Auteur Topic: Wie is Alex?  (gelezen 3169 keer)

Offline Alex Meijer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Wie is Alex?
« Gepost op: ma, 05 nov 2012, 21:20:36 »
Dag mensen,
Even een voorstelronde, aangezien ik hier al een tijdje rondneus, op zoek naar informatie over Polo's.... Op mijn achttiende als een eerste auto een rode Polo 2 coupe. Daarna verschillende andere auto's gehad, maar na enkele jaren een witte Steilheck op gas. Deze auto heb ik best lang gehad, veel plezier van gehad. In 2010 heb ik dan een rode 2f gt coupe gehad. Dit was een 75 pk versie. Op de een of andere manier heb ik hier niet veel lol van gehad. De auto had schade gehad en trilde altijd tijdens het remmen. Uiteindelijk verkocht en de auto is uitgevoerd naar die Heimat....

Nu heb ik er dan toch weer een gekocht: een Gambiarode polo2 coupe uit 1986. Met 108 dkm. Geen roest, wel wat deukjes en een verlagingssetje van 40-40 mm. Leuke auto, nog geen tijd gehad om foto's te maken.... Dit heeft een reden, van de vier weken dat ik hem nu in bezit hebben, heeft hij al twee weken bij de garage gestaan.... Ik heb de auto namelijk een beurtje gegeven, maar kon in de boekjes niet terugvinden dat de distributieriem vervangen zou zijn. Uit voorzorg de auto weggebracht naar de garage, want dat kan/durf ik niet zelf te doen. Na een dag kon ik de polo ophalen en hij reed gewoon goed. 's avonds naar mijn werk meegenomen en toen ik hem wilde starten, hoorde ik een paar harde klappen onder de motorkap vandaan komen. Dat was dus mis.... Distributieriem versprongen en afgesleept naar de garage.... Resultaat 6 kleppen krom en 2 dubieus... Gelukkig heeft de garage dit keurig laten maken, kop gevlakt, zittingen geslepen en 8 nieuwe kleppen. Ik heb hem nu weer een week en de auto rijdt weer goed.

Na deze valse start hoop ik nu veel lol te hebben van de Polo. Ik ben op zoek naar een set voorveren met een verlaging van 60mm. Dit staat mooier dan de verlaging van 40mm... Wanneer iemand iets heeft liggen, dan hoor ik het graag! Verdere plannen heb ik eigenlijk niet. Zo origineel mogelijk houden, met een mooie verlaging en verbreed staal.

Nogmaals: foto's zal ik snel maken en plaatsen.....

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Alex?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 21:35:41 »
Welkom, veel plezier met de polo.

Ik heb eventueel een TA technics set te koop 80/60 wat meer op een 60/40 set lijkt. Goed stug. Voor 100 euro incl veerpoten. 75 zonder.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Alex?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 21:49:32 »
 -welkom-

Heb je wel ingekorte dempers om die -60mm veren te monteren? Anders kun je beter de set van Jorp overnemen. De veren komen op originele dempers namelijk los te liggen. -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Alex Meijer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Re: Wie is Alex?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 21:56:17 »
Er zit een vrijwel nieuw setje 40-40 onder, volgens mij van ta-technix, compleet met schokdempers. Het probleem is dat ik van de verlaging voor bijna niets zie, achter hangt hij echt in de kont. Nu heb ik de veren achter zo hoog mogelijk gezet, zodat de auto in ieder geval recht ligt. Dit in afwachting van kortere veren aan de voorzijde.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Alex?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 05 nov 2012, 22:08:02 »
Zijn het ingekorte dempers?
Waarschijnlijk gebruiken ze de achterste dempers ook voor een 80-60 setje dan kun je met "noten" verstelling de veer laten zakken. Hierdoor ligt je auto achter in verhouding veel meer in de kont dan normaal. Kortere veren is idd wel een must als je laag wil gaan. Hangt nog steeds af aan je dempers...
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is Alex?
« Reactie #5 Gepost op: di, 06 nov 2012, 00:46:22 »
 -welkom-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Wie is Alex?
« Reactie #6 Gepost op: di, 06 nov 2012, 01:18:11 »
 -welkom- en idd wat  -foto- -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is Alex?
« Reactie #7 Gepost op: di, 06 nov 2012, 01:28:23 »
 -welkom-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Alex?
« Reactie #8 Gepost op: di, 06 nov 2012, 06:25:14 »
 -welkom-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is Alex?
« Reactie #9 Gepost op: di, 06 nov 2012, 12:05:18 »
 -welkom-

Offline Alex Meijer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Re: Wie is Alex?
« Reactie #10 Gepost op: wo, 07 nov 2012, 20:57:54 »
Jorp, ik heb je een pb gestuurd! Interesse in het verlagingssetje!

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: Wie is Alex?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 09 nov 2012, 01:26:45 »
 -welkom-

Offline Alex Meijer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Re: Wie is Alex?
« Reactie #12 Gepost op: za, 10 nov 2012, 17:46:16 »
Dit is hem! Grote beurt gehad, winterbanden gemonteerd en getjoend met een mooie sticker... De papa's en mama's zullen de sticker wel herkennen.... :) Cars!

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Wie is Alex?
« Reactie #13 Gepost op: za, 10 nov 2012, 17:54:01 »
Ziet er goed uit, mooie coupe -thumbsup-

Ps. Dubbele foto?

Offline Alex Meijer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
Re: Wie is Alex?
« Reactie #14 Gepost op: za, 10 nov 2012, 17:57:20 »
Aan de rechterzijkant, ter hoogte van de benzinetank een nare deuk... deze wordt er nog eens uitgehaald, ik stoor me er nu al aan. Verder geen roest en hij rijdt erg lekker... Het interieur is helemaal origineel en dat blijft ook lekker zo...
De auto zou nu vier centimeter aan de voorkant verlaagd zijn, ik zie het eigenlijk niet. De achterkant was toen ik hem kreeg wel laag. Hierdoor hing hij echt achterover. Dus heb ik daar de verstelbare ringen van het verlagingssetje op maximaal gezet. Dan staat de auto in ieder geval horizontaal, totdat er andere veren voor de voorzijde zijn. Als het goed is heb ik de verlagingsset van Jorp gekocht, dus als het setje er is, kan ik weer leuk sleutelen... -naughty-