Auteur Topic: olie-afzetting 1e bougie  (gelezen 855 keer)

  • Gast
olie-afzetting 1e bougie
« Gepost op: vr, 18 apr 2003, 11:22:17 »
Hallo iedereen,


Ik heb een probleempje : als mijn polotje een paar dagen heeft stil gestaan en daarna start ik hem weer dan draait het beestje maar op 3 pootjes in plaats van 4. Ondertussen heb ik het probleem wel gevonden. Bougie 1 eruit, effe afkuisen want er zit namelijk een kwak vet op, er weer indraaien en hopla we zijn weer weg.
Nu is mijn vraag wat de oorzaak hiervan kan zijn.
Ik heb reeds de slang die in de luchtfilter olie spuwt met een spanbandje dicht geknepen zodat daar veel minder damp uitkomt (stond echt te blazen).


Voor de mensen die het verder interesseert hieronder enkele fotootjes. Ondertussen zit er een nieuwe cardan-as onder, nieuwe rubbers en lagertjes aan de schokdempers en nieuwe rubbers aan de stabilisatorstang. (Scheelt een pakje)


Mijn Poloke

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
olie-afzetting 1e bougie
« Reactie #1 Gepost op: vr, 18 apr 2003, 12:02:02 »
Helaas doet de link het niet...  ??

Olie in de verbrandingsruimte kan verschillende oorzaken hebben:

- klepschachtrubber versleten, hierdoor olielekkage door de klepgeleider naar beneden..

- koppakking lek, lekkage tussen oliekanaal en verbrandingsruimte, bij stilstaan loopt er olie in de cylinder..

- zuigerveer versleten, hierdoor lekkage in de verbrandingsruimte. Denk niet dat dit het is, aangezien het na een tijdje stil staan optreedt..

  • Gast
olie-afzetting 1e bougie
« Reactie #2 Gepost op: vr, 18 apr 2003, 13:44:19 »
Hallo,


bedankt voor de info, hieronder nog eens mijn url, hopelijk doet hij het nu wel.

polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
olie-afzetting 1e bougie
« Reactie #3 Gepost op: za, 19 apr 2003, 00:34:26 »
Ja, nu doet ie het wel...