Auteur Topic: Wie is JBM?!  (gelezen 32829 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #105 Gepost op: di, 20 jan 2015, 20:59:19 »
Ik ben ook positief ervaringskundige van flushen, zij het dan vooral met Forté-middelen. Ik zou wel echt even je carterpan eraf halen, en dán pas de definitieve olie gebruiken.
Althans, 'mijn' methode: toevoeging bij oude olie. Aftappen. Goedkope olie erin voor xxx km, dan aftappen incl. carter en filter. Dan nieuwe (kwaliteitsolie).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #106 Gepost op: do, 22 jan 2015, 14:49:07 »
Dat is ook een goeie Geert  -thumbsup-  Carterpan zal ik onthouden voor de volgende keer.
Forté heb ik ook goede ervaringen mee, is alleen wat lastiger aan te komen soms.

Gistermiddag ben ik met een vriend in de Polo naar de Ardennen gereden, het blok loopt perfect. het rateltje waarvan ik vermoed dat het uit het onderblok kwam heeft hij nog steeds warm, maar het lijkt iets gedempter en minder aanwezig.. Agja, hij kan er wel oud mee worden hoop ik   :) Voorderest loopt het blok prima dus ga er ook niet teveel aan doen.

Tevens merk ik op de autobaan wel degelijk het verschil in aanpassingen: Deze standaard AAV rijdt onderin best fel maar op de autobaan schiet het een stuk minder vooruit tegenover mijn oude AAV blok :) Toch een teken dat ik goed op weg was.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #107 Gepost op: do, 26 mrt 2015, 17:36:44 »
Jezus wat zitten die draaiknoppen om de stoel te verstellen vast  :) Heb ze laatst verwisseld en de boel is weer verstelbaar..
Alweer heel wat veilige kilometers gereden in m´n ´nieuwe´ 2fje. Motorisch loopt ze nog steeds lekker pittig en ook nog eens zuinig, denk dat ik er motorisch maar niet al teveel meer aan ga doen (Het kriebelt wel om de oude uitlaatlijn te monteren moet ik toegeven).

Ik was die 13 inch wielrenwieltjes zat en de 14 inch Toyo banden van de oude waren nog in zeer goede staat.. Tijdje terug een setje Seat staal gekocht 14' met et 35 zodat ik de banden toch nog kon gebruiken. Velgjes even gelakt in velgenzilver  -thumbsup-
In combinatie met 5mm spoorverbreders ziet het er best fraai uit op een originele Polo:







Afgelopen zondag nog even lekker aan het poetsen geweest in het mooie weer -cool-

Voorderest ben ik eigenlijk niet veel meer van plan met de wagen, ik vind hem er zo prima uitzien en het rijdt ook een stuk comfortabeler met originele schokbrekers.
Voor het oog zou het mooi zijn om hem ietsje te verlagen, maar de schokdempers zijn nog in prima staat dus laat ik het zo. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met veren van Eibach in combinatie met originele schokdempers? Dat lijkt mij misschien nog wel iets om te overwegen in de toekomst.

Verder ben ik nog van plan om de wagen binnenkort te laten uitdeuken, hij heeft hier en daar wel wat plekken (zonder lakschade). Als dit niet te duur gaat worden zou ik dat nog wel willen overwegen. Er is ook een nieuwe tank in gekomen, de oude was gescheurd onderaan bij de vulhals.

Het blijft wel nog altijd een apart gevoel om met 'hetzelfde' uitzicht over de rode motorkap naar buiten te kijken tijdens het rijden.. Alsof er eigenlijk niets veranderd is tegenover eerst  :)

Weet nog niet zeker of ik dit jaar in Cuijk erbij kan zijn, maar het lijkt mij leuk om weer te komen!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #108 Gepost op: za, 28 mrt 2015, 04:13:52 »
Eibach is prima spul. Wel wat duur, maar wel goed! Als je niet teveel wil verlagen (tot ca. 4 cm), kan dit prima met de standaard schokdenpers

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #109 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 10:44:19 »
Polo staat te koop trouwens -naughty- Verkoop hem het liefste aan een liefhebber, heb een ruimere wagen gekocht.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #110 Gepost op: wo, 10 jun 2015, 10:52:57 »
Verkocht  -boehoe-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #111 Gepost op: ma, 24 apr 2017, 13:29:55 »
Goed nieuws! Ik vermoed dat ik langzaam maar zeker weer welkom ben op dit leuke forum  -naughty-
Ben tegenwoordig trotse eigenaar van een rode Polo G40. Een jongensdroom die uit is gekomen voor mij.
Binnenkort zal ik maar weer eens wat foto's toevoegen aan dit topic.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #112 Gepost op: ma, 24 apr 2017, 14:13:23 »
Iedereen met een Polo-hart is welkom hier (bezit ervan is niet persé noodzaak)
Ik vermoed de 95'er rode G40?

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #113 Gepost op: di, 25 apr 2017, 15:50:47 »
Nee Sjon, het is een andere! Heb hem al een poosje langer  -naughty-
Had het liefste een Genesis paarse maar aangezien m'n ex polo's ook rood waren vond ik rood ook niet slecht.
Het is in principe gewoon m'n ex 2f maar dan met een iets leuker blokje en dakraampje  :)

Bij deze dan:







Echt super blij met de G40. Er hoeft niet veel aan te gebeuren, alleen de ophanging en uitlaat opfrissen en nog wat kleine leuke klusjes. De wagen voldoet precies aan mijn verwachtingen.

Nadat ik mijn 2e 2fje had verkocht (domme zet) kocht ik een Golf 3 GTI 8V. Deze wagen was achteraf veel mis mee en heb ik heel veel werk in gestoken. Achteraf ook weer heel jammer dat ik hem 2 weken nadat ie helemaal in orde was heb verkocht. (Had net het halve blok gereviseerd en bewerkt). Uiteindelijk voor het juiste bedrag verkocht en weet zeker dat 'ze' in goede handen is. Tevens vond ik de MK3 niet vierkant genoeg  -nana-
Hele fijne wagen maar toch voel ik mij meer thuis in een ouder vierkanter hokje.

Plaatje van de MK3: (na aankoop)



Na (toch heel wat meer) werk zoiets:



Heerlijke blokken die 2.0 8-kleppers.. Achteraf had ik wel wat langer mogen genieten van het vers lopende opgekietelde motortje; Kop bewerkt, inlaat bewerkt, betere chip, spaghetti + katloos. Reed heerlijk, en zelfs zuiniger dan 'origineel'  -gert- Nog altijd benieuwd wat de wagen zou presteren op een testbank..

Mijn recente daily Golfje (Met de 'gekietelde' NZ op een AP schroefsetje (Aanrader).



Dit alles was natuurlijk niet tot stand gekomen zonder m'n Polo86c ervaringen zullen we maar zeggen  -dj-

« Laatst bewerkt op: di, 25 apr 2017, 15:52:26 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #114 Gepost op: di, 25 apr 2017, 18:34:10 »
Ah die, das ook wel een knapperd: 1 van de 4 rode 2f G40's (kleur op kenteken althans).
Juist leuk, rood: ik geloof dat meer als 80% van de origineel in NL geleverde 2f G40's paars zijn, misschien wel zowat 90%

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #115 Gepost op: di, 25 apr 2017, 21:55:51 »
Welkom  terug.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #116 Gepost op: wo, 26 apr 2017, 13:14:46 »
Bedankt Sjon! Eigenlijk heeft het rode ook wel wat ja. Ik vind rood sowiso wel mooi staan op een 2F. Het kost wel wat meer tijd om de kleur ook te onderhouden natuurlijk.

Ik voel me weer welkom Raymon  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #117 Gepost op: wo, 26 apr 2017, 20:18:20 »
Mooi man! Golfje ziet er ook netjes uit!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #118 Gepost op: vr, 28 apr 2017, 12:25:04 »
 -thumbsup-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is JBM?!
« Reactie #119 Gepost op: di, 02 mei 2017, 21:41:37 »
Thanks!  -thumbsup-

Hopelijk binnenkort tijd om de G40 eens aan te pakken. Ben aan het sparen voor een degelijke ophanging.. Ben aan het twijfelen tussen een Bilstein B12 Pro kit, H&R vaste verlagingset of Vaste set van AP (Alhoewel mij die laatste nog net wat te stug lijkt om het leuke karakter van G40 te behouden). Het hoeft echt niet veel lager te zijn en ook zeker nog comfortabel blijven voor langere ritten.
Ervaar een spatader, rij G-lader.