Auteur Topic: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92  (gelezen 49866 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #90 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 23:25:10 »
Begint er op te lijken  -thumbsup-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #91 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 23:25:20 »
@Raymon, Naaa ze zijn het wel gewend dat ik zonder polo kom  :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #92 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 23:29:52 »
@Raymon, Naaa ze zijn het wel gewend dat ik zonder polo kom  :)

Jammer dat het niet meer lukt...gelukkig komen er nog veel meer meetings, haha.

Dennis heeft daarentegen deze keer wel sowieso 1 (of 2) type 86(c)'s bij de meeting (ipv de 6r) -nana-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #93 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 23:45:37 »
3!

Én de 6R  :)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #94 Gepost op: za, 19 jan 2013, 07:43:11 »
 -uitlachen-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #95 Gepost op: di, 22 jan 2013, 21:10:31 »
IMASAF Uitlaat is binnen, ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar de pasvorm.





« Laatst bewerkt op: di, 29 jan 2013, 22:20:19 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #96 Gepost op: di, 22 jan 2013, 21:14:40 »
RVS? Staal? Betaalbaar? Speciaal?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #97 Gepost op: di, 22 jan 2013, 21:19:19 »
RVS? Staal? Betaalbaar? Speciaal?

Staal! 207 Euro incl verzend! Enige imi uitlaat met eind pijpje in het midden! Volgens Duitse fora enige redelijke en standaard alternatief t.o.v. origineel!

 :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #98 Gepost op: wo, 23 jan 2013, 23:46:20 »
Wordt echt n mooie originele tuut tuut
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #99 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 20:12:24 »
Vanmiddag even het uitlaatsteuntje van de einddemper gefixt, deze was behoorlijk verprutst.  -gert-



De oude er maar afgeslepen



En van wat rondslingerend materiaal een nieuwe steun gemaakt



Haken van een oude eindemper afgeslepen



En het eindresultaat, die gaat voorlopig niet meer kapot. :)



En onder de auto gebakken



In de lak gezet en vol gespoten met wax.



Even laten drogen en dan kan morgen de uitlaat eronder.  -cool-
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jan 2013, 20:15:30 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #100 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 21:38:08 »
Ziet er goed uit  :).
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #101 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 22:00:24 »
Ziet er goed uit  :)
En stiekem een inspiratiebron voor mijn uitlaatophanging  -naughty-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #102 Gepost op: ma, 28 jan 2013, 23:24:58 »
Echte G40-kwaal.
Originele einddemper is al te zwaar voor de standaard beugel.
Dit ziet er een stuk degelijker uit  -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #103 Gepost op: di, 29 jan 2013, 17:27:29 »
Ik heb hem bijn de sedan ook al moeten laten lassen een paar jaar terug.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FV-GT-08 ] Polo 2F G40 Genesis '92
« Reactie #104 Gepost op: za, 02 feb 2013, 21:40:32 »
Even de updates bijwerken.

ATP Radiateur binnengekregen, ziet er netjes uit voor het geld. Gelijk even de kap van de ventilator zwart gespoten.



Thermostaathuis er weer opgezet incl nieuwe thermostaat en blauwe temp sensor.



En het frontje dichtgebouwd, toegevoegd uit eigen magazijn:
- Lek vrije intercooler
- Windgeleider intercooler
- Windgeleider radiateur
- Mistlampen
- Originele intercooler slangen
- Frisse koplampen

Oja ook een nog scheur in de radiateur balk dichtgelast en de bumperbalk opnieuw gespoten.



Bumper erop.



Ondertussen was de motorruimte ook al weer zo goed als gereed.



Vervolgens een beurtje aan de motor gedaan. Dwz, nieuwe olie (castrol Edge 10W60), OEM olie filter, nieuwe bougies (Bosch W5DPO), kabels, verdelerkap en rotor en luchtfilter. Toen kon de auto eindelijk gestart worden, sloeg gelijk aan. Yes! Maar liep wel erg beroerd. Shit. -boehoe- Dus timing gecheckt, stond goed. Beetje aan de ontsteking gedraaid maar dit gaf niet echt verbetering. Na wat zoeken en vergelijken met een andere ontsteking die ik nog had liggen bleek dat er een verkeerde ontsteking inzat.

Kijk en vergelijk, rechts zoals het hoort (G40) en links (AAV oid)



Omdat het AAV huis nog niet verzaagd was (wat was daar uberhaupt het idee achter -gert- ) Heb ik het triggerwiel overgezet in het AAV huis.





Zaakje dicht gebouwd, gestart en YES! Hij liep gelijk een stuk mooier rond. -thumbsup-

Helaas wel met een oliedruk probleem --> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,14081.0.html

Dus maar verder gegaan met het dichtbouwen van de ophanging. Bestaand uit een setje Bilstein dempers met Apex veren, verlaging word 40/40.











So far so good..

 
« Laatst bewerkt op: zo, 10 feb 2013, 14:15:10 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..