Lezen!
Is de zwarte draad van Kurt (uit zijn 900cc-kabelboom) een geschakelde plus? Ofwel: meet je hier spanningsverschil met massa als de auto op contact staat (en geen spanningsverschil als het contact uit is)?Zo ja, dan dient deze draad op contact 15 van de bobine/bobein te worden aangesloten/gestoken.
De rest kun je aansluiten dmv het kabelboompje van de MH-ontsteking, volgens de schema's die (VAG-monteur) Maikel je heeft toegezonden. Je hebt dan geen tweede, derde, achtentwintigste draad die er niet is uit de oude kabelboom nodig...
Is de zwarte draad uit de oorspronkelijke kabelboom géén geschakelde plus, trek dan een geschakelde plus naar contact 15 van de bobine/bobein.
De rest kun je aansluiten dmv het kabelboompje van de MH-ontsteking, volgens de schema's die (VAG-monteur) Maikel je heeft toegezonden. Je hebt dan geen tweede, derde, achtentwintigste draad die er niet is uit de oude kabelboom nodig...
Je zou je nu hooguit moeten/kunnen afvragen waar de zwarte draad uit de oorspronkelijke kabelboom voor bedoeld is/was.
Ik heb geen zicht op de situatie, maar mijn (voorzichtige) inschatting is dat Kurt's zwarte lontje een geschakelde plus betreft..... Nu maar hopen dat-ie niet te kort is?