Auteur Topic: 2 verschillende probleempjes  (gelezen 657 keer)

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
2 verschillende probleempjes
« Gepost op: wo, 12 dec 2012, 20:58:36 »
Hey mensen, jullie hebben me goed geholpen met ruitenwissermechaniek. Heb nog 2 andere issues die voor jullie waarschijnlijk peanuts zijn.

Ik rijd een Polo 1.3 coupe injectie. Nu de winter komt merk ik dat de auto stationair "wat hakkelt". Motor loopt niet helemaal soepel. Klein dotje gas en het gepruttel verdwijnt. Lijkt er dus op dat hij laag stationair in de toeren zit. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Verder merk ik dat er in het dashboard console onderin, naast het gaspedaal het enooooorm warm wordt. Vermoed dat daar een kachelleiding los zit oid. Kan dat, of is er waarschijnlijk iets anders aan de hand?

Graag jullie mening, advies.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 2 verschillende probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: wo, 12 dec 2012, 21:12:50 »
Motorcode?
Helemaal onder in zit een uitmonding van de verwarming,dit is voor de voetruimte te verwarmen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
Re: 2 verschillende probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: do, 13 dec 2012, 09:56:07 »
Het betreft een NZ motortje.

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
Re: 2 verschillende probleempjes
« Reactie #3 Gepost op: vr, 14 dec 2012, 08:52:04 »
Iemand?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: 2 verschillende probleempjes
« Reactie #4 Gepost op: vr, 14 dec 2012, 09:09:38 »
Warme voetjes:
Vlak naast gaspedaal zit uitblaasopening voor de voetenruimte, aan de andere kan hetzelfde. Misschien staan kachelklep-keuze vast op de voetenruimte?

Stationair hakkelen:
of beurtje nodig, of valse lucht.
Wat betreft dat laatste: alles na de LMM t/m katalysator moet luchtdicht zijn. Valse lucht zal mengsel in de war schoppen (of lambdameting verstoren) en daardoor zal motor onregelmatig gaan lopen.
Veel voorkomend NZ-probleem is kapotte carterontluchting. Slangen lossen na jaren oliedamp deels op en er vallen gaten in.