Auteur Topic: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90  (gelezen 20701 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #105 Gepost op: zo, 19 apr 2015, 19:09:53 »
Zit nog te twijfelen wat met de injectors te doen. Heb g40 injectoren liggen maar die zitten vol troep dus zou ik moeten laten reinigen.

Ori-g40 200? ccm @ ? bar
Greentop g60's 245ccm @ 3 bar

Of nog andere suggesties? laat maar horen  :)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #106 Gepost op: zo, 19 apr 2015, 20:35:28 »
Ori g40 192ccm at 3 bar
Project SteilHeck

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #107 Gepost op: zo, 19 apr 2015, 21:47:59 »
Dat is wel heel erg weinig  :)

Volgens van die gekke calculators op internet zou ik ergens tussen de 255.9 ccm (~130pk) en 295.3 ccm (~150pk) @ 80% duty cycle moeten zitten.
Zit nog wel wat speling in hopelijk, dus denk dat ik toch maar voor de greentops ga  -thumbsup-


Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #108 Gepost op: ma, 20 apr 2015, 12:11:15 »
De greentops leveren meer als genoeg.
Denk dat je met g40 injectoren ook nog wegkomt.

Ik ga zelf met greentops rijden. Maar dan met 180+pk.
Maar ik kan het ook redden met g40 injectoren icm drukregelaar.
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #109 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 00:09:10 »
Al updates hier  -nana-
Project SteilHeck

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #110 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 00:18:31 »
Heb de auto vandaag nog verplaatst  -nana-
 
Morgen alleen nog even de auto van een kameraad van een notch voor de stuurstangen voorzien.
Daarna kan ik als het goed is eindelijk met mijn eigen auto beginnen, blok zou er eigenlijk maandag al uit.  :)

Offline dejongjah

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Ultsje de Jong
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #111 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 01:10:27 »
Yeaaah spoorstangen en draagarmen notchen haha, maar wel lekker laag.

« Laatst bewerkt op: wo, 22 apr 2015, 01:13:58 door dejongjah »

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #112 Gepost op: do, 23 apr 2015, 18:44:57 »
Blok stond er binnen 5 uur naast, inclusief alles rustig aan labelen, koffie en lunch pauze  :)

Daarna nog dik een uur met dasty en een hogedrukreiniger lopen prutsen om het vuil van het schutbord te krijgen
Op sommige plaatsen wel een centimeter modder  -gert-


Dan vanavond nog even een versnellingsbak schoonmaken en netjes in de hittebestendige verf gooien.
Denk dat ik eerst een 8P ga proberen, mocht die het niet houden kan er altijd nog een ATV bak achter  -klus-

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #113 Gepost op: do, 23 apr 2015, 20:29:32 »
Ga dan gelijk voor de atv bak of 085.
Scheelt weer sleutelwerk straks.
Project SteilHeck

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #114 Gepost op: do, 23 apr 2015, 20:42:30 »
Huh?
ATV = 085, G40 bak, lange 5
8P = 085, ''gewone'' 2f 5 bak, iets korter.

Hoofdzaak is eigenlijk dat mijn ATV bak olie lekt en ik geen zin heb om dat nu te fixen  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #115 Gepost op: do, 23 apr 2015, 20:59:17 »
Vermoedelijk denkt David dat een 8P een 4-bak -dunno-
ATV = 085, G40 bak, lange 5
Nope, heeft lange eindoverbrenging => alle versnellingen zijn langer.
Exact zelfde verhoudingen als korte AHD bak, uitgezonderd dus de eind.
Wil je een lange 5, schroef je de 5 van een 8P in een ATV.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #116 Gepost op: do, 23 apr 2015, 21:24:14 »
Had ik het dus toch fout  :)

8P tandwiel is wel een leuke upgrade voor een ATV bak dan, als het spul toch los moet.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #117 Gepost op: za, 25 apr 2015, 17:17:22 »
Versnellingsbak ook eindelijk droog.

Nu alles rustig in elkaar schroeven en hopen op beter weer zodat het blok er weer in kan.

Oh en nog een Haynes manual opgehaald vandaag, scheelt weer aanhaalmomenten schooien bij de vw dealer  :)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #118 Gepost op: di, 28 apr 2015, 17:38:58 »
Tussen de regenbuien door het blok er nog ingehangen  -klus-




Later nog het uitlaatspruitstuk, intercooler en radiateur ervoor gehangen. Heb nog verassend veel ruimte voor de föhn met die spal-ventilator.
Zodra het weer wat beter weer word het spruitstuk aflassen en een downpipe maken.

Is achteraf nog een best geinige setup geworden.
1301cc, Gechipte digifant, g60 injectoren, schrick 252°/276° as, schrick klepveren en een Garrett GT2052 föhn  :)

Wel denk ik erover om met een vrij programmeerbare ecu te gaan rijden zodra er weer wat meer centjes vrij zijn voor de hobby.
KDFI maakt plug en play ecu's die zo in de bestaande kabelboom klikken met een voorgeprogrammeerde basis map om de auto in ieder geval te kunnen starten. -naughty-
Goedkopere optie zou Megasquirt zijn maar dan moet je echt alles zelf nog uit gaan vinden hoe en wat.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #119 Gepost op: di, 28 apr 2015, 20:31:59 »
Is kdfi ook goedkoper als je ecu opmaat laten chippen?
Wat ga jij met de intercooler doen. Fmic of??
Project SteilHeck