Auteur Topic: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo  (gelezen 11668 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40
« Reactie #30 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 16:14:41 »
 -naughty-

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40
« Reactie #31 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 18:04:36 »
Bi-turbo -naughty-

 -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40
« Reactie #32 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 18:32:57 »
 -wanker- -klus-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40
« Reactie #33 Gepost op: di, 26 mrt 2013, 18:45:30 »
dat word leuk speelgoed  -thumbsup-

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40
« Reactie #34 Gepost op: di, 02 apr 2013, 17:35:54 »
Vandaag maar weer eens bezig geweest met de polo..

Wastegate netjes afgesteld op 0.6 bar en wat gaan meten betreft het uitlaatsysteem.
Word nog een heel gepruts met die lompe downpipeaansluiting van dit ding gok ik..

3,5'' oftewel praktisch een koker van 10cm doorsnee van de turbo naar de kat/katvervanger  -gert-
Gaat em niet worden betreft de ruimte denk ik dus moet ik maar een verloop lassen van 3.5'' naar 2.5'' of 2'' en hopen dat de downpipe niet te heet gaat worden enzo..

We shall see  :)


Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #35 Gepost op: di, 02 apr 2013, 17:40:17 »
volgens mij heb je de verkeerde turbo genomen, je hebt die van een passat of a4 nodig en dit lijkt me een turbo van een golf of a3 -dunno-
word heel lastig deze netjes passend te krijgen denk ik

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #36 Gepost op: di, 02 apr 2013, 18:51:57 »
Klopt dit is niet de turbo die ze vaak gebruiken op die Rothe manifolds. Die zitten 90 of 180 graden gedraait en kunnen ondersteboven nét tussen het blok en het front
In grote lijnen lijkt deze turbo er wel op maar deze kwam zo op (relatief goedkoop) m'n pad en er komt toch nog een keer een Garrett of IHI op gezien ik KKK best wel meuk vind.

Ik zie niet in waarom ik geld uit zou geven aan een spruitstuk terwijl ik zelf iets kan bouwen wat meer in de goeie richting ligt.
Even snel een fototje gezocht van Yoof's g40 van ClubG40, en als je de spruitstukjes vergelijkt snap je waarschijnlijk wel dat zo'n rothe spruitstuk verre van ideaal is, maar wel minder ruimte inneemt.

« Laatst bewerkt op: di, 02 apr 2013, 18:54:29 door Hofstay »

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #37 Gepost op: di, 02 apr 2013, 20:19:18 »
met de k03 en het rothe spruitstuk worden toch bijzonder mooie resultaten gehaald op de polo's
en een spruitstuk maken is nog best een klusje om het echt degelijk en goed te maken.
iig echt heel veel werk, kun je dan niet beter een spruitstuk maken voor een garret dan hoef je het niet 2x te doen  -dunno-
wat heb je voor plannen met het blok verder?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #38 Gepost op: di, 02 apr 2013, 20:50:28 »
Zeker, zijn zat Polo's die écht hard lopen met een Rothe manifold maar er is zeker nog ruimte voor verbeteringen  -klus-

Zelfde als de inlaat van een g40.. doet z'n werk wel maar kán een heel stuk beter.
MIsschien heb je wel eens gehoord van het dual chamber plenum systeem? Audi heeft het onder andere toegepast op de S1 Rallywagens.
Ik ben namelijk van plan om dit systeem ook toe te passen op het nieuwe blok voor mijn Polo,

Voorbeeldje;


Ben vooral van plan om veel onderdelen zelf te gaan fabriceren of te laten doen bij een autosport bedrijf waar een maat van mij werkt.
Natuurlijk kun je ook een dikke jabbasport lader bestellen, en zo'n complete ''stage 3'' kit of weet ik het veel hoe ze het noemen met aquamist en dat soort grappen om je g40 tegen de 190pk te laten kopen.
Maar dat laat mijn hart niet echt sneller kloppen om zomaar te zeggen  :)
Het is veel uitdagender om iets speciaals te bouwen waarop ik mijn eigen visie en ideeën in kwijt kan -thumbsup-

Exacte setup heb ik nog niet echt voor ogen, ik zie wel wat voor onderdelen er op m'n pad komen in de toekomst.  :)


Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #39 Gepost op: di, 02 apr 2013, 20:55:34 »
mooi project hoor, polo van yoof is ook niet verkeerd.
wat zijn de plannen voor de auto, sprint of circuit rijden ofzo?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #40 Gepost op: di, 02 apr 2013, 21:07:29 »
Thanks  -thumbsup- En nee, zeker niet, Yoof's polo is een enorme inspiratiebron  :)

Vooral voor op straat en meetings denk ik, maar misschien ook nog wel een paar keer een rondje Nurburgring doen of een keertje naar de Street Legal Nights op de dragstrip @Drachten  -naughty-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #41 Gepost op: di, 02 apr 2013, 21:15:04 »
ga het op de voet volgen  -thumbsup-

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #42 Gepost op: di, 02 apr 2013, 21:25:40 »
http://www.zk-rudi-berlin.de/  kun je veel informatie en inspiratie bij opdoen....

zo,n dual plenium is leuk en heel duur maar voor grote cilinderinhoud, bij zo,n polootje met 1300 of 1400cc volstaat een goedbewerkte voldoende..
Maar goed als je zo,n inlaat voor een mooie prijs kan laten maken zou ik het ook doen  -klus-

Het is ontzettend belangrijk de Juiste flow+compressieverhouding te creéren voor je doeleinde...

Zeer zeker een interesant projekt om te blijven volgen dit.  -thumbsup-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #43 Gepost op: di, 02 apr 2013, 21:44:14 »
das een interessante site

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ FN-ND-28 ] 2F Steilheck G40-Turbo
« Reactie #44 Gepost op: di, 02 apr 2013, 21:52:45 »
Boh wat gaat die kerel netjes te werk met flowen zeg!
Interessante site idd en mooi om te zien, bedankt voor de link  -thumbsup-

En idd, ben me er bewust van dat je als je A en B zegt ook C moet zeggen, maar dat komt met de tijd wel.
Is namelijk niet zo dat de auto binnen nu en morgen af moet om zo maar te zeggen  :)