Auteur Topic: Nu ben ik aan de beurt  (gelezen 1625 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Gepost op: zo, 23 jan 2005, 23:52:20 »
Wat te doen? Hall gever is stuk.

1) nieuw ontstekingshuis
2) gebruikte ontstekinghuis van sloop
3) nieuwe hall gever in oude ontstekingshuis stoppen?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #1 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 08:08:12 »
Moet je hier nu nog een keer antwoord op?  -dunno-

*delete een behoorlijke lap text*: Het is jouw portemonee!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #2 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 08:12:08 »
Waarbij de duurste de waarschijnlijk langstwerkende oplossing is..

Nieuwe onsteking: KATSJING! Maar de komende 15 jaar gaat ie niet meer stuk

Nieuwe hall-gever; veel minder katsjing, maar wel wat werk
(en in de volgende 10 jaar gaat er iets anders stuk in de onsteking)

Sloop ontsteking: ongeveer net zo duur als een nieuwe hall-gever, maar geen werk. Kans op wederom kapotte gever = groot. Werkt 0 tot 5 jaar!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #3 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 10:02:31 »
Haha, laat je slepen... -thumbsup- ...
Gewoon nieuwe hall gever lijkt me toch voldoende?
Ik had alleen de hallgever maar gedaan.
Maar goed, ik heb al een nieuwe verdelerkap, en rotor enzo...
Maar zoveel meer kan er toch niet aan kapot gaan?
Zach er vrij simpel uit zoen de ANWB de boel open had liggen...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #4 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 11:06:42 »
Moet je hier nu nog een keer antwoord op?  -dunno-

*delete een behoorlijke lap text*: Het is jouw portemonee!

Dennis, ik hoor graag meerdere meningen. Dank u!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #5 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 13:12:21 »
Graag gedaan.. ;-)

<zeur mode>
De keuze lijkt mij alleen niet zo moelijk, het gaat om een origineel onderdeel wat stuk is.
De mogelijke opties weet je al, dan is het aan jou wat te doen toch?
</zeur mode>

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #6 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 13:33:35 »
Jah, kan toch zijn dat er iemand ervaring mee heeft, of dat iemand bijvoorbeeld weet dat alles vervangen helemaal niet nodig is, omdat toch altijd de hall gever het begeeft, en de rest nog jaren mee kan?
Ik volgensmij zeg ik nu helemaal geen gekke dingen...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #7 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 14:35:12 »
Klopt. Geen rare dingen gezegt.

Topic is echter al veel vaker langs gekomen, met steeds 3 opties.

Pak die optie die 't beste bij jouw portomonee past.

Nieuwe Auto
Nieuwe verdeler
Nieuwe Hall-gever
Sloop verdeler


(van duur naar goedkoper, involgorde van betrouwbaarheid t.o.v. levensduur ontsteking).

Nieuwe hall-gever is nog steeds de beste optie: meer zekerheid dan een sloop apparaat, en niet heel duur. Je vervangt ook alleen dat onderdeel wat daadwerkelijk kapot is.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #8 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 18:51:44 »
nieuwe hall gever met bronzen bus en keering doen .is je ontsteking gelijk net zo goed als nieuw
 -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #9 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 20:26:12 »
vandaag eentje van een 90-er NZ afgesloopt. 25 euro. Erop gezet bij mij en liep weer goed. Alleen nog steeds het probleem met stationair lopen. Hij zakt nog steeds in tot plusminus 800 toeren ofzo...loopt niet mooi dan.

Zou een nieuw ontstekingshuis dit verhelpen? Misschien ook nieuwe bobine?

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #10 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 20:29:57 »
vandaag eentje van een 90-er NZ afgesloopt. 25 euro. Erop gezet bij mij en liep weer goed. Alleen nog steeds het probleem met stationair lopen. Hij zakt nog steeds in tot plusminus 800 toeren ofzo...loopt niet mooi dan.

Zou een nieuw ontstekingshuis dit verhelpen? Misschien ook nieuwe bobine?

Zal dan wel een NZ probleem zijn...
Als die warm is is het knudde, maar ook soms als die koud is.
Slaat soms af...
Weet niet wat het is...
hij loopt dan als die warm is ook niet echt heel mooi stationair...
beetje onrustig.
Net een wild beest ofzo.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #11 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 22:07:20 »
Paddestoeltje misschien lek?

Hall-sensor moet wel goed zijn, anders loopt ie niet.
Denk eerder: valse lucht/bougies/kabels/rotor/verdelerkap/benzinefilter(!) enz.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #12 Gepost op: ma, 24 jan 2005, 22:09:34 »
Zal dan wel een NZ probleem zijn...
Als die warm is is het knudde, maar ook soms als die koud is.
Slaat soms af...
Weet niet wat het is...
hij loopt dan als die warm is ook niet echt heel mooi stationair...
beetje onrustig.
Net een wild beest ofzo.

LOL

Ook een NZ kan/moet gewoon mooi lopen hoor, maar door een kleine storing kan er iets in de war geschopt worden.

Even weer frummelen aan de bedrading bij de temperatuursensor?  -moon-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #13 Gepost op: di, 25 jan 2005, 18:01:57 »
valse lucht via carter ventilatie ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Nu ben ik aan de beurt
« Reactie #14 Gepost op: di, 25 jan 2005, 20:33:08 »
mijne blijft wel draaien hoor, slaat niet af, was vroegah wel zo.

Niels, check inderdaad ff of alle slangetjes enzo onder de motorkap goed zijn (niet poreus) en aangesloten. Ook je carterventilatie ff checken. En hoe zijn de bougiekabels, verdelerkap en rotor?