Auteur Topic: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd  (gelezen 7489 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Gepost op: do, 06 mrt 2014, 19:15:13 »
ik heb een 1300cc 5BAK MH motor in mijn polo1 van 78 gestoken en heb de kabelboom van de originele 900 motor gebruikt.
 aan het bobein komt er een plus en min toe maar in de kabelboom van de originele motor zit maar 1 zwart draadje dat naar de bobein gaat  -dunno- is het mogelijk dat dat draadje de plus is en dat de min gewoon naar de carroserie gaat ???  -gert-
Of kan er iemand een fototje doorsturen maar ik kan op zien hoe het bobein is aangesloten op een 900 blok van polo1 ... niet 1f
« Laatst bewerkt op: vr, 14 mrt 2014, 18:00:29 door kurt »

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 mrt 2014, 05:21:31 »
up

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #2 Gepost op: vr, 07 mrt 2014, 10:18:44 »
Zal vandaag ff bij me onder de kap kijken hoe het aangesloten zat. Heb een 1f met Mh motor.

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #3 Gepost op: vr, 07 mrt 2014, 23:38:31 »

Tot nu toe de beste foto die ik vinden kan. ('79 polo)

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #4 Gepost op: za, 08 mrt 2014, 08:17:47 »






Excuses voor de slechte foto's. Maar idd, een zwarte draad, en bij mij zit er een grijze bij op.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #5 Gepost op: za, 08 mrt 2014, 21:21:18 »
DANK U MANNEN DAAR KOM IK AL EEN EIND VERDER MEE -thumbsup-  @ polosimba . de verwarming vorderd goet dus als dat klaar is kom ik nog even meehelpen he -klus- -thumbsup-

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #6 Gepost op: zo, 09 mrt 2014, 08:41:29 »






Excuses voor de slechte foto's. Maar idd, een zwarte draad, en bij mij zit er een grijze bij op.
is het mogelijk dat je die fotos doorstuurd naar kurtdewever@hotmail.com alvast bedankt

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein
« Reactie #7 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 16:52:23 »
ik heb zoveel draden niet ??-gert- UIT DE ORIGINELE KABELBOOM DIE IN MIJN POLO 1 ZAT EN NU OOK GEBRUIKT WORD KOMT ER MAAR 1 ZWARTE DIKKE DRAAD UIT MAAR VAN HET BOBEIN NAAR DE ONTSTEKING IS HET DIE VAN DE MH MOTOR MAAR HOE KOMT HET DAT IK MAAR 1NE ZWARTE HEB OF KAN IK DIE ZELF BIJLEGGEN ??? VAN WAAR EN NAAR WAAR GAAN DE DRAADJES DIE IK TE KORT HEB ??? WIE KAN ME HELPEN .  -boehoe-

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 18:05:58 »
ik heb net gezien dat bij mijn originele motor het bobein was aangesloten met 1 zwarte kabel van de kabelboom en dat er 1 groene komt van de onsteking .maar nu steekt er een MH motor in met electronische ontsteking en dat is met meerdere draden .... hoe kan ik dat oplossen??? Want als ik enkel de draden aansluit die ik heb krijg ik geen vonk op de bougies...dus geen hoogspanning pffff  -gert-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 18:22:15 »
Eff mischien dom vraagje heb je ook de onsteking module en kabelboom van een mh?
En eventueel een vraagbaak?

Eerste heb je echt nodig.
En met 2e kan ik misschien helpen

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 21:05:07 »
Eff mischien dom vraagje heb je ook de onsteking module en kabelboom van een mh?
En eventueel een vraagbaak?

Eerste heb je echt nodig.
En met 2e kan ik misschien helpen
de ontsteking is idd van de MH motor incl stekker zoals boven op de foto . de kabelboom is van de vorige 900cc motor . maar van de ontsteking naar de bobein is er een stuk van de MH motor maar in de kabelboom van de vorige 900 cc motor zit er maar 1 draadje in de kabelboom ... de kabelboom van de MH motor hebben we niet gebruikt omdat we anders te veel moeten aanpassen omdat we daar geen kaas hebben van gegeten en het zo makkelijker leek. vraagbaak hebben we niet .

Als ik het goed begrijp lukt het niet met de kabelboom van de  originele 900cc motor??? Mijn vrriend heeft een golf 1 bj 1977 1000cc en heeft ook een 1300cc motor met electronische ontsteking gestoken en ging zonder problemen het verschil is dat ik aan het bobein maar 1 zwarte draad heb van de oude 900cc kabelboom ..

electronica is niet zo mijn ding
« Laatst bewerkt op: vr, 14 mrt 2014, 21:07:51 door kurt »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 21:12:07 »
Toch staat het antwoord in de vraagbaak/stroomschema...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: vr, 14 mrt 2014, 21:41:05 »
Maikel heb jij nog een vraagbaak ? Gerrit  hoe bedoel je ? staat er dan in hoe je die draden die er niet zijn er dan moet leggen ? pff tis wel zo dat als het te veel word dat je dan geen kop of staart meer aan krijgt

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: za, 15 mrt 2014, 00:12:31 »
Bij een mh heb je een grijze kabelboompje speciaal voor de ontsteking. Met stekker en
En onstekings module

Ik heb vraagbaak met schema's en kan je zo de draad kleuren en posieties geven mischien wel foto als je gedult heb.
Maar dat grijze kabelboopje met onstekings module is belangrijk anders gaat ie nooit wat doen!!

Orginele zwarte draad komt op contact 15 bonine.
Als het goed is zitter er 2 lipjes op je bobine voor contact 15.
Op het 2e lipje van contact 15 plaats je de zwarte draad uit het grijze kabelboom die van positie 4 af komt van de stekker die op je ontstekings module zit ( dit kan je met multi meter meten in standje weerstand meten, je meet dan bijna geen weerstand. Dit meet je in ohm.
Zwarte draad uit de stekker onstekings module van positie 2 leg je aan de carrosrie (massa).
De groene draad uit ontstekings module positie 1 in de grijze kabelboom plaats je op contact 1 van je bobine.
De overgebleven 3 draden van je onstekings module in grijze kabelboom komen uit op 1 stekker die past op de halgever die in je onstekings huis zit op het blok.

Als je dit gedaan heb moet alles werken als orginele mh

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: MH motor in polo1 bedrading bobein dringend hulp gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: za, 15 mrt 2014, 08:10:19 »
Bij een mh heb je een grijze kabelboompje speciaal voor de ontsteking. Met stekker en
En onstekings module

Ik heb vraagbaak met schema's en kan je zo de draad kleuren en posieties geven mischien wel foto als je gedult heb.
Maar dat grijze kabelboopje met onstekings module is belangrijk anders gaat ie nooit wat doen!!

Orginele zwarte draad komt op contact 15 bonine.
Als het goed is zitter er 2 lipjes op je bobine voor contact 15.
Op het 2e lipje van contact 15 plaats je de zwarte draad uit het grijze kabelboom die van positie 4 af komt van de stekker die op je ontstekings module zit ( dit kan je met multi meter meten in standje weerstand meten, je meet dan bijna geen weerstand. Dit meet je in ohm.
Zwarte draad uit de stekker onstekings module van positie 2 leg je aan de carrosrie (massa).
De groene draad uit ontstekings module positie 1 in de grijze kabelboom plaats je op contact 1 van je bobine.
De overgebleven 3 draden van je onstekings module in grijze kabelboom komen uit op 1 stekker die past op de halgever die in je onstekings huis zit op het blok.

Als je dit gedaan heb moet alles werken als orginele mh
ok ik wacht wel even op de fotos. dus als ik het goed voorheb kan ik dus wel zoals we nu gedaan hebben , de kabelboom gebruiken van de originele 900cc motor . dat grijze kabelboompje hebben we ook gebruikt maar ik ga is kijken of het zoals je zegt ...juist heb aangesloten...