Auteur Topic: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92  (gelezen 40821 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #30 Gepost op: ma, 17 dec 2012, 20:30:42 »
Komt goed, denk dat ik eerst maar eens begin met een compressietest. Eens kijken in wat voor toestand het blokje verkeerd na 250.000 km. -wanker-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #31 Gepost op: ma, 24 dec 2012, 17:36:13 »
Net even een snelle compressietest gedaan met een el-cheapo, slecht leesbare compressie tester die ik eigenlijk niet helemaal vertrouw.

Resultaat, alle cilinder komen net tegen de 10 bar uit. Geen één cilinder die er overheen gaat maar ook geen één die duidelijk achterblijft.

Op basis van Koen zijn verhaal:

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10280.msg306468.html#msg306468

Conclusie 1. Blokje heeft wat slijtage, maar tussen de cilinders onderling is nauwelijks verschil en dus zou dit blokje goed moeten kunnen lopen.   
Conclusie 2. Bosch W7DTC horen niet thuis in deze motor.
Conclusie 3. Hij heeft last van koelvloeistof lekkage bij het thermostaathuis
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #32 Gepost op: ma, 24 dec 2012, 17:53:04 »
gaat weer goed lopen dus Martin -klus- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #33 Gepost op: ma, 24 dec 2012, 18:34:18 »
Oooooooooow  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #34 Gepost op: ma, 24 dec 2012, 20:08:53 »
Zo uit het hoofd is nieuw 12 bar en slijtagegrens 8 bar, prima in orde dus  -thumbsup-
Thermostaathuis is bekende kwaal...

Vandaag de Genesis ook maar weer even aangeslingerd na een paar maanden stilstand  -sturen-

Offline dramenia

  • L86C-0210
  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Chris Cornelisse
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #35 Gepost op: do, 27 dec 2012, 07:50:14 »
Lekkage aan de thermostaathuis, waar zie je dat aan? Ligt er dan vocht op het motorblok?
een dag niet gelachen, is als een vis op het drogen?
Polo 2F fox coupe 1993, restauratie project

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #36 Gepost op: do, 27 dec 2012, 09:59:00 »
Koelvloeistof die kristalliseert langs het motorblok in de buurt van het thermostaathuis (of andere lekplek). Vaak in de kleur van de koelvloeistof maar dan tintje lichter met witte randjes.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #37 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 09:44:47 »
Even een kort vraagje, past iedere willekeurige hydro Klepdeksel pakkin ook op een G40?

Ik zie namelijk twee nummers in Etka -dunno-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #38 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 12:35:01 »
Denk dat er echt verschil in zit.
Ik probeerde laatst een 3f kleppendeksel pakking op een aav blok te doen en dat pastte niet.
Had op zich dezelfde vorm enzo, maar toch net wat anders.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #39 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 12:53:41 »
Bij de G40-uitvoering zitten er metalen strips in de lange zijden. Dus vormvaster.
Of gewone ook past weet ik niet.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #40 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 12:58:33 »
Kleppendekselpakking PY (G40) heeft een ander onderdeelnr idd:
geen idee wat 't verschil is, heb geen G40 ervaring.
*edit: Dennis postte terwijl ik nog aan 't tikken was

Ik probeerde laatst een 3f kleppendeksel pakking op een aav blok te doen en dat pastte niet.
Had op zich dezelfde vorm enzo, maar toch net wat anders.
Das dan weer raar, de rest van de 86c-hydrostoters hebben sowieso wel dezelfde pakking.
Per ongeluk verkeerdom gemonteerd? Lagerkapjes distributie- & ontstekingzijde verschillen namelijk.
En de pakking van bijv. een Polo 6N is volgens mij ook ietsje anders.
« Laatst bewerkt op: vr, 28 dec 2012, 13:00:13 door Sjon »

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #41 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 13:05:28 »
Das dan weer raar, de rest van de 86c-hydrostoters hebben sowieso wel dezelfde pakking.
Per ongeluk verkeerd om gemonteerd? Lagerkapjes distributie- & ontstekingzijde verschillen namelijk.
En de pakking van bijv. een Polo 6N is volgens mij ook ietsje anders.

Ja, ik snapte het ook niet, had hem goed zitten.  -dunno-
Twee manieren geprobeerd en het is duidelijk dat hij er maar op 1 manier op hoort
Heb de oude erop gedaan, die was nog geen half jaar oud ofzo, dus hij moet zijn werk maar doen  :)


Bij de G40-uitvoering zitten er metalen strips in de lange zijden. Dus vormvaster.
Of gewone ook past weet ik niet.

Ben ik wel benieuwd naar, dan is het misschien ook wel een optie om een g40 pakking op een gewoon blok te monteren i.v.m olie lekkage?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #42 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 17:12:23 »
Bij de G40-uitvoering zitten er metalen strips in de lange zijden. Dus vormvaster.
Of gewone ook past weet ik niet.

Op plaatje de klepdeksel pakking(en).

030103483B voor HZ, NZ en nog zowat
030103483C voor PY

Heb bij mijn (PY) motor na de revisie van vorig jaar licht oliezweten bij randen van klepdekselpakking.
Ben daar al mee teruggeweest bij Revisieman.
Die heeft klepdeksel losgehaald, deksel, pakking en randen schoongemaakt en een beetje speciale 'kit' op hoekjes gedaan.
Helaas heeft dat het 'zweten' niet verholpen.
Vraag me n.a.v. dit topic af of ie wel de juiste pakking heeft genomen (?)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #43 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 17:35:08 »
Waar zweet hij dan? Mogelijk de keer ring(en)  -dunno-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #44 Gepost op: zo, 30 dec 2012, 14:17:49 »
Bij de G40-uitvoering zitten er metalen strips in de lange zijden. Dus vormvaster.
Of gewone ook past weet ik niet.

Citaat van: Patrick B.
Also, der sichtbare unterschied ist das die G40 Dichtung Metallverstärkt ist.
Bei einem Bekannten hatten wir die normale Dichtung verbaut.
ging auch, nur drückt die sich etwas unter dem Deckel weg. Ich nehme an das das damit zusammenhängt das die Blechdeckel ja neben der Dichtung etwas heruntergezogen sind und die Dichtung an Ort und Stelle halten. Diese Führung fehlt ja beim G40.

Mfg Patrick

Citaat van: Mail Man G40
Die G40 Ventildeckeldichtung unterscheidet sich von der normalen Version nur durch den zusätzlichen Metallkern. Das macht die Dichtung teurer, aber auch pflegeleichter: sie drückt sich seitlich nicht mehr so leicht raus und kann -sofern sie unbeschädigt ist- problemlos mehrfach verwendet werden.

Zal eens kijken of op mijn reserve blokje wel de juiste pakking zit. -thumbsup-

Immi pakking --> Elring 915.440 / http://www.maxrpm.de/Dichtung-Zylinderkopfdeckel-fuer-Polo-G40-Elring-915440
« Laatst bewerkt op: zo, 30 dec 2012, 14:24:21 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..