Auteur Topic: vw86c's voertuigverleden  (gelezen 1774 keer)

Offline VW86c

  • Non-Register lid
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
  • Jorn Feenstra
vw86c's voertuigverleden
« Gepost op: vr, 22 feb 2013, 15:29:38 »
Mijn eerste auto was een Polo Coupé 1.3 Prego uitvoering welke ik helemaal naar mijn smaak heb gemaakt:

Bij aankoop:



En na een jaartje:



Daarna heb ik een bonestock Miata aangeschaft (Amerikaanse MX5) en deze ook helemaal aangepakt. Echt ongelofelijk hoeveel ervoor te verkrijgen is !

Bij aankoop:



En na 2 jaar:









En het was ook een heerlijke auto voor vrij circuit rijden. Hier over de Nürburgring vorig jaar:



Toen kreeg ik een aanbod van iemand die een Miata zocht en zijn Lancer Evo III daarvoor wilde inruilen. Daar heb ik toen 2 minuten over nagedacht en een afspraak gemaakt, testgereden en toen de auto's omgeruild. Dit was echt een regelrecht kanon met 350 geteste PK's doormiddel van een HKS boostcontroller ingesteld op 1.2 Bar, 272 in en uitlaat nokkenassen, verstelbare nokkenastandwielen, volledig RVS turbo-back uitlaat en een coil on plug systeem. en een shortshifter maakte het geheel nog een stuk leuker ! Het was even wennen met het stuur aan de andere kant maar na 2 dagen wist ik niet beter. Het interieur was helemaal verwijderd op het dashboard en kuipjes na. Tevens was er een rolkooi ingebouwd voor extra veiligheid en stugheid.











Deze auto inmiddels weer weggedaan, was echt té duur om goed te onderhouden en hij zoop echt gigantisch veel. En het was totaal geen geschikte dagelijkse auto. Wat ik eigenlijk toch wel nodig heb. Dus toen verkocht en nu rijd ik in deze Swift:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suzuki/m645282443-suzuki-swift-1-3-5drs-1999-rood.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ondanks dat het een prima wagen is heb ik hem weer te koop staan. Omdat ik toch weer een auto wil rijden die iets uitstraalt. Ik ben momenteel druk op zoek naar een leuke kever van het laatste model (niet de new beetle uiteraard!) Ik heb er al een aantal bekeken en hoop binnenkort een net exemplaar te vinden ! Aan de andere kan zou ik ook graag weer een polo Coupé willen. Als dat hem word kan ik hier weer lekker op het forum rondhangen ! 





Offline KALESNOR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
Re: vw86c's voertuigverleden
« Reactie #1 Gepost op: za, 23 feb 2013, 08:23:20 »
Evo ziet er super strak uit!
Hopen dat het dan toch weer een polo wordt.  -thumbsup-