Auteur Topic: 1OOWatt H4 lampen geplaatst, Polo heeft nu kuren. Slaat af na enkele minuten.  (gelezen 582 keer)

Offline polowfiel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
  • Jan Wicher
Onlangs een paar zwaardere koplampen geplaatst in de lamp-units.
1OO Watt H4, in een Polo Coupe van 1996.
Dat ging goed, maar op een gegeven moment begon de auto te stotteren en sloeg deze af.
Niet meer aan de praat gekregen.
De volgende dag weer proberen te starten, en dat ging goed.
Direct starten, lopen. Maar niet voor lang.
Na enkele minuten, sloeg de motor af en weer geen teken van leven.
Kan er iets doorgebrand zijn of sluiting veroorzaakt hebben?
Waar moet ik dat zoeken?
Ik heb een vraagbaak van de Polo, maar gegevens over relais staan er niet in.
De zekeringen zijn nog heel.
Hij start dus, maar begint na 5 minuten te stotteren en slaat af.
De lampen heb ik weer omgewisseld, en die doen het gewoon ook nog steeds.
Iemand een idee waar ik de oplossing moet zoeken of wat er kapot kan zijn gegaan?
Verlichting doet het verder goed, en alle knopjes schakelaars ook.

In een vorige auto heb ik deze 1OOWatt lampen probleemloos kunnen gebruiken.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: 1OOWatt H4 lampen geplaatst, Polo heeft nu kuren. Slaat af na enkele minuten.
« Reactie #1 Gepost op: di, 11 dec 2012, 17:04:49 »
Denk dat dat gewoon toeval is dat hij nu stottert.
Maar hij start wel gewoon op eigen kracht op die accu? Anders zou je nog kunnen denken aan dat je dynamo niet zo goed meer is en dat die 100 watt extra net teveel was ofzo.

Maar vertel er ook even bij wat voor motor enzo, want het is nu nogal moeilijk om je tips te geven.

Ik rij zelf trouwens met michiba gele lampen die ook 95/100w zijn geloof ik. En ik heb er eigenlijk geen problemen mee.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1OOWatt H4 lampen geplaatst, Polo heeft nu kuren. Slaat af na enkele minuten.
« Reactie #2 Gepost op: di, 11 dec 2012, 17:07:38 »
1oo wat?

Bij een polo ( en de meeste vw's uit die tijd ) loopt de stroom voor 't grootlicht door de hendels aan het stuur. Het dimlicht gaat nog net niet via de hendels, maar (mogelijk) wel via de schakelaar in het dashboard.  Volgens mij geen fancy relais die schakelen ofzo dus.

100 watt ( niet 1OO watt ??) is een beetje te veel misschien voor 't goede functioneren van de verlichting. Ben je al ergens gesmolten bedrading tegen gekomen?

Wat natuurlijk óók zou kunnen, is dat er een totaal niet gerelateerd probleem is ontstaan door iets compleet anders.
Klinkt als een hangende (automatische?) choke?  Wat voor motor gaat t om? als de motor wel gewoon goed loopt als deze koud is, dan zal het niet snel wat met je verlichting van doen hebben, maar eerder met de temperatuur (regeling).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rat_rod13

  • Non-Register lid
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Mark de Groot
Re: 1OOWatt H4 lampen geplaatst, Polo heeft nu kuren. Slaat af na enkele minuten.
« Reactie #3 Gepost op: di, 11 dec 2012, 20:58:25 »
Zal inderdaad eerder iets met temp. regeling zijn, kijk maar naar het weer de afgelopen dagen, kan ook een lekke vacuuümslang zijn, ik herken het probleem, bij mij was het een combinatie van lekke vacuuüm en defecte blauwe temp. sensor en met dit andere weer had de auto daar gelijk last van...maar goed weet niet welke motor jij hebt?