Auteur Topic: waarde schatting van een derby ?  (gelezen 8465 keer)

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
waarde schatting van een derby ?
« Gepost op: ma, 19 aug 2013, 15:47:22 »
hallo,

ik sta op het punt van een Vw derby te kopen van '77 maar ik zou graag willen weten wat de waarde van deze auto is..
kan iemand mij verder helpen op dit vlak ?
het gaat om  Volkswagen Derby LS
                  1100 cc
                  bj'1977
                  stand: 78.000 km


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 16:02:50 »
 -welkom-

waarde bepalen op basis van 2 foto's?

Das als bij windkracht 5 pissen (zonder de windrichting te controleren) en hopen dat de wind goed staat  :)

lastig dus

de auto komt me wel bekend voor.....

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 16:13:45 »
-welkom-

waarde bepalen op basis van 2 foto's?

Das als bij windkracht 5 pissen (zonder de windrichting te controleren) en hopen dat de wind goed staat  :)

lastig dus

de auto komt me wel bekend voor.....


hij is van een frank zuur alias vlugge japie op sommige forums maar ik zou graag de ideale prijs weten wat ik kan bieden op deze auto..
hij staat al 2jaar stil apk is vervalen ergens in 2012 denk ik ..
kw schroefset twv 1300 (+/- 500km)
ronald turbo(waarde denk ik ook 500euro zou t niet weten ook maar 500km gereden)
richtprijs van hem is 3200,-
« Laatst bewerkt op: ma, 19 aug 2013, 16:15:18 door OldSkooLfever »

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 16:49:05 »
Helemaal afhankelijk van de staat. Laatste keer dat ik deze Derby heb gezien was op MIVW drie of vier jaar terug, nette wagen maar toen wel paar aandachtspunten..
Zo zat er roest in de watergootjes en onderkant van de deuren.

Hier wat extra fotootjes: VW Forum

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 17:06:03 »
iemand toevallig meer foto's van het interieur ?
merijn wat denk jij dan van de vraagprijs van hem ?
« Laatst bewerkt op: ma, 19 aug 2013, 17:18:25 door OldSkooLfever »

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 18:23:25 »
Erg lastig om de waarde te bepalen van zoiets.. zoveel derby's staan er niet te koop dus vergelijken is ook niet echt mogelijk.

Ik zou gewoon eens gaan kijken bij de auto en die kerel proberen te lowballen met een bedrag van 1750 a 2000 piek ofzo, kijken hoever je zijn prijs omlaag kunt krijgen.  :)
Mocht er nog wat af kunnen, eens rustig nadenken of je het dat zelf waard vind (na de auto goed geinspecteerd te hebben)

Vind persoonlijk 3200 euro een flinke sloot geld voor een Derby met de punten die Merijn aangeeft. Als dat 3/4 jaar trug al zo was en er is niks aan gedaan zullen de deuren en de watergoot aardig kroky zijn inmiddels...

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:02:07 »
Erg lastig om de waarde te bepalen van zoiets.. zoveel derby's staan er niet te koop dus vergelijken is ook niet echt mogelijk.

Ik zou gewoon eens gaan kijken bij de auto en die kerel proberen te lowballen met een bedrag van 1750 a 2000 piek ofzo, kijken hoever je zijn prijs omlaag kunt krijgen.  :)
Mocht er nog wat af kunnen, eens rustig nadenken of je het dat zelf waard vind (na de auto goed geinspecteerd te hebben)

Vind persoonlijk 3200 euro een flinke sloot geld voor een Derby met de punten die Merijn aangeeft. Als dat 3/4 jaar trug al zo was en er is niks aan gedaan zullen de deuren en de watergoot aardig kroky zijn inmiddels...
Dankje zal ik zeker proberen te doen maximum als het goede staat vertoont ga ik tot een 2750 gaan denk ik maar als hem er erger aan toe is dan zakt en zakt de prijs natuurlijk :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:06:43 »
Een VW Derby zónder APK is zeker niet meer dan €1000 waard. Volgens de eigenaar wel? Waarom laat hij er dan geen APK op zetten? -dunno- APK is check van minimale veiligheids- en uitstooteisen...
Als je je waarde gaat bepalen dmv wat er aan accessoires op zit (zoals een Kw schroefset) dan moet je je auto maar in onderdelen verkopen. Een abandoned project is simpelweg nauwelijks iets waard, kan hooguit potetiële waarde in zitten.
« Laatst bewerkt op: ma, 19 aug 2013, 19:10:52 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:15:59 »
Een VW Derby zónder APK is zeker niet meer dan €1000 waard. Volgens de eigenaar wel? Waarom laat hij er dan geen APK op zetten? -dunno- APK is check van minimale veiligheids- en uitstooteisen...
Als je je waarde gaat bepalen dmv wat er aan accessoires op zit (zoals een Kw schroefset) dan moet je je auto maar in onderdelen verkopen. Een abandoned project is simpelweg nauwelijks iets waard, kan hooguit potetiële waarde in zitten.

Ik weet niet precies hoe die apk werkt ben namelijk van belgië maar ik denk gwn dat het eigenlijk een soort keuring is ?
De auto werd normaal hoever ik het op ander forums gevonden had uit elkaar genomen voor opnieuw gespoten te worden en revisietje van de blok..
ook omwille van dat de eigenaar nu kinderen had dat dit nog niet gebeurd is daarmee wss ook dat hij zijn apk niet meer gaan doen is omdat hij nu toch niet meer erbij rijd?(als dit kan tenminste ik weet niet ?)
wij in belgië hebben namelijk een keuring voor verkoop hebben jullie dit ook ?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:22:16 »
De APK is een jaarlijkse (>30 eens in de 2 jaar) keuring op minimale eisen. Eigenaar is verantwoordelijk voor deze keuring. Koop je dus een auto zónder geldige keuring, dan ben je verplicht dit zsm te laten uitvoeren?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:25:41 »
dus als ik vraag of hij bij die auto naar de keuring kan gaan is de waarde meer waard ?
ik exporteer dus de auto naar belgië ik ga daar naar de douane en vraag men vignet aan voor het importeren van een wagen uit nederland als ik dat vignet heb kan ik hier in belgië nummerplaten aanvragen en erbij naar de keuring ? maar dus bij jullie is de APK verplicht voor de weg op te mogen ?
ik heb even zen nummerplaat nagetrokken handig dat systeem bij jullie ! :D
 
WAM verzekerd
Ja
Wacht op keuren
Nee

wat betekend dan die WAM als ik mag vragen ?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:40:24 »
Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen, houd in dat de huidige eigenaar dus wel gewoon verzekering betaalt voor de derby

Offline OldSkooLfever

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #12 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:46:12 »
maar de derby mag dus niet op straat omdat hij geen apk heef en moet wel verzekering betalen of wat houd dit in ?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #13 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:58:20 »
Je kunt hier de auto schorsen. Dan vervalt je plicht van keuring en verzekering. Maar mag-ie ook niet op de weg rijden/staan.
Als de huidige eigenaar zorgt voor een verse APK, dan moet België volgens de laatste Europese afspraken de keuringsdatum overnemen, en hoef ie in principe ook geen CvO te overleggen...-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waarde schatting van een derby ?
« Reactie #14 Gepost op: ma, 19 aug 2013, 19:59:27 »
Maar wil je een project kopen, of wil je een auto waarbij je hooguit nieuwe banden op moet leggen en vervolgens mee kunt rijden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!