Wat is precies de bedoeling van de bewerkte foto die je laat zien? De gecompresseerde gassen richting de bougie drukken misschien? Of wat bedoel je precies met de compressieverhouding beter bij het concept laten horen?
Complete 1.6 heb ik ook wel aan gedacht, maar ik heb een gereviseerde G40 liggen, en ben er nog niet helemaal overuit hoe ik dan bij een 1.6 op de juiste compressieverhouding uit zou moeten komen, en of de interne delen wel bestand zijn tegen de krachten en temperaturen van drukvulling. Ook rijst bij mij dan de vraag of ik niet meteen voor een AJV moet gaan ipv AEE. Ik vraag mij af hoeveel flow een bewerkte AEE kop levert tov een bewerte AJV kop.
De G40 kop die ik nu op het blok heb zitten is dan wel gereviseerd, maar is nog wel standaard. Hier zal sowieso iets aan moeten gebeuren, maar voordat ik dat doe, vond ik het wel wijs om hier te vragen wat men dacht van een AEE af te vrezen/vlakken tot richting een G40 kop. Ik heb ondertussen op een ander forum gelezen dat de kleppen niet uitwisselbaar zijn, terwijl ik hier ergens dacht gelezen te hebben dat dat wel zo is. Dat zou dan wel jammer zijn vanwege de natrium kleppen. Nokkenas/stoters/veren schijnen dan wel weer te passen.
Thermostaathuisaansluiting zal dan ook aangepast moeten worden, samen met de buis richting waterpomp, en de inlaat gaat niet meer passen, maar ook op de G40 kop zal ik daar ook iets anders voor moeten bedenken.
Ik kan alleen nergens op het net vinden dat het al gedaan is, een AEE kop op een PY, overal lees ik dat je niet uitkomt met de compressie, maar als het technisch geen hinder oplevert om er zoveel af te halen dat je goed uitkomt met de compressie, lijken mij de ronde inlaten tov de ovale G40 inlaten veel beter. Als ik mij vergis, en de ovale inlaten een gelijke flow kunnen leveren, hoor ik dat hier natuurlijk graag. Zou voor mij wel de goedkoopste/makkelijkste oplossing zijn in ieder geval.