar zijn er ondertussen mensen die een oplossing hebben?
Wat kan dit zijn?

Offline 1990polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Zekering?
« Reactie #1 Gepost op: do, 18 sep 2003, 17:07:03 »
UPDATE:

Vandaag weer geprobeerd. 's Ochtends alles goed. Om 12 uur auto gestart. Niks aan de hand! Om 16 uur... nee hoor.

Trouwens doet alleen mijn knipperlicht-lampje op het dashboard het niet. De knipperlichten zelf doen het wel, heb ik gemerkt.

Los contactje? Maar is dat alleen maar 's middags los?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Zekering?
« Reactie #2 Gepost op: do, 18 sep 2003, 18:34:50 »
controleer het instrumenten paneel.
mischien los contactje of stekker zit een beetje los.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Zekering?
« Reactie #3 Gepost op: do, 18 sep 2003, 21:08:50 »
Zou eventueel kunnen..
Controleer of alle zekeringen+aansluitingen niet gecorodeerd zijn.
Kan ook de grote stekker onder het dashboard zijn, tussen zekeringerkastje en de kabelboom binnen, had daar ook eens last van.
Lastige is dat het probleem ook ineens uit zichzelf weer opgelost lijkt te zijn, maar dan even later weer optreedt.